Zuid-West 380 kV
Re: Zuid-West 380 kV
Het is een beetje kort dag, maar het verplaatsen van mast 16 gaat morgen gebeuren.
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 13 jun 2014 14:05
Re: Zuid-West 380 kV
Lees nu ook http://www.nu.nl/beveland/4621407/onder ... anden.html Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.
Re: Zuid-West 380 kV
Voorgenomen Trace Zuid West 380 kV bekend gemaakt:
Beschrijving Trace
Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien de bestaande 380 kV verbinding naast de nieuwe. Ook erg benieuwd naar de aanpassing in de 3-circuitslijn naar Eindhoven.
Rapport over 4x 380 kV Wintracks
Beschrijving Trace
Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien de bestaande 380 kV verbinding naast de nieuwe. Ook erg benieuwd naar de aanpassing in de 3-circuitslijn naar Eindhoven.
Rapport over 4x 380 kV Wintracks
Re: Zuid-West 380 kV
Zou er nog wel een 3-circuitslijn nodig zijn tussen Tilburg en Geertruidenberg? Met deze netconfiguratie lijken 2 circuits tussen beide stations mij ruim voldoende, waardoor de kleerkasten dus vervangen zouden kunnen worden door Wintracks.
Re: Zuid-West 380 kV
Het kaartje geeft aan dat een deel van de bestaande verbinding ongemoeid blijft en een (klein) deel wordt verplaatst, je blijft dan op drie circuits voor de oude en twee circuits voor de nieuwe.
Het is inderdaad wel vreemd om zon grote capaciteit (je zou dan 3x1600 + 2x2400 MVA hebben) te hebben tussen GTB en Tilburg, aangenomen dat de nieuwe wintracks ook op GTB worden aangesloten, wat mi helemaal niet zeker is. Ook het inlussen van alle drie de oude kleerkast circuits op Tilburg is mi niet zeker. Kortom nog veel vragen.... Uiterlijk in 2019 weten we meer.
Wat mij verder opviel is dat kennelijk het plan om een 380kV station bij Moerdijk te bouwen in dit plan niet meer plaatsvindt (of niet is weergegeven).
KML-generator generator
Re: Zuid-West 380 kV
In ditdocument staat er wat meer over, Rilland-Tilburg moet bij Station Tilburg aan de landelijke ring worden aangesloten. Op blz. 123 staat weer dat aansluiting op station GTB geen realistische optie is.
Re: Zuid-West 380 kV
Zo te zien is dus het omstreden tracé, meer in de buurt van Breda, met deze tracering verlaten. Ik denk dat veel mensen daar tevreden mee zijn. In plaats daarvan is behoorlijk consequent de loop van het 150 / 380 kV-lijnen gevolgd. Het zijn dus vooral de toch wel wat karakteristieke "roestige masten" die zullen vervallen.
Je zou kunnen zeggen dat Geertruidenberg zijn knooppuntfunctie hiermee achteruit ziet gaan, op zich is dat verklaarbaar aangezien de energieopwekking daar op afzienbare termijn op zal houden. invoeding van Brabant komt nu mooi centraal in de as van de drie grote steden Breda -Tilburg - Eindhoven.
Je zou kunnen zeggen dat Geertruidenberg zijn knooppuntfunctie hiermee achteruit ziet gaan, op zich is dat verklaarbaar aangezien de energieopwekking daar op afzienbare termijn op zal houden. invoeding van Brabant komt nu mooi centraal in de as van de drie grote steden Breda -Tilburg - Eindhoven.
Re: Zuid-West 380 kV
Inderdaad, en daarom denk ik dat die 3 circuits tussen GtB en Tilburg overbodig worden. Door vanuit Zeeland met 2 lijnen in te voeden zal de stroom zich vanzelf zodanig verdelen over beide lijnen dat er tussen Tilburg en GtB veel minder capaciteit nodig zal zijn.TomBorger schreef: ↑13 jul 2017 20:37Je zou kunnen zeggen dat Geertruidenberg zijn knooppuntfunctie hiermee achteruit ziet gaan, op zich is dat verklaarbaar aangezien de energieopwekking daar op afzienbare termijn op zal houden. invoeding van Brabant komt nu mooi centraal in de as van de drie grote steden Breda -Tilburg - Eindhoven.
Sterker nog, om deze verdeling van vermogen over beide lijnen vanuit Zeeland te optimaliseren lijkt het mij zelfs niet uitgesloten dat in het netbeheer GtB-Tilburg op sommige momenten wordt afgeschakeld.
Versta me niet verkeerd, ik gun jullie zeker nieuwe kleerkastmasten, maar nettechnisch zijn ze daar niet meer nodig volgens mij.
Re: Zuid-West 380 kV
Dat laatste ben ik geheel met je eens, maar in de plannen zoals ze nu zijn blijven ze (nog) bestaan.
Zou het zo kunnen zijn dat men op den duur geheel GtB zou willen opheffen?
Zou het zo kunnen zijn dat men op den duur geheel GtB zou willen opheffen?
KML-generator generator
Re: Zuid-West 380 kV
Verhip, nooit aan gedacht, maar het lijkt goed mogelijk. Stel dat je Tilburg-380 de rol van Geertruidenberg laat overnemen. Je kan dan de lijn Geertruidenberg - Krimpen rechtstreeks aansluiten op twee circuits van de kleerkastenlijn. Het derde circuit kan dan dienstdoen als lange commerciële invoedingslijn vanaf de centrale (zolang als die nog draait) en daarna als steeklijn om een trafo op te hangen. En anders schakel je dat ding parallel.
Hoewel dit wel enkele strategische problemen geeft met de valbereiken van beide verbindingen, waarvan er dan immers eentje tot de landelijke 380-ring zal gaan behoren, is het elektrisch prima te doen. Kan best eens zijn dat het RIP GTB wordt.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd