Dat is wel exact wat Elia van plan is. Een extra PST (dwarsregeltrafo) voor Zandvliet is al besteld en de vergunningsprocedure voor de lijn naar Mercator is ingezet. Nederland kan dan maar beter ook beginnenPeter schreef:Alleen als de lijn naar België ook verzwaard wordt in combinatie met de nodige verzwaringen aan de Belgische kant richting Mercator zou er tussen Rilland en Tilburg of Geertruidenberg een nieuwe verbinding naast de bestaande moeten komen en is opwaardering van het bestaande gedeelte Rilland - Geertruidenberg niet voldoende.
Informatieavonden Zuidwest-380
Re: Informatieavonden Zuidwest-380
Re: Informatieavonden Zuidwest-380
Als ik de plannen voor dit project genaamd Brabo (http://www.elia.be/en/projects/grid-projects/brabo) goed begrijp is de bedoeling dat de bestaande 150kV verbinding Zandvliet - Mercator wordt omgebouwd naar een 380kV, dit zou extra capaciteitsuitwisseling met NL via Zandvliet mogelijk maken.Shrek schreef:Dat is wel exact wat Elia van plan is. Een extra PST (dwarsregeltrafo) voor Zandvliet is al besteld en de vergunningsprocedure voor de lijn naar Mercator is ingezet. Nederland kan dan maar beter ook beginnenPeter schreef:Alleen als de lijn naar België ook verzwaard wordt in combinatie met de nodige verzwaringen aan de Belgische kant richting Mercator zou er tussen Rilland en Tilburg of Geertruidenberg een nieuwe verbinding naast de bestaande moeten komen en is opwaardering van het bestaande gedeelte Rilland - Geertruidenberg niet voldoende.
Natuurlijk zitten we in NL niet stil , de noodzakelijke aanpassingen vinden plaats ihkv het project zuidwest 380kV.
De grenslijn Oesterdam (straks 380kV Rilland) naar Zandvliet is (lijkt het) dubbel uitgevoerd. Maar wordt gebruik als lus : Borssele - (oesterdam) - Zandvliet - Geertruidenberg waardoor er op de grens slechts 1 circuit met volle capaciteit beschikbaar is.
In NL vindt de ombouw van knooppunt Oesterdam naar een volwaardig 380kV schakelstation plaats en wordt de capaciteit op de grens vergroot tot 2x1635MVA (tegen 1x1635MVA nu). Verder wordt het 380kV net lokaal verzwaard door de nieuwe 380kV verbinding Rilland naar Tilburg.
Je ziet in België vraagt men en wij draaien
Wel zie ik nog wat scheefloop in de project uitvoer :
Nieuwbouw station Rilland : gereed eind 2018
Nieuwbouw 380kV tracedeel West : start eind 2016 (gereed is onbekend)
Nieuwbouw 380kV tracedeel Oost : Start najaar 2018 (gereed is onbekend)
Gereedkomen project Brabo : eind 2018
Er is dus een periode waarbij Brabo wel gereed is maar de capaciteit nog niet (ten volle) benut kan worden.
Best lastig zon internationaal project
KML-generator generator
Re: Informatieavonden Zuidwest-380
Tsk, de grootste en breedste snelwegen van het land, en toch allemaal files. Het Westen en zuidwesten van hetvland blijft iets heel aparts voor 110 kV'ers.
Maar gered is gered. Tijd om eens binnen te gaan kijken.
Maar gered is gered. Tijd om eens binnen te gaan kijken.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Informatieavonden Zuidwest-380
volgens mij was deze hier nog niet:
http://www.zuid-west380kv.nl/extra/kaart.html
Je kan erop klikken en dan komt er een detailkaart in beeld en dan kan je precies zien wat het plan nu is.
Dat is heel veel 150 kV afslachting maar zoals het op de kaart lijkt blijft Geertruidenberg zoals het is.
http://www.zuid-west380kv.nl/extra/kaart.html
Je kan erop klikken en dan komt er een detailkaart in beeld en dan kan je precies zien wat het plan nu is.
Dat is heel veel 150 kV afslachting maar zoals het op de kaart lijkt blijft Geertruidenberg zoals het is.
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!
Re: Informatieavonden Zuidwest-380
Er gaat inderdaad nog steeds veel 150kV tegen de vlakte, inclusief de mastenstraat bij Roosendaal. De bijzondere masten bij Etten-Leur blijven gelukkig wel maar eindigen straks in het niets omdat de rest d.m.v. een kabel naar de wintrackcombilijn gaat. Als de lijn er net zo uit gaat zien als bij Delft wordt het geen gezicht in het landschap
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 13 jun 2014 14:05
Re: Informatieavonden Zuidwest-380
Hallo iedereen. Lees nu http://www.telegraaf.nl/binnenland/2360 ... ijn__.html Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.
Re: Informatieavonden Zuidwest-380
Het is wel typisch dat de nieuwe wintracklijn tussen bergen op Zoom en Roosendaal op de plaats komt van een bestaande 150 kV-lijn, een die in de jaren zeventig een 50 KV-lijn verving die er eigenlijk toen nog niet zo lang stond. Nu dus alsnog naar 380 kV. En dan verder naar Breda: de oude 150 kV-lijn werd al in de jaren zestig verzwaard, vervolgens in de jaren zeventig vervangen door nieuwe masten met tussen Breda en Geertruidenberg vierbundelgeleiders. Ook die blijkt onvoldoende toekomstbestendig. Ook Geertruidenberg - Tilburg via Oosteind is een vervangende 150 kV-lijn, de eerste maas-waalmasten als ik me niet vergis.