Doetinchem - Wesel 380
Re: Doetinchem - Wesel 380
vrijdag hier nog een stukje langsgereden, het 150kV deel van de circuits zjn gewoon klaar.
Geen tijd om fotos te maken aangezien mn vaste back-seat driver ook aanwezig was
Dus in bedrijfnemen van 150kV kan dus prima gaan gebeuren, sloop was dacht ik voor eerste week juli gepland.
De 380kV circuits zijn in Ulft één mast verder doorgehangen zodat men daar geen last heeft van de inbedrijfzijnde 150kV circuits.
Geen tijd om fotos te maken aangezien mn vaste back-seat driver ook aanwezig was
Dus in bedrijfnemen van 150kV kan dus prima gaan gebeuren, sloop was dacht ik voor eerste week juli gepland.
De 380kV circuits zijn in Ulft één mast verder doorgehangen zodat men daar geen last heeft van de inbedrijfzijnde 150kV circuits.
KML-generator generator
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 13 jun 2014 14:05
Re: Doetinchem - Wesel 380
Zie en lees nu ook https://www.facebook.com/doetinchemwese ... =3&theater Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.
Re: Doetinchem - Wesel 380
Als ik het goed gezien heb worden deze varkensstaarten alleen aangebracht op enkele geleider naast de mast (de retour geldeir) en niet op bundel geleider van de 380kV/150kV en de bliksemdraden .
Dat ze niet op de 380/150kV zitten zou niet zo gek zijn aangezien er best eens coronaproblemen op kunnen treden bij deze staartjes.
Dat ze niet op de 380/150kV zitten zou niet zo gek zijn aangezien er best eens coronaproblemen op kunnen treden bij deze staartjes.
KML-generator generator
Re: Doetinchem - Wesel 380
Sinds afgelopen vrijdag is het eerste 150 kV circuit in bedrijf tussen station Doetinchem-150 en Ulft-150.
Deels ondergrondse kabel (tussen DTC-150 en mast 1) en verder bovengronds (mast 1 t/m mast 38).
Het tweede circuit is gepland om over 2 weken in bedrijf te gaan.
Deels ondergrondse kabel (tussen DTC-150 en mast 1) en verder bovengronds (mast 1 t/m mast 38).
Het tweede circuit is gepland om over 2 weken in bedrijf te gaan.
Re: Doetinchem - Wesel 380
Nais!!maurice schreef: ↑03 jul 2017 10:31Sinds afgelopen vrijdag is het eerste 150 kV circuit in bedrijf tussen station Doetinchem-150 en Ulft-150.
Deels ondergrondse kabel (tussen DTC-150 en mast 1) en verder bovengronds (mast 1 t/m mast 38).
Het tweede circuit is gepland om over 2 weken in bedrijf te gaan.
Dank voor de tip, we gaan het in de netkaart verwerken.
De voorgang van verwerking kan je hier volgen.
Weet je toevallig ook wanneer de bestaande circuits uitbedrijf gaan? Dat kan nooit heel lang duren aangezien het slopen al is aangekondigd voor Juli.
KML-generator generator
Re: Doetinchem - Wesel 380
Het gaat overigens om het circuit van Doetinchem naar Dale (paarse circuit in de Wintrack-masten).
De planning is om over twee weken met het tweede circuit 'om' te gaan (circuit DTC-UF150). Vanaf dat moment is de oude verbinding vanaf station DTC-150 tot vlak voor het opstijgpunt bij Ulft uit bedrijf.
Het deel vanaf mast 1 t/m mast 39 (van de oude lijn) is dan spanningsloos. Tussen mast 40 en het opstijgpunt zijn er nog wat tijdelijke voorzieningen om de ombouw mogelijk te maken, hier staat dus (afhankelijk van de stap van het ombouwplan) nog wel spanning op.
