Sloop denneboommasten Apeldoorn-Zuid.

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Sloop denneboommasten Apeldoorn-Zuid.

Bericht door Ruben » 07 okt 2014 12:05

Zoals iedereen inmiddels weet staan binnenkort op de planning dat de masten die in Apeldoorn-Zuid binnen nu en maart 2015 verdwenen zijn. Het gaat hierbij om de lijnen naar Kattenberg en Woudhuis. Van de lijn naar Kattenberg sneuvelen masten 141 t/m 147. Mast 140 wordt vervangen door een typische portaal die we in Gelderland zien. Voor de lijn naar Woudhuis sneuvelen de masten 1 t/m 8. Mast 9 blijft behouden maar die wordt omgebouwd als opstijgpunt.

Graag zou ik dit project op mij willen nemen net als wat ET nu doet voor het SAA project bij Diemen, Muiden en Weesp.

In opdracht van TenneT start Liandon deze maand met het verwijderen van de bovengrondse lijnen die in de masten hangen. In vaktermen worden deze lijnen ‘geleiders’ genoemd. Vanaf 20 oktober wordt er begonnen met het oprollen van de geleiders in de westelijke ‘Kattenberg-lijn’ (parallel lopend aan de Oude Beekbergerweg) vanaf het stijgpunt aan de Oude Apeldoornseweg tot aan mast aan de Albardastraat ter hoogte van de vijver in het Zuiderpark. Het resterende deel hangend boven de Vogelbuurt volgt vanaf 24 november.
Met bewoners, bedrijven, en belanghebbenden zoals speeltuinvereniging De Zoemer en sportverenigingen die recht onder de geleiders wonen, werken of verblijven, wordt een huisbezoek gepland om hen te informeren over hoe de werkzaamheden worden uitgevoerd en wat dat voor hen betekend. Daarnaast worden naaste omwonenden deze week geïnformeerd met een brief. Ook is er voor een ieder in Zuid gelegenheid om zich op een inloopbijeenkomst persoonlijk te laten informeren over de werkzaamheden. Deze bijeenkomst vindt plaats op woensdag 15 oktober in dok Zuid van 17.00 tot 21.00 uur.
Het slopen van de masten en bijbehorende fundaties staat gepland voor de periode januari t/m maart 2015.

Dit is geplaatst op de Facebookpagina van Hoogspanning Zuid die overzicht heeft over de verkabeling in Apeldoorn-Zuid.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Sloop denneboommasten Apeldoorn-Zuid.

Bericht door Ruben » 09 okt 2014 10:49

Via Facebook heb ik een PDF gevonden over de planning van het verwijderen van de geleiders en de masten zelf. Eerst is de lijn naar Kattenberg aan de beurt. Vanaf 20 oktober t/m 31 oktober worden de geleiders vanaf de nieuwe portaalmast tot aan mast 145 verwijderd. De rest van naar het trafostation en van de lijn naar Woudhuis volgt later.

Hier het betreffende PDF.
http://www.apeldoorn.nl/DATA/TER/docs/p ... 102014.pdf

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Sloop denneboommasten Apeldoorn-Zuid.

Bericht door Ot » 10 okt 2014 15:51

Erg fijn dat je het bij wilt houden.
Maar zevenaar is toch best ver bij apeldoorn vandaan, is dat wel te doen? je kan niet zomaar uit het raam kijken om te zien of ze aan het takelen zijn, toch?

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Sloop denneboommasten Apeldoorn-Zuid.

Bericht door Ruben » 10 okt 2014 16:06

Zevenaar is zo'n 30km van Apeldoorn vandaan is goed te doen met de trein of ik kijk lief m'n ouders aan.
Ik probeer sowieso 1 keer of 2 keer per week naar Apeldoorn te gaan. Op dinsdagmiddag ben ik vanaf 13:00 vrij dus das mooi meegenomen. En ik probeer al in de herfstvakantie 1 of 2 dagen te gaan want dan gaan de eerste geleiders eraf.

En voor de geïnteresseerden is er 15 oktober een inloopavond in Apeldoorn over de sloopwerkzaamheden die eraan zitten te komen.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Nico uit Gouda
380 kV
Berichten: 410
Lid geworden op: 13 jun 2014 14:05

Re: Sloop denneboommasten Apeldoorn-Zuid.

Bericht door Nico uit Gouda » 15 okt 2014 20:47

Zie nu ook https://www.facebook.com/#!/hoogspanning.zuid?fref=ts Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Sloop denneboommasten Apeldoorn-Zuid.

Bericht door Ruben » 15 okt 2014 20:53

Ik volg die pagina zeker Nico daar haal ik de laatste updates vandaan. Maandag begint het in Apeldoorn ik ben dan ook van de partij vanwege dat ik vakantie heb.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Sloop denneboommasten Apeldoorn-Zuid.

Bericht door Ruben » 16 okt 2014 22:03

Via de pagina van facebook een PDF kunnen bemachtigen over hoe de planning eruit ziet van de sloop.

http://www.apeldoorn.nl/DATA/TER/docs/p ... t_2014.pdf

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Sloop denneboommasten Apeldoorn-Zuid.

Bericht door Ot » 17 okt 2014 14:45

Hoe gaan ze een paar van die masten uit de tuinen van de mensen halen? gewoon een hele grote kraan op de straat zetten en dan los slijpen en de mast in drie stukken ofzo over de daken heen takelen naar de straat?
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Sloop denneboommasten Apeldoorn-Zuid.

Bericht door Ruben » 17 okt 2014 14:55

Ik denk het wel de straten worden afgezet tijdens de werkzaamheden als er een gedeelte wordt gesloopt.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Sloop denneboommasten Apeldoorn-Zuid.

Bericht door Ruben » 20 okt 2014 22:08

Om 10:00 vanochtend zijn de sloopwerkzaamheden in Apeldoorn begonnen met het verwijderen van de geleiders tussen het portaal 140 en mast 144.

Vanmiddag in Apeldoorn wezen kijken bij de masten. Vanaf het portaal 140 tot aan mast 144 zijn al twee geleiders verwijderd de isolatoren met katrol hangen er nog in. Hierbij gaat het om de bovenste en middelste geleider van circuit wit.

Morgenochtend ga ik ook weer naar Apeldoorn om weer een verslag te maken deze komt dan samen met die van vandaag.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Plaats reactie