Zuid-West 380 kV

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Mastbeeld van deze aansluiting
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Loads: 1665
Aangesloten op: 18 mei 2012 17:53
Favoriete mastsoort: dubbelvlag mast
Dichtstbijzijnde trafo: Boortmeerbeek

Re: Zuid-West 380 kV

Load door Shrek » 15 jul 2017 01:00

Hans voegde de load toe:
14 jul 2017 21:15
BaDu voegde de load toe:
13 jul 2017 22:54
Dat laatste ben ik geheel met je eens, maar in de plannen zoals ze nu zijn blijven ze (nog) bestaan.
Zou het zo kunnen zijn dat men op den duur geheel GtB zou willen opheffen?
:uhokee: Verhip, nooit aan gedacht, maar het lijkt goed mogelijk. Stel dat je Tilburg-380 de rol van Geertruidenberg laat overnemen. Je kan dan de lijn Geertruidenberg - Krimpen rechtstreeks aansluiten op twee circuits van de kleerkastenlijn. Het derde circuit kan dan dienstdoen als lange commerciële invoedingslijn vanaf de centrale (zolang als die nog draait) en daarna als steeklijn om een trafo op te hangen. En anders schakel je dat ding parallel.
Hoewel dit wel enkele strategische problemen geeft met de valbereiken van beide verbindingen, waarvan er dan immers eentje tot de landelijke 380-ring zal gaan behoren, is het elektrisch prima te doen. Kan best eens zijn dat het RIP GTB wordt.
Dat zou ik toch anders doen: 1 circuit Krimpen-Rilland, 1 Krimpen-Tilburg, 2 circuits Rilland-Tilburg, 1 circuit Rilland-Eindhoven, 2 circuits Tilburg-Eindhoven en 1 circuit Tilburg-GtB. In Gtb sluit je dan de productie en één transfo aan op dat ene circuit, de andere transfo komt dan in aftak op Rilland-Tilburg.
Op die manier krijg je een heel mooi vermaasd netwerk dat veel flexibiliteit toelaat en de invoeding uit Zeeland maximaal benut.

Maar goed, de huidige plannen zijn nog lang niet gedetailleerd genoeg om te zien hoe ze het nu net gaan doen.

Nico uit Gouda
220 kV
Loads: 372
Aangesloten op: 13 jun 2014 14:05
Favoriete mastsoort: De torenmasten N van Kampen

Re: Zuid-West 380 kV

Load door Nico uit Gouda » 29 jul 2017 20:48

Lees nu ook https://www.tennet.eu/nl/nieuws/nieuws/ ... n-zeeland/ Hartelijke groeten van Nico uit Gouda. :-)

Mastbeeld van deze aansluiting
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Loads: 1665
Aangesloten op: 18 mei 2012 17:53
Favoriete mastsoort: dubbelvlag mast
Dichtstbijzijnde trafo: Boortmeerbeek

Re: Zuid-West 380 kV

Load door Shrek » 25 jan 2018 21:23

Gezien het tekort aan Zeeuwen hier op het forum ben ik zelf maar even tot daar gegaan voor een korte reportage.