Zo is er een tijdelijke kabel gelegd tussen één van de transformatoren in Ulft en het opstijgpunt, om in geval van een storing tijdens de ombouw-werkzaamheden snel weer in bedrijf te kunnen. Tijdens de ombouw moeten er bijvoorbeeld kabelmoffen worden geplaatst, maar dat kost tijd. Station Ulft wordt dan door één circuit gevoed en als dat in storing zou raken, zit Ulft in het donker. Om dan te moeten wachten totdat de kabelmoffen klaar zijn, zou niet acceptabel zijn. In dat geval kan één trafo rechtstreeks vanuit Dale onder spanning worden gebracht via die tijdelijke kabel.
Als de Wintrack-lijn tot aan mast 45 klaar is en ook de kabelverbinding vanaf die mast tot aan mast 55A (oude buismasten-lijntje richting Dale), dan kan de ombouw verder worden afgerond. Dan wordt de netsituatie bij Ulft ook aangepast (nu is bij Ulft één circuit ingelust en loopt het andere door, uiteindelijk wordt Ulft gevoed via een dubbele harde aftakking in mast 38).
De planning is om over twee weken met het tweede circuit 'om' te gaan (circuit DTC-UF150). Vanaf dat moment is de oude verbinding vanaf station DTC-150 tot vlak voor het opstijgpunt bij Ulft uit bedrijf.
Het deel vanaf mast 1 t/m mast 39 (van de oude lijn) is dan spanningsloos. Tussen mast 40 en het opstijgpunt zijn er nog wat tijdelijke voorzieningen om de ombouw mogelijk te maken, hier staat dus (afhankelijk van de stap van het ombouwplan) nog wel spanning op.
Zo is er een tijdelijke kabel gelegd tussen één van de transformatoren in Ulft en het opstijgpunt, om in geval van een storing tijdens de ombouw-werkzaamheden snel weer in bedrijf te kunnen. Tijdens de ombouw moeten er bijvoorbeeld kabelmoffen worden geplaatst, maar dat kost tijd. Station Ulft wordt dan door één circuit gevoed en als dat in storing zou raken, zit Ulft in het donker. Om dan te moeten wachten totdat de kabelmoffen klaar zijn, zou niet acceptabel zijn. In dat geval kan één trafo rechtstreeks vanuit Dale onder spanning worden gebracht via die tijdelijke kabel.
Als de Wintrack-lijn tot aan mast 45 klaar is en ook de kabelverbinding vanaf die mast tot aan mast 55A (oude buismasten-lijntje richting Dale), dan kan de ombouw verder worden afgerond. Dan wordt de netsituatie bij Ulft ook aangepast (nu is bij Ulft één circuit ingelust en loopt het andere door, uiteindelijk wordt Ulft gevoed via een dubbele harde aftakking in mast 38).
Re: Doetinchem - Wesel 380
Ik heb net het eerste 150kV circuit van de wintrack verbinding op de netkaart in bedrijf gesteld Ik weet alleen niet exact hoe de kabels bij de opstijgpunten aangesloten zijn dus dat heb ik maar gegokt... Over twee weken zal ik het andere circuit ook aanpassen
Overigens, hoe ver is men inmiddels met het trekken van de geleiders?
Overigens, hoe ver is men inmiddels met het trekken van de geleiders?
Re: Doetinchem - Wesel 380
Top!
De geleidermontage tot aan mast 41 is gereed en tussen 45 en 54 wordt nu gewerkt. Het stukje over de grens (54/NL naar 47/D) zal nog even op zich laten wachten, er staat over grens nog geen mast. Ook tussen 41 en 45 moeten de geleiders nog worden gemonteerd.
De geleidermontage tot aan mast 41 is gereed en tussen 45 en 54 wordt nu gewerkt. Het stukje over de grens (54/NL naar 47/D) zal nog even op zich laten wachten, er staat over grens nog geen mast. Ook tussen 41 en 45 moeten de geleiders nog worden gemonteerd.
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 13 jun 2014 14:05
Re: Doetinchem - Wesel 380
... https://www.facebook.com/doetinchemwesel/ blijkt nu bijgewerkt te zijn. Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.
Re: Doetinchem - Wesel 380
Sinds vandaag is ook het tweede 150kV circuit van de nieuwe verbinding in bedrijf. De oude lijn tussen Doetinchem en Ulft is nu uit bedrijf.