Doetinchem - Wesel 380
Re: Doetinchem - Wesel 380
En nu? Shall we Dance maar omdopen tot Forever Alone?
Persoonlijk zou ik Shall we Dance graag verplaatst hebben naar bijvoorbeeld deze plek en hem dan in het verlengde van de rij tonmasten pal achter het opstijgpunt weglopend richting Doetinchem situeren, zo van "OK doei, I'm off". Zoiets dus:
Persoonlijk zou ik Shall we Dance graag verplaatst hebben naar bijvoorbeeld deze plek en hem dan in het verlengde van de rij tonmasten pal achter het opstijgpunt weglopend richting Doetinchem situeren, zo van "OK doei, I'm off". Zoiets dus:
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Doetinchem - Wesel 380
Leuk idee, ik zie hem ook niet zo snel een Wintrack mast ten dans vragen, al kunnen die best goed dansen overigens .
Re: Doetinchem - Wesel 380
Van afgelopen zaterdag tijdens een tweeledig bezoek aan Doetinchem - Wesel: eerst een stukje Nederlands deel.
Bij mast 21. De rij masten richting Ulft. De overspanning van de Wetering. Let op de retourstroomgeleider die zo laag hangt dat de struik tussen beide draden in komt. De rechtstand bij het gehucht Warm. Tenslotte mast 41. De 150 kV-buismastenlijn en de laatste vakwerkmast bij station Ulft waren nog present. Helaas was de aftakmast in de lijn naar Dale niet zichtbaar vanaf mijn standpunt.
Bij mast 21. De rij masten richting Ulft. De overspanning van de Wetering. Let op de retourstroomgeleider die zo laag hangt dat de struik tussen beide draden in komt. De rechtstand bij het gehucht Warm. Tenslotte mast 41. De 150 kV-buismastenlijn en de laatste vakwerkmast bij station Ulft waren nog present. Helaas was de aftakmast in de lijn naar Dale niet zichtbaar vanaf mijn standpunt.
Re: Doetinchem - Wesel 380
Prachtige foto's Tom! Het weer was afgelopen weekend werkelijk briljant Het ziet eruit alsof de verbinding zo volledig in bedrijf kan en de 150kV lijnen zijn dat natuurlijk al.
Re: Doetinchem - Wesel 380
Helemaal top ja die blauwe lucht. Zondag was het nog beter: geen enkele wolk of gezien de hele dag, komt niet eens zo vaak voor.
Na een bezoek in Duitsland kwam ik na de middag bij Wesel aan. Daar zijn de twee 110 kV en 220 kV-lijnen vervangen door een nieuwe combilijn. een indrukwekkend grote mag ik wel zeggen met twee spitse bliksemtraverses in plaats van een centrale punt.
Dit is dicht bij Wesel. Eens stukje verder kom je bij Pkt. Lachhausen. Hier takt de nieuwe 380 kV-lijn naar Borken en verder af. Die is in 2016 gebouwd. Van een afstand ziet het er zo uit. De "dikke" eindmast is dus de nieuwe, die staat achter de "dunnere" om het verschil in grootte aan te geven.
Van dichterbij, Links de nieuwe combimast. Rechts de bestaande combimast, waarvan het voormalige vervolg van dez lijn overgaat in Doetinchem-Wesel, maar nu dus naar Borken. Er is in het volgende deel geen nieuwe combilijn met 380 kV gebouwd, maar een vier circuit-lijn voor 110 kV waarvan echter een circuit voor de baanstroom is gebruikt. De masten stonden in de menie. Met geisoleerde kabels werd het in bedrijf zijnde 220 kV-circuit tijdelijk afgezwaaid om het intrekken van de 380 kV-circuits mogelijk te maken. Nog een paar foto's van de nieuwe eindmast. Einde van deel 2.
Na een bezoek in Duitsland kwam ik na de middag bij Wesel aan. Daar zijn de twee 110 kV en 220 kV-lijnen vervangen door een nieuwe combilijn. een indrukwekkend grote mag ik wel zeggen met twee spitse bliksemtraverses in plaats van een centrale punt.
Dit is dicht bij Wesel. Eens stukje verder kom je bij Pkt. Lachhausen. Hier takt de nieuwe 380 kV-lijn naar Borken en verder af. Die is in 2016 gebouwd. Van een afstand ziet het er zo uit. De "dikke" eindmast is dus de nieuwe, die staat achter de "dunnere" om het verschil in grootte aan te geven.
Van dichterbij, Links de nieuwe combimast. Rechts de bestaande combimast, waarvan het voormalige vervolg van dez lijn overgaat in Doetinchem-Wesel, maar nu dus naar Borken. Er is in het volgende deel geen nieuwe combilijn met 380 kV gebouwd, maar een vier circuit-lijn voor 110 kV waarvan echter een circuit voor de baanstroom is gebruikt. De masten stonden in de menie. Met geisoleerde kabels werd het in bedrijf zijnde 220 kV-circuit tijdelijk afgezwaaid om het intrekken van de 380 kV-circuits mogelijk te maken. Nog een paar foto's van de nieuwe eindmast. Einde van deel 2.
