Doetinchem - Wesel 380
Re: Doetinchem - Wesel 380
Afgelopen weekend ben ik naar Praest bij Emmerich geweest om treinen te fotograferen. Op de terugweg ben ik bij Millingen nog even kort gestopt om de buismasten te fotograferen, nu ze daar helemaal af zijn. De buismasten staken mooi af tegen de zeldzaam blauwe lucht
Hoekmast 27 bij Millingen. De bretels zijn nu helemaal klaar. Steunmast 28 t.h.v. de A3. Vanwege de nabijheid van de A3 zijn de bliksemdraden naast vogelflappen ook voorzien van rode markeringsbollen. Voor deze mast moest overigens mijn 70-200 f4L IS er aan te pas komen, maar dan staat ie er ook perfect op Het deel met de buismasten van Amprion is bijna klaar. Alleen tussen de hoekmasten 35 en 36 ontbraken nog enkele geleiders en moeten er nog bij diverse hoekmasten de bretels afgemonteerd worden. Ik weet niet hoe ver men inmiddels is met het trekken van de 380kV geleiders tussen Pkt. Wittenhorst en Niederrhein.
Hoekmast 27 bij Millingen. De bretels zijn nu helemaal klaar. Steunmast 28 t.h.v. de A3. Vanwege de nabijheid van de A3 zijn de bliksemdraden naast vogelflappen ook voorzien van rode markeringsbollen. Voor deze mast moest overigens mijn 70-200 f4L IS er aan te pas komen, maar dan staat ie er ook perfect op Het deel met de buismasten van Amprion is bijna klaar. Alleen tussen de hoekmasten 35 en 36 ontbraken nog enkele geleiders en moeten er nog bij diverse hoekmasten de bretels afgemonteerd worden. Ik weet niet hoe ver men inmiddels is met het trekken van de 380kV geleiders tussen Pkt. Wittenhorst en Niederrhein.
Re: Doetinchem - Wesel 380
Even een paar mooie plaatjes van gisteren op de eerste dag van het nieuwe halfjaar. Wat een mooie strakblauwe lucht, dacht ik begin mei iets unieks mee te maken, herhaalt het zich binnen twee maanden en nu al voor vier dagen achtereen volstrekt wolkeloos (behalve een rookwolk boven Twente dan, vanuit Lochem zichtbaar en vanochtend ruikbaar).
Eerst nog wat Vakwerk bij Borculo. Mast 67 Ulft-Dale. De masten ogen erg grijs met de roomwitte wintracks in gedachten. Mast 48, een van de W2's met beschildering. Een klein beetje gekromd lijkt het wel. Mast 50 met op de achtergrond de "gedrongen" Duitse hoekmast. Mast 32 ten noorden van Ulft blijft een goed gepositioneerde stevige hoekmast dichtbij een hoge populierenhaag. Door de harde oostenwind was de weg bezaaid met takjes, kracht vijf hebben we dan? Of zes? De slanke 150 kV traverse. Mast 23 is een niet bijzondere mast, toch even op de foto gezet voor de netkaart. Mast 14 tenslotte langs de snelweg A18 bij Doetinchem.
Eerst nog wat Vakwerk bij Borculo. Mast 67 Ulft-Dale. De masten ogen erg grijs met de roomwitte wintracks in gedachten. Mast 48, een van de W2's met beschildering. Een klein beetje gekromd lijkt het wel. Mast 50 met op de achtergrond de "gedrongen" Duitse hoekmast. Mast 32 ten noorden van Ulft blijft een goed gepositioneerde stevige hoekmast dichtbij een hoge populierenhaag. Door de harde oostenwind was de weg bezaaid met takjes, kracht vijf hebben we dan? Of zes? De slanke 150 kV traverse. Mast 23 is een niet bijzondere mast, toch even op de foto gezet voor de netkaart. Mast 14 tenslotte langs de snelweg A18 bij Doetinchem.
Re: Doetinchem - Wesel 380
Oh een gelijktijdige post. Gelukkig verschillende onderwerpen binnen de lijn.
