Wat was er verkeerd?Shrek schreef:En die staat fout op de GE-netkaart, dank voor de link!
André Dumont en de Limburgse mijnen
Re: André Dumont en de Limburgse mijnen
Re: André Dumont en de Limburgse mijnen
Die mast staat ingetekend als aftakmast, terwijl het eigenlijk een inlussing is.Powerlion schreef:Wat was er verkeerd?Shrek schreef:En die staat fout op de GE-netkaart, dank voor de link!
Re: André Dumont en de Limburgse mijnen
Wow, nog niet eens door. Inderdaad! Waarom een inlussing en geen gewone aftakking hier?Shrek schreef:Powerlion schreef:Die mast staat ingetekend als aftakmast, terwijl het eigenlijk een inlussing is.
Re: André Dumont en de Limburgse mijnen
Zoals in de vorige post met fotos gezegd is het 2e draadstel op Zutendaal-Van Eyck zo goed als klaar. De tijdelijke buismast is dus niet meer nodig.
Een blik in de richting van Van Eyck. Het ziet er allemaal heel afgewerkt uit.
Een zicht op de recentelijk gesloten Ford-fabriek. Het hoeft denk ik weinig uitleg dat de 150kV-lijn op de voorgrond met sloop bedreigd is.
Dan komen we in Langerlo zelf. Aan de zuidelijke over van het Alberkanaal is er nog niet veel veranderd. Zoals eerder gezegd is op het stukje tot Zutendaal een 2e bliksemkabel gehangen. Die eindigt op de 380kV-corssingsmast.
Re: André Dumont en de Limburgse mijnen
Op de zuidelijke oever was er niet veel veranderd, op de noordelijke oever daarentegen is het des te interessanter.
Om te beginnen een overzicht van de André Dumont- site.
Het 380kV-gedeelte is volledig luchtgeïsoleerd gebouwd. Momenteel telt het één aankomstveld en één trafoveld, op een enkele rail. Maar links op de foto is er al plaats voorzien om het station verder uit te bouwen.
Het 150kV-gedeelte is moeilijk te zien, maar het is een combinatie van GIS en AIS. Op het terrein is een nieuwe 380kV crossingsmast gebouwd Doorheen de mast kan je de bestaande crossingmast op de zuidoever zien. Deze nieuwe mast is al meer dan 30 jaar geleden op deze plek gepland. De isolatoren voor de 380kV liggen al klaar. Het zal niet lang duren voor hier kabels worden getrokken. Wat verderop staat een nieuwe 150kV-crossingsmast. Buiten de crossingmast is er ook een nieuwe 150kV-eindmast gebouwd. Deze staat achteraan het terrein is quasi onbereikbaar. Aan de overkant van het kanaal is geen spoor te bekennen van een 150kV-crossingmast. Moest er een nieuwe mast voorzien zijn zou deze er al lang moeten staan, dus zo zal het niet opgelost worden.
Op de volgende foto staat de laatste mast van de 150kV-lijn richting Langerlo die voorzien is voor 4 draadstellen. Ergens rond deze mast moet de aansluiting dus gaan gebeuren. Aan de mast zelf gaat er iets gebeuren, maar wat juist is mij onduidelijk. Maar hoe de aansluiting ook zal gebeuren, het was 30 jaar geleden al bekend toen deze mast gebouwd werd. Ook is duidelijk te zien dat de randstaven van deze mast stevig overgedimensioneerd zijn.
Ik ben zeer benieuwd naar wat dit gaat worden. Als laatste foto van de reeks nog een overzichtje met de 3 nieuwe masten.
Om te beginnen een overzicht van de André Dumont- site.
Het 380kV-gedeelte is volledig luchtgeïsoleerd gebouwd. Momenteel telt het één aankomstveld en één trafoveld, op een enkele rail. Maar links op de foto is er al plaats voorzien om het station verder uit te bouwen.
Het 150kV-gedeelte is moeilijk te zien, maar het is een combinatie van GIS en AIS. Op het terrein is een nieuwe 380kV crossingsmast gebouwd Doorheen de mast kan je de bestaande crossingmast op de zuidoever zien. Deze nieuwe mast is al meer dan 30 jaar geleden op deze plek gepland. De isolatoren voor de 380kV liggen al klaar. Het zal niet lang duren voor hier kabels worden getrokken. Wat verderop staat een nieuwe 150kV-crossingsmast. Buiten de crossingmast is er ook een nieuwe 150kV-eindmast gebouwd. Deze staat achteraan het terrein is quasi onbereikbaar. Aan de overkant van het kanaal is geen spoor te bekennen van een 150kV-crossingmast. Moest er een nieuwe mast voorzien zijn zou deze er al lang moeten staan, dus zo zal het niet opgelost worden.
Op de volgende foto staat de laatste mast van de 150kV-lijn richting Langerlo die voorzien is voor 4 draadstellen. Ergens rond deze mast moet de aansluiting dus gaan gebeuren. Aan de mast zelf gaat er iets gebeuren, maar wat juist is mij onduidelijk. Maar hoe de aansluiting ook zal gebeuren, het was 30 jaar geleden al bekend toen deze mast gebouwd werd. Ook is duidelijk te zien dat de randstaven van deze mast stevig overgedimensioneerd zijn.
Ik ben zeer benieuwd naar wat dit gaat worden. Als laatste foto van de reeks nog een overzichtje met de 3 nieuwe masten.
Re: André Dumont en de Limburgse mijnen
Prachtfoto's, bedankt Shrek!
Re: André Dumont en de Limburgse mijnen
Mooi om te zien dat er nu toch druk gebouwd wordt in Langerlo. Fraai ook die gloednieuwe 380kV en 150kV masten, nu nog zonder geleiders. De 380kV crossingsmast is schitterend en ook hier nog een fraai staaltje vakwerk Leuk dat je ook de klaarliggende isolatorkettingen hebt gefotografeerd. Zo te zien al helemaal compleet inclusief coronaringen en vlamboogpinnen.
Re: André Dumont en de Limburgse mijnen
Wow, wat een mast van de maand !
Is de fotograaf (een zekere Guido) hier toevallig aanwezig?
Waar juist staat deze mast? In welke richting is hij geörienteerd?
Dit zal ongetwijfeld de splitsingsmast zijn tussen de lijnen Langerlo-Dumont en Langerlo-Godsheide. Dus hij zou vlakbij de voorlaatste mast uit mijn reportage moeten staan.
Is de fotograaf (een zekere Guido) hier toevallig aanwezig?
Waar juist staat deze mast? In welke richting is hij geörienteerd?
Dit zal ongetwijfeld de splitsingsmast zijn tussen de lijnen Langerlo-Dumont en Langerlo-Godsheide. Dus hij zou vlakbij de voorlaatste mast uit mijn reportage moeten staan.
Re: André Dumont en de Limburgse mijnen
Dat is wel een hele bijzondere mast, met die vele verdiepingen doet hij zelfs wat Aziatisch aan
Re: André Dumont en de Limburgse mijnen
Inmiddels is de locatie van de mast bekend, bijgevoegde KMZ geeft de toekomstige situatie rond Genk aan.
- Bijlagen
-
- Dumont.kmz
- (2.55 KiB) 318 keer gedownload