Re: Brabo en de Antwerpse haven
Geplaatst: 04 mei 2019 22:44
Dan komen we in Lillo. In februari 2019 was er wat betreft de Scheldeoversteek geen vooruitgang te zien. Er werd mij gezegd dat de werken in 2018 veel sneller vooruitgingen dan gepland, waardoor er nu wat buffertijd was.
Op de post Lillo werd er echter wel verder gewerkt. Hier zien we op de voorgrond de lijn naar Bayer, op de achtergrond de inmiddels buitendienst gestelde en half afgebroken lijn richting Oorderen (en Merksem/Zandvliet).
De transfo 380/150 in Lillo staat op zijn plaats en is nu verbonden met het GIS.
Het portaal voor de 380kV-aankomsten is ook gereed. Zowel de lijn richting Liefkenshoek (en dus Doel/Mercator) als richting Zandvliet gaan hier toekomen. Waar nu de linkerkant van het portaal staat stond enkele maanden geleden nog een 150kV-aankomstveld.
De mastlichamen van masten 1A en 1B van Lillo-Zandvliet staan er al. De traversen moeten nog gemonteerd worden.
De lijn richting Oorderen wordt in stukjes afgebroken. Eerst moest de eindmast weg om plaats te maken voor de 380kV-installaties. De rest zal spoedig volgen. Tijdelijk eindigde de lijn dus op mast 6, hier te zien.