Eerst zien we de lijn van Borssele/Zandvliet richting Geertruidenberg. De masten hier in beeld blijven ook in de latere fase bestaan.
IMG_5775.jpg
IMG_5775.jpg (468.87 KiB) 2047 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:01:21 15:02:30
Image taken on:
21 jan 2018 14:02
Focus length:
33 mm
Shutter speed:
1/125 Sec
F-number:
f/9
ISO speed rating:
200
Flash:
Flash did not fire, compulsory flash mode
Camera-manufacturer:
Canon
Camera-model:
Canon EOS 1000D
Exposure program:
Normal program
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Center-weighted average
Dan zien we de splitsingsmast: links Borssele, rechts Geertruidenberg, achter Zandvliet. Deze mast zal verdwijnen, vanaf deze mast wordt het lijngedeelte richting Geertruidenberg overgezet op nieuwe Wintracks tot aan de nieuwe post Rilland-380.
IMG_5774.jpg
IMG_5774.jpg (419.97 KiB) 2047 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:01:21 15:02:09
Image taken on:
21 jan 2018 14:02
Focus length:
31 mm
Shutter speed:
1/160 Sec
F-number:
f/10
ISO speed rating:
200
Flash:
Flash did not fire, compulsory flash mode
Camera-manufacturer:
Canon
Camera-model:
Canon EOS 1000D
Exposure program:
Normal program
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Center-weighted average
Vervolgens een beetje zuidelijker, zicht op de lijn richting Zandvliet langs het Schelde-Rijnkanaal.
IMG_5772.jpg
IMG_5772.jpg (479.94 KiB) 2047 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:01:21 14:58:45
Image taken on:
21 jan 2018 13:58
Focus length:
18 mm
Shutter speed:
1/200 Sec
F-number:
f/8
ISO speed rating:
200
Flash:
Flash did not fire, compulsory flash mode
Camera-manufacturer:
Canon
Camera-model:
Canon EOS 1000D
Exposure program:
Normal program
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Center-weighted average
Omdat station Rilland aan de andere oever gebouwd wordt, is er een nieuwe mast gebouwd. Deze zal binnenkort leiden naar nieuwe Wintracks aan de andere oever, maar voorlopig spannen de kabels nog naar de oude mast er vlak naast.
Net als de crossing over hetzelfde kanaal enkele kilometer verderop nabij Zandvliet, is de doorvaarthoogte is zeer laag en zijn er dus geen hoge masten nodig.
IMG_5771.jpg
IMG_5771.jpg (556.43 KiB) 2047 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:01:21 14:58:28
Image taken on:
21 jan 2018 13:58
Focus length:
22 mm
Shutter speed:
1/160 Sec
F-number:
f/8
ISO speed rating:
200
Flash:
Flash did not fire, compulsory flash mode
Camera-manufacturer:
Canon
Camera-model:
Canon EOS 1000D
Exposure program:
Normal program
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Center-weighted average
Er is een speciale afgesloten weg voor het werfverkeer, over de gewone dijk mogen ze dus niet rijden. Helaas betekent het ook dat niet-Tennet verkeer niet tot bij de post in aanbouw geraakt.
IMG_5770.jpg
IMG_5770.jpg (341.21 KiB) 2047 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:01:21 14:57:58
Image taken on:
21 jan 2018 13:57
Focus length:
31 mm
Shutter speed:
1/160 Sec
F-number:
f/10
ISO speed rating:
200
Flash:
Flash did not fire, compulsory flash mode
Camera-manufacturer:
Canon
Camera-model:
Canon EOS 1000D
Exposure program:
Normal program
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Center-weighted average
Zicht op Rilland-150, de 380kV-masten eromheen zullen allemaal door Wintracks vervangen worden wanneer het project klaar is.
IMG_5769.jpg
IMG_5769.jpg (316.96 KiB) 2047 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:01:21 14:55:37
Image taken on:
21 jan 2018 13:55
Focus length:
42 mm
Shutter speed:
1/160 Sec
F-number:
f/10
ISO speed rating:
200
Flash:
Flash did not fire, compulsory flash mode
Camera-manufacturer:
Canon
Camera-model:
Canon EOS 1000D
Exposure program:
Normal program
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Center-weighted average
Dan een zicht op Rilland-380. De eerste scheiders en schakelaars zijn al klaar, portalen en Wintracks moeten nog gebouwd worden.
Je ziet ook een af te breken 150kV-mast van de voormalige lijn die de 380kV-post kruistte.
IMG_5765.jpg
IMG_5765.jpg (362.79 KiB) 2047 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:01:21 14:50:22
Image taken on:
21 jan 2018 13:50
Focus length:
40 mm
Shutter speed:
1/160 Sec
F-number:
f/9
ISO speed rating:
200
Flash:
Flash did not fire, compulsory flash mode
Camera-manufacturer:
Canon
Camera-model:
Canon EOS 1000D
Exposure program:
Normal program
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Center-weighted average
De voormalige bovengrondse lijn is afgebroken en vervangen door kabels tot aan een opstijgpunt wat verderop. Links op de foto kan je de omgewoelde grond zien waar de kabels ingegraven zijn.
Over enkele jaren zie je achter dit portaal enkele paren Wintracks staan.
IMG_5761.jpg
IMG_5761.jpg (406.47 KiB) 2047 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:01:21 14:45:59
Image taken on:
21 jan 2018 13:45
Focus length:
18 mm
Shutter speed:
1/200 Sec
F-number:
f/9
ISO speed rating:
200
Flash:
Flash did not fire, compulsory flash mode
Camera-manufacturer:
Canon
Camera-model:
Canon EOS 1000D
Exposure program:
Normal program
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Center-weighted average
Tot slot nog een blik op het nieuwe portaal van het opstijgpunt.
IMG_5762.jpg
IMG_5762.jpg (381.7 KiB) 2047 keer geschouwd
EXIF-Data show/hide
Original image recording time:
2018:01:21 14:46:31
Image taken on:
21 jan 2018 13:46
Focus length:
18 mm
Shutter speed:
1/250 Sec
F-number:
f/10
ISO speed rating:
200
Flash:
Flash did not fire, compulsory flash mode
Camera-manufacturer:
Canon
Camera-model:
Canon EOS 1000D
Exposure program:
Normal program
Exposure bias:
0 EV
Metering mode:
Center-weighted average

