De Britse Wintrack

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
voltron
380 kV
Berichten: 786
Lid geworden op: 25 apr 2012 13:28

De Britse Wintrack

Bericht door voltron » 02 mei 2015 22:29

http://www.inmr.com/400-t-pylon-reaches ... rettyPhoto

Na de Wintrack en Eagle Mast weer een nieuwe "innovatieve" mast

http://www.architectsjournal.co.uk/news ... 93.article
http://www.theconstructionindex.co.uk/n ... re-erected

meer fotos hier van de mast in werkelijkheid
Laatst gewijzigd door voltron op 16 feb 2018 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3410
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: De Britse Wintrack

Bericht door Peter » 02 mei 2015 23:22

Tja, echt mooi vind ik hem niet. Zo te zien gaat het hier ook om een proef en om ervaring met dit nieuwe masttype op te doen. Ik denk dat deze nieuwe mast daarnaast zelfs een bredere magneetveldzone heeft dan de conventionele Britse tonmasten.

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: De Britse Wintrack

Bericht door Mark » 03 mei 2015 00:00

Maf ontwerp, mijn eerste associatie is een soort van mislukte kerstboom. Dit lijkt mij qua onderhoud een nog grotere onderneming dan de Wintrack masten (die ik toch liever zie dan dit). Je zal hier naar mijn idee een hele circuitbundel eruit moeten halen bij onderhoud...

Overigens een leuk rariteitenkabinet op deze pagina: http://www.inmr.com/wintrack-380-towers ... rettyPhoto

Gebruikersavatar
Max
380 kV + 3D Pylon Modeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 07 dec 2011 22:03
Dichtstbijzijnde trafo: Vlaardingen

Re: De Britse Wintrack

Bericht door Max » 06 mei 2015 12:18

Vind ze er persoonlijk beter uit zien als Wintrack masten. Stoor me wel een beetje aan die ruitachtige isolator ophanging.
Maar ik blijf wel de voorkeur hebben aan de kolossale L6's of nieuwere slankere L12's.

Afbeelding
'your personal grid modeler'

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: De Britse Wintrack

Bericht door Ot » 07 mei 2015 14:37

Jammer van die L12 types dat ze daar van die maaswaal traversen aan hebben gezet, maar dat slankere vind ik ook heel mooi eigenlijk.
Maar die nieuwe in engeland vind ik nog veel erger dan wintracks. Ze lijken wel een soort kermis attractie!
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3410
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: De Britse Wintrack

Bericht door Peter » 07 mei 2015 16:09

Die L12's doen inderdaad een beetje MaasWaal-achtig aan, heb ook al eens foto's gezien van een donauversie met soortgelijke traversen. De L6 doet erg groot en lomp aan, zeker met een vierbundel, maar ik kan ze wel waarderen Ook typisch Brits zijn asymmetrische hoekmasten.

Gebruikersavatar
Max
380 kV + 3D Pylon Modeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 07 dec 2011 22:03
Dichtstbijzijnde trafo: Vlaardingen

Re: De Britse Wintrack

Bericht door Max » 08 mei 2015 10:53

Beetje offtopic, maar als je het eerste bericht heb gelezen en dan naar beneden scrolt zie berichten over de Wintrack. Blijkbaar vinden de 'niet liefhebbers' het het meest innovatieve ontwerp. Nou dan hebben ze denk ik nog niet gezien tot hoe verder die stokken ombuigen! Overigens als je op dat stukje klikt zie je nog meer 'innovatieve ontwerpen'.

Edit: Ik zie dat Mark al gelinkt heeft naar de betreffende pagina.

On topic:
Ik lees trouwens dat die T-pylons ook daadwerkelijk het einde betekenen voor de conventionele ontwerpen. Het zelfde dus als met de Wintrack!
Jammer!
'your personal grid modeler'

Zuydkamp
70 kV
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 aug 2014 21:39

Re: De Britse Wintrack

Bericht door Zuydkamp » 11 mei 2015 12:51

Waarom gaan designers er van uit dat ijzeren dikke palen beter in het landschap passen dan vakwerkmasten? Het tegendeel is m.i. waar: vakwerkmasten zijn half doorschijnend en ogen veel lichter. Juist vakwerkmasten gaan goed op in het landschap, in tegenstelling tot die ijzeren gevaartes. Dat geldt trouwens ook voor windmolens.

Afbeelding

captain007
110 kV
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 apr 2013 22:31
Dichtstbijzijnde trafo: Druten

Re: De Britse Wintrack

Bericht door captain007 » 11 mei 2015 14:31

Persoonlijk vind ik deze Britse modellen nog een slag lelijker dan de Nederlandse Wintracks. Ze zien er enorm lomp uit. Misschien dat het beeld nog iets anders uitpakt als ik een foto met gemonteerde kabels zie. Ik vind buismasten het mooiste als ze meerdere traversen hebben. De Franse modellen vind ik daarbij nog het mooiste, omdat die nog een speelse knik in de traversen hebben zitten.

ElexTro
220 kV
Berichten: 324
Lid geworden op: 12 dec 2014 13:27
Dichtstbijzijnde trafo: Oberwald

Re: De Britse Wintrack

Bericht door ElexTro » 11 mei 2015 14:53

Is dit de Nike-windpark bij Laakdal, Belgie?

Plaats reactie