Het viel me kijkend vanaf Nederlands grondgebied overigens op dat de Duitse steunmasten dicht bij elkaar staan, ik denk niet meer dan 350 meter.
Mooie foto's, je ziet wel goed de verschillende instellingen die we gebruiken.. Misschien heb ik de verzadiging toch wel wat hoog staan .
Het viel me kijkend vanaf Nederlands grondgebied overigens op dat de Duitse steunmasten dicht bij elkaar staan, ik denk niet meer dan 350 meter.
Mooie foto's, je ziet wel goed de verschillende instellingen die we gebruiken.. Misschien heb ik de verzadiging toch wel wat hoog staan .
Re: Doetinchem - Wesel 380
Mooie foto's Tom! Het was de afgelopen dagen werkelijk briljant weer We hebben al meer mooie zomerdagen gehad dan menig zomer...
Overigens toen ik zaterdag en zondag op het nieuwe viaduct bij Praest stond was de nieuwe 380kV verbinding ook goed te volgen. Ook de wintracks bij Ulft waren vanaf het viaduct in Duitsland nog goed te herkennen met het kraakheldere weer!
Wat betreft de instellingen, ik zorg bij het nabewerken er altijd voor dat het histogram van links naar rechts helemaal gevuld is om zo te zorgen voor een optimale helderheid. Het valt me op dat veel camera's bij dit weer standaard wat donkerdere foto's geven, zeker met felle objecten zoals in dit geval de wintrackmasten. Verder is het ook maar net waar je voorkeur naar uitgaat.
Overigens toen ik zaterdag en zondag op het nieuwe viaduct bij Praest stond was de nieuwe 380kV verbinding ook goed te volgen. Ook de wintracks bij Ulft waren vanaf het viaduct in Duitsland nog goed te herkennen met het kraakheldere weer!
Wat betreft de instellingen, ik zorg bij het nabewerken er altijd voor dat het histogram van links naar rechts helemaal gevuld is om zo te zorgen voor een optimale helderheid. Het valt me op dat veel camera's bij dit weer standaard wat donkerdere foto's geven, zeker met felle objecten zoals in dit geval de wintrackmasten. Verder is het ook maar net waar je voorkeur naar uitgaat.
Re: Doetinchem - Wesel 380
Het witte circuit is vandaag in bedrijf genomen. Het zwarte circuit volgt over een paar maanden, Amprion is nu nog niet zover.
Re: Doetinchem - Wesel 380
Twee weken geleden zag de verbinding er inderdaad vrijwel gereed uit. Bij enkele buismasten moesten de bretels nog aangebracht worden. Het intrekken van de nieuwe 380kV geleiders tussen Pkt. Lackhausen en Pkt. Wittenhorst was zo goed als klaar, het noordelijke circuit zag eruit alsof het zo in bedrijf kon, het zuidelijke circuit zag nog grotendeels in de katrollen en bij Pkt. Lackhausen ontbraken nog geleiders tussen de twee overgangsmasten voor het zuidelijke circuit, zoals het nu is ingetekend op de netkaart.
Ik had overigens wel een persbericht van TenneT verwacht maar wellicht had men het vandaag te druk met de stroomstoring te Tilburg-Noord?
Ik had overigens wel een persbericht van TenneT verwacht maar wellicht had men het vandaag te druk met de stroomstoring te Tilburg-Noord?
Re: Doetinchem - Wesel 380
Laten we zeggen dat hij technisch in bedrijf is (de prik staat erop). Ik denk niet dat hij al officieel in bedrijf is (en ik denk dat de interconnectie-capaciteit ook nog niet beschikbaar is voor de markt).
Als dat zo ver is, zal er vast een persbericht komen.
Als dat zo ver is, zal er vast een persbericht komen.
Re: Doetinchem - Wesel 380
Whoei de prik is erop!
Dat is een mooi resultaat!!
Dat is een mooi resultaat!!
KML-generator generator
Re: Doetinchem - Wesel 380
Of staat de prik op circuit wit als zijnde testbedrijf, waarna later de verbinding pas officieel in gebruik wordt genomen en waarbij de capaciteit dan beschikbaar komt voor de markt?