Re: Doetinchem - Wesel 380
Mooi om ook de vorderingen verderop in Duitsland te zien. Ik was al benieuwd hoe de lijn vanaf Pkt. Lackhausen verder zou gaan naar Niederrhein. Dat wordt binnenkort nog e.e.a. aanpassen op de netkaart
Re: Doetinchem - Wesel 380
Mooie plaatjes van de masten bij Wesel! Dat zijn beste jongens die nieuwe combimasten, en die V punt maakt het helemaal bijzonder.
Cheers Ruben.
Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Re: Doetinchem - Wesel 380
Bij Pkt. Wittenhorst tussen Hamminkeln en Haldern. De 110 kV-lijn is hier ook duidelijk verdwenen ten opzichte van vorig jaar, ervoor in de plaats is een nieuw 110 kV-mastje gekomen.
Hier het eerste aftakpunt voor 110 kV naar Bocholt. Een van de twee interface-masten is vervangen door een zwaarder en hoger exemplaar (voorgrond) de andere is verbouwd met twee nieuwe traverses. De indrukwekkend grote mast 1 torst inmiddels de eenzijdige belasting van het vervolg richting Isselburg. Hij is inmiddels geverfd, in de gebruikelijke groen grijze kleur. Het omzwaaien van de 110 kV-geleiders. Je kunt door de aanwezige heuvel naast en onder de mast tamelijk dichtbij de traversetip komen. Mast 4 en 5 zijn nu ook klaar. Mast 3.
Hier het eerste aftakpunt voor 110 kV naar Bocholt. Een van de twee interface-masten is vervangen door een zwaarder en hoger exemplaar (voorgrond) de andere is verbouwd met twee nieuwe traverses. De indrukwekkend grote mast 1 torst inmiddels de eenzijdige belasting van het vervolg richting Isselburg. Hij is inmiddels geverfd, in de gebruikelijke groen grijze kleur. Het omzwaaien van de 110 kV-geleiders. Je kunt door de aanwezige heuvel naast en onder de mast tamelijk dichtbij de traversetip komen. Mast 4 en 5 zijn nu ook klaar. Mast 3.
Re: Doetinchem - Wesel 380
De witte mast!
Hier toch nog even gestopt op de terugweg, lastig met de auto langs de drukke 67. Het is mast 23. Vanaf de andere zijde is de witte kleur nog spectaculairder, fel contrastrerend met de blauwe lucht. mast 24. In de verte de "boze" buismast, boos door zijn gedrongen uiterlijk en vooral de te lage bliksemtraverse. Bij Isselburg stonden drie hoekmasten nog zonder geleiders. De plaatsing van de masten lijkt af te wijken van het tracé in de netkaart dan wel de Amprion documenten, ik heb het idee dat mast 36 naar het westen is verplaatst, zodat de scherpe knik in het tracé wat minder scherp wordt. Van onderaf gezien was de verbinding tussen de traverse en de mast tamelijk open met een boutrij. De deling van de delen van de mast vindt plaats met een groot aantal bouten, aan de buitenzijde in tegenstelling tot bij Wintrack aan de binnenzijde. Mogelijk is hiervoor gekozen om geen deur te hoeven maken in de mast voor het van binnen kunnen inspecteren van de bouten. Nog een keer de drie hoekmasten. De laatste masten op Duist grondgebied, op de achtergrond de wintracks. Nog een keer mast 47. Bij mast 43 werd nog druk gemonteerd deze zaterdag.
Als een soort transitie tussen de buismasten en vakwerk zijn de drie laatste vakwerkmasten wit geschilderd .Hier toch nog even gestopt op de terugweg, lastig met de auto langs de drukke 67. Het is mast 23. Vanaf de andere zijde is de witte kleur nog spectaculairder, fel contrastrerend met de blauwe lucht. mast 24. In de verte de "boze" buismast, boos door zijn gedrongen uiterlijk en vooral de te lage bliksemtraverse. Bij Isselburg stonden drie hoekmasten nog zonder geleiders. De plaatsing van de masten lijkt af te wijken van het tracé in de netkaart dan wel de Amprion documenten, ik heb het idee dat mast 36 naar het westen is verplaatst, zodat de scherpe knik in het tracé wat minder scherp wordt. Van onderaf gezien was de verbinding tussen de traverse en de mast tamelijk open met een boutrij. De deling van de delen van de mast vindt plaats met een groot aantal bouten, aan de buitenzijde in tegenstelling tot bij Wintrack aan de binnenzijde. Mogelijk is hiervoor gekozen om geen deur te hoeven maken in de mast voor het van binnen kunnen inspecteren van de bouten. Nog een keer de drie hoekmasten. De laatste masten op Duist grondgebied, op de achtergrond de wintracks. Nog een keer mast 47. Bij mast 43 werd nog druk gemonteerd deze zaterdag.
Re: Doetinchem - Wesel 380
Die blauwe isolatoren hebben wel wat