Brabo en de Antwerpse haven

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Mastbeeld van deze aansluiting
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Loads: 1613
Aangesloten op: 18 mei 2012 17:53
Favoriete mastsoort: dubbelvlag mast
Dichtstbijzijnde trafo: Boortmeerbeek

Re: Brabo en de Antwerpse haven

Load door Shrek » 25 jun 2018 10:50

Hans voegde de load toe:
12 jun 2018 08:23
Komt de grote waterkruising daar ook aan bod? In ieder geval heb ik zelf geen tijd: uitgerekend een uur nadat je dit bericht postte maar vóórdat ik het zojuist las heb ik precies donderdag 21 juni tjokvol geroosterd met scheerklanten. :sobeit:
Goed de ogen en oren open houden voor wie wel kan.
Als je de juiste vragen stelt komt alles aan bod ;)
Inmiddels is men bezig met het bouwen van de fundering van de 192m hoge masten, dit karwei op zich zal al bijna een jaar tijd nemen. Vanop een ponton in de Schelde wordt er momenteel geboord om de fundering tot in de stevigere grondlagen te krijgen. Helaas heb ik geen foto's hiervan, iemand van jullie toevallig in Antwerpen de komende weken?

Daarnaast wordt ook de laatste hand gelegd aan de 150kV grondkabels tussen Zandvliet en Lillo en tussen Lillo en het overgangsstation Oorderen. Wanneer deze werken beëindigd zullen zijn kunnen de bestaande 150kV-lijnen afgebroken worden om plaats te maken voor de nieuwe 380kV.

Opvallend: waar bij het Stevin-project op enkele kilometers van de Nederlandse grens nieuwe moderne vakwerkmasten gebouwd werden zullen er bij Brabo op slechts een 50-tal meter van de grens een nieuwe mast verrijzen :)

Mastbeeld van deze aansluiting
Tom
380 kV
Loads: 1950
Aangesloten op: 24 dec 2012 16:46
Favoriete mastsoort: Dennenboommast
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Brabo en de Antwerpse haven

Load door Tom » 25 jun 2018 19:46

Bedankt voor de info. Interessant van die twee kruisingsmasten.

Plaats reactie