Mastbeeld van deze aansluiting
Tom
380 kV
Loads: 1982
Aangesloten op: 24 dec 2012 16:46
Favoriete mastsoort: Dennenboommast
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Zuid-West 380 kV

Load door Tom » 26 jan 2018 19:23

Interessant materiaal. Dank voor het plaatsen.
Je kan goed de omvang van het nieuwe portaal zien versus het nog staande steunmastje.
En die bretels van de nieuwe 380 kV-hoekmast, die zijn lang! Typisch beeld daar met die populieren langs het kanaal.

Nico uit Gouda
220 kV
Loads: 372
Aangesloten op: 13 jun 2014 14:05
Favoriete mastsoort: De torenmasten N van Kampen

Re: Zuid-West 380 kV

Load door Nico uit Gouda » 27 jan 2018 19:37

Lees nu ook https://www.facebook.com/380kvHalderberge/ Hartelijke groeten van Nico uit Gouda. :-)

Mastbeeld van deze aansluiting
pdv_moto
70 kV
Loads: 100
Aangesloten op: 07 jan 2018 20:25
Favoriete mastsoort: Eenvlagsmast
Dichtstbijzijnde trafo: Spa

Re: Zuid-West 380 kV

Load door pdv_moto » 29 jan 2018 20:56

Masten in Zeeland..

Dit weekend over de N289 (oude rijksweg) gereden van Bergen op Zoom naar Rilland en Goes. Viel me op dat er bij de brug over de Rijn-Schelde verbinding inderdaad een compleet mastfestijn staat. Verderop in ZLD ook veel masten. Wist niet dat er zoveel stond, maar logisch: staat een Centrale bij Borssele en binnenkort al die windmolens op zee.

En inderdaad: een complete draad op het forum. Leuk om te lezen, en complimenten voor de fotos. Lijkt me een hoop werk.

LOL @ self : Sinds ik af en toe op dit forum zit kijk ik anders.

Dweep
middenspanning
Loads: 39
Aangesloten op: 16 mei 2017 02:48
Favoriete mastsoort: wintrack
Dichtstbijzijnde trafo: Ridderkerk

Re: Zuid-West 380 kV

Load door Dweep » 29 jan 2018 21:33

Sttat niet 1 centrale nabij Borsele, naast de nuke staat er ook de gasgestookte Sloe centrale er ook, goed voor 870mw op 380kv net

Mastbeeld van deze aansluiting
michel
380 kV
Loads: 1340
Aangesloten op: 14 mar 2015 17:27
Favoriete mastsoort: SEP 380kv donaumast 69-72
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: Zuid-West 380 kV

Load door michel » 31 jan 2018 01:10

LOL @ self : Sinds ik af en toe op dit forum zit kijk ik anders.
[/quote]

....dan zou ik je graag adviseren om een keer Dodewaard/Alblasserwaard/Drechtsteden op te gaan zoeken.Dodewaard is een schatkist qua nethistorie. En de Albasserwaard/Drechtsteden(waar ik woon) is een donaucrossing-paradijs.

Mastbeeld van deze aansluiting
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Loads: 876
Aangesloten op: 29 apr 2012 18:19
Favoriete mastsoort: Gaffelmast
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Zuid-West 380 kV

Load door Knarvel » 09 sep 2018 09:28

15 September as is er een open dag in het nieuwe station Rilland, georganiseerd door Spie. Tussen 10 en 16 uur staat de poort open. Wie erheen wil kan zich per mail bij Spie aanmelden, op: rilland380.nl@spie.com . Verdere info hier. Bezoekers die per eigen vervoer aanreizen en treinreizigers vanaf het NS-station willen meenemen kunnen dit graag hier aangeven. Wie gaat er volgende week heen?

Mastbeeld van deze aansluiting
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Loads: 3018
Aangesloten op: 03 dec 2011 20:49
Favoriete mastsoort: Tonmast
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord en Wageningen

Re: Zuid-West 380 kV

Load door Hans » 11 sep 2018 21:43

Leuk dat ze dit doen. Ondergetekende is er niet, ik heb die dag andere verplichtingen en zit ook nog in Holsloot (redelijk eindje verderop).
Als iemand hier wel gaat, we houden ons warm aanbevolen voor foto's en informatie.
Trots geboren in het 110 kV-gebied

Plaats reactie