Afblazen 380kV Noord-West Eeemshavne -Ens
Re: Afblazen 380kV Noord-West Eeemshavne -Ens
Mooie Photoshop Tom! Ziet er best realistisch uit zo.
Volgens mij is het mast 14 Hoekmast 16 is voor mij erg bekend omdat daar familie van me woont. Bovendien zie ik dat de mast na de hoekmast verhoogd is en dat klopt ook
Ik heb zojuist een idee van Hans verder uitgewerkt met mijn masttekeningen, de mammoetmast met meelifters. Zo had een 4 circuits 380kV lijn met twee meeliftende 110kV circuits eruit kunnen zien. Voor Nederlandse begrippen is dit waarschijnlijk te veel van het goede maar de Duitsers doen niet zo moeilijk over zo'n combinatie.
Volgens mij is het mast 14 Hoekmast 16 is voor mij erg bekend omdat daar familie van me woont. Bovendien zie ik dat de mast na de hoekmast verhoogd is en dat klopt ook
Ik heb zojuist een idee van Hans verder uitgewerkt met mijn masttekeningen, de mammoetmast met meelifters. Zo had een 4 circuits 380kV lijn met twee meeliftende 110kV circuits eruit kunnen zien. Voor Nederlandse begrippen is dit waarschijnlijk te veel van het goede maar de Duitsers doen niet zo moeilijk over zo'n combinatie.
- Bijlagen
-
- Zo zou een mammoet draagmast met meelifters eruit kunnen zien.
- Mammoet combinatiemast.png (19.73 KiB) 5546 keer bekeken
Re: Afblazen 380kV Noord-West Eeemshavne -Ens
Ik heb voor deze tekening de S+4 mast gebruikt, dus zo'n 64 meter
Re: Afblazen 380kV Noord-West Eeemshavne -Ens
Cool, de ondertraversen zullen wel heel breed worden zo onderaan de toren.
Inderdaad mast 14, zonder twijfel.
Inderdaad mast 14, zonder twijfel.
Re: Afblazen 380kV Noord-West Eeemshavne -Ens
Haha, dank voor het Photoshop- en tekenwerk, Tom en Peter. Aangaande de tekening van Peter, dat had ondanks het megaformaat wel eens een best mooie mast kunnen zijn. De langere boventraverse lijkt veel minder uit proportie met de normale (tapse) opbouw van een mast wanneer er ook bredere ondertraversen aan de mast zou zitten. Je zou 'm haast eens bouwen in Sketchup en dan naast een normale S+2 van Zwolle-Meeden en een normale mammoetmast zetten. (Ja, dat is een hint. )
Er is intussen nog weinig nieuws bekend geworden over het afblazen van een en ander, dan wel over de nieuwe toekomstplannen. We zullen voorlopig gelaten moeten blijven afwachten totdat er meer details bekend worden over de alternatieven die uitgevoerd moeten worden.
Er is intussen nog weinig nieuws bekend geworden over het afblazen van een en ander, dan wel over de nieuwe toekomstplannen. We zullen voorlopig gelaten moeten blijven afwachten totdat er meer details bekend worden over de alternatieven die uitgevoerd moeten worden.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Afblazen 380kV Noord-West Eeemshavne -Ens
Het lijkt mij wel best onverstandig moesten ze nu bepaalde delen anders uitvoeren, bijvoorbeeld die 220kV-meelifters. Daarmee kom je voor nu wel eventjes toe, maar heel toekomstgericht is het toch niet.
Die Norned-2 is dan misschien wel afgeblazen, maar volgens de plannen van de EU moet er tegen 2050 nog meer dan dubbel zoveel scandinavische hydroelektriciteit naar west-Europa komen als vandaag. In zo'n situatie zullen Norned-2, Norned-3 en Norned-4 wel nodig zijn. En dan sta je daar mooi met meeliftertjes van 800MVA.
Die Norned-2 is dan misschien wel afgeblazen, maar volgens de plannen van de EU moet er tegen 2050 nog meer dan dubbel zoveel scandinavische hydroelektriciteit naar west-Europa komen als vandaag. In zo'n situatie zullen Norned-2, Norned-3 en Norned-4 wel nodig zijn. En dan sta je daar mooi met meeliftertjes van 800MVA.
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Afblazen 380kV Noord-West Eeemshavne -Ens
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Afblazen 380kV Noord-West Eeemshavne -Ens
Als ze Ens-Diemen zouden verdubbelen ben ik wel benieuwd hoe dat er uit komt te zien. Ze willen dat vliegveld bij lelystad geloof ik ook belangrijker maken, dan passen die 4 circuit wintracks er niet echt bij. Dubbele donau mastenlijn met die korte masten zonder top zou wel mooi zijn
Re: Afblazen 380kV Noord-West Eeemshavne -Ens
Ik denk eerder dat Diemen - Lelystad - Ens wordt opgewaardeerd naar 2635 MVA. Een tweede lijn van Ens naar Diemen is al in een eerder stadium afgeblazen. Ik hoop alleen dat het lijnbeeld van de bestaande 380kV verbinding daardoor niet teveel wordt aangetast met v-ophangingen etc. Verder ga ik er vanuit dat de mooie crossingmasten bij het Ketelmeer gewoon blijven staan. Alleen in de bebouwde kom van Almere vrees ik dan een verkabeling, dus t.z.t. kan het mooie uitzicht over het Weerwater met de 380kV masten wel eens gaan verdwijnen.
Als ik verder naar het persbericht kijk gaat men nog steeds uit van een 380kV verbinding naar Vierverlaten, wellicht is een opgewaardeerde viercircuits 220kV verbinding dan toch niet voldoende omdat je ook nog vanuit Vierverlaten de regionale 110kV lijnen moet voeden.
Als ik verder naar het persbericht kijk gaat men nog steeds uit van een 380kV verbinding naar Vierverlaten, wellicht is een opgewaardeerde viercircuits 220kV verbinding dan toch niet voldoende omdat je ook nog vanuit Vierverlaten de regionale 110kV lijnen moet voeden.
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Afblazen 380kV Noord-West Eeemshavne -Ens
Tekst uit Samenvatting KCD 2013:
Dat gaat al een heel stuk in de richting van het verhaal van 20 februari 2014. De legenda bij de netkaart vermeldt 1 februari 2014, dus een en ander is redelijk vers.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013