We steken nu de Schelde over naar Lillo. Ook aan deze kant zijn de vlagmasten zo goed als afgewerkt, vanaf mast 1A werden zelfs de geleiders richting station Lillo al getrokken.
- IMG_6898.jpg (844.2 KiB) 9622 keer bekeken
De geleiders zelf hangen er al, afstandhouders moeten nog aangebracht worden.
- IMG_6899.jpg (820.07 KiB) 9622 keer bekeken
Het nodige gereedschap staat klaar om ook mast 1B met Lillo te verbinden.
- IMG_6900.jpg (1.01 MiB) 9622 keer bekeken
De aarddraad hangt zelfs al op de remtrommels.
- IMG_6901.jpg (924.82 KiB) 9622 keer bekeken
Iets verderop ligt ook een bobijn geleiders klaar, 1450m is ruim genoeg om de 200m lange overspanning met één draadstel bundelgeleiders (oftewel 6 geleiders) uit te rusten.
- IMG_6902.jpg (911.93 KiB) 9622 keer bekeken
Dit is een "normale" HTLS geleider, dit is dus niet de staalversterkte geleider van de Scheldekruising, die kan je enkele pagina's terug bewonderen.
- IMG_6904.jpg (759.13 KiB) 9622 keer bekeken
Dus: beneden de 943mm² UHC AMS, boven de 989mm² ACSR
- IMG_6905.jpg (902.18 KiB) 9622 keer bekeken
De nylon trekkoorden waarmee onder andere katrollen en ander gereedschap de mast in gehesen worden.
- IMG_6908.jpg (1.22 MiB) 9622 keer bekeken
De aarddraad wordt op de grond al samengesteld, dus eerst dempers en ballen voor ie de lucht in gaat.
- IMG_6909.jpg (1.36 MiB) 9622 keer bekeken
Zelfs de verankering aan het portiek van station Lillo is al geperst, hij hoeft enkel maar omhoog gehangen te worden.
- IMG_6916.jpg (1.29 MiB) 9622 keer bekeken
Tot slot nog een beeld van de hele bollenwinkel die omhoog hangt boven de Scheldelaan. Dit is geen overbodige luxe gezien de vele helikopters die hier gaspijpleidingen controleren. Helikopters in hoogspanningsleidingen, dat willen we hier niet, dat is meer iets voor het Nederlandse leger
- IMG_6914.jpg (661.47 KiB) 9622 keer bekeken