Re: Brabo en de Antwerpse haven
Geplaatst: 11 nov 2020 01:07
De laatste weken is ook de ontbrekende mast 7 aan Liefkenshoek gebouwd. Voorlopig wordt deze enkel benut als ondersteekje voor het draadstel naar Doel, maar in een volgende fase zal deze mast verbonden worden met masten 6 en 8.
Het weer was intussen een stuk beter geworden Op zondag ligt het elektriciteitsverbruik lager dan gemiddeld (5GW voor het hele Belgische hoogspanningsnet op dat moment), één draadstel van de nieuwe lijn kan dan makkelijk uitgezet worden voor schilderwerken. Mast 6 is voorlopig de enige mast met geïsoleerde traversen op de linkeroever, maar de komende jaren krijgt hij er veel vriendjes bij wanneer de lijn verder getrokken wordt naar Mercator. Aan de overkant van de Schelde zijn de masten 1A en 1B intussen afgewerkt en in gebruik genomen. De aankomstvelden in Lillo zijn volledig afgewerkt, er hangt wel nog een werkaarding aan de velden richting Zandvliet. De transfo 380/150 stond gezellig te brommen. Op de voorgrond zien we nog de noodgenerator die dit hoogspanningsstation bij een algemene blackout snel weer online krijgt. De twee masten van de crossing over het kanaaldok aan de Lillobrug zijn klaar om bespannen te worden met geleiders.
Centraal op de foto zie je de "eenhoorn", een 18e eeuwse molen die eraan herinnert dat dit gebied ooit de beste landbouwgrond van het hele land was. Ooit torende hij uit boven de velden, maar nu is hij nog een detail tussen de hoogspanningsmasten. Vanuit Lillo-fort kan het de hele overspanning van de Schelde goed zien, 915m van mast tot mast. Dan nog een blik op de overkant. Vandaag overbruggen de hoogspanningslijnen het Deurganckdok via 4 176m hoge masten. In de toekomst wordt er vlak naast het Deurganckdok een nieuw dok gegraven, hierdoor zullen er in het midden van deze foto nog eens vier kanjers van meer dan 170m verrijzen. Dan nog een zicht op de kerncentrale van Doel, die dag waren 3 van de 4 reactoren actief.
Het weer was intussen een stuk beter geworden Op zondag ligt het elektriciteitsverbruik lager dan gemiddeld (5GW voor het hele Belgische hoogspanningsnet op dat moment), één draadstel van de nieuwe lijn kan dan makkelijk uitgezet worden voor schilderwerken. Mast 6 is voorlopig de enige mast met geïsoleerde traversen op de linkeroever, maar de komende jaren krijgt hij er veel vriendjes bij wanneer de lijn verder getrokken wordt naar Mercator. Aan de overkant van de Schelde zijn de masten 1A en 1B intussen afgewerkt en in gebruik genomen. De aankomstvelden in Lillo zijn volledig afgewerkt, er hangt wel nog een werkaarding aan de velden richting Zandvliet. De transfo 380/150 stond gezellig te brommen. Op de voorgrond zien we nog de noodgenerator die dit hoogspanningsstation bij een algemene blackout snel weer online krijgt. De twee masten van de crossing over het kanaaldok aan de Lillobrug zijn klaar om bespannen te worden met geleiders.
Centraal op de foto zie je de "eenhoorn", een 18e eeuwse molen die eraan herinnert dat dit gebied ooit de beste landbouwgrond van het hele land was. Ooit torende hij uit boven de velden, maar nu is hij nog een detail tussen de hoogspanningsmasten. Vanuit Lillo-fort kan het de hele overspanning van de Schelde goed zien, 915m van mast tot mast. Dan nog een blik op de overkant. Vandaag overbruggen de hoogspanningslijnen het Deurganckdok via 4 176m hoge masten. In de toekomst wordt er vlak naast het Deurganckdok een nieuw dok gegraven, hierdoor zullen er in het midden van deze foto nog eens vier kanjers van meer dan 170m verrijzen. Dan nog een zicht op de kerncentrale van Doel, die dag waren 3 van de 4 reactoren actief.