En daar zat ik er ff naast... dwz naast bovenstaande verbindingen is de lijn ook nog in het zuidelijk circuit van 380 kV Förderstedt - Ragow (Nord) ingdelust... Dat staat nu ook op de netkaart, zoals je hier kan zien.
Doetinchem - Wesel 380
Re: Doetinchem - Wesel 380
Re: Doetinchem - Wesel 380
Het tweede circuit (zwart) is sinds vandaag ook in bedrijf.
Re: Doetinchem - Wesel 380
Bedankt, ik heb het tweede circuit meteen op de netkaart op in bedrijf gezet. Dan is daarmee Doetinchem - Wesel 380 helemaal afgerond
Re: Doetinchem - Wesel 380
Whooot, we hebben weer 2650MVA meer importvermogen uit DLD te beschikking
Verder weet ik dat Meeden-Diele ook een upgrade zal ondergaan zodat daar ook meer vermogen beschikbaar komt.
Verder weet ik dat Meeden-Diele ook een upgrade zal ondergaan zodat daar ook meer vermogen beschikbaar komt.
KML-generator generator
Re: Doetinchem - Wesel 380
Ik ben benieuwd wat de upgrade van Meeden - Diele inhoudt, krijgt die verbinding dan ook zwaardere geleiders? Vind het toch maar aparte iele mastjes vergeleken bij de oostring-masten in mijn omgeving...
Re: Doetinchem - Wesel 380
Er komt iig meer dwarsregelcapaciteit, wat ze precies met de geleiders doen weet ik op dit moment niet.
KML-generator generator
Re: Doetinchem - Wesel 380
Waarschijnlijk dynamic raten tot 1950 MVA of iets daar dichtbij, dat lijkt het eenvoudigst om te realiseren.
Tot zover ik het KCD uit het hoofd herinner (wat op zichzelf al een enge skill is) staat er niets over andere geleiders.
Tot zover ik het KCD uit het hoofd herinner (wat op zichzelf al een enge skill is) staat er niets over andere geleiders.
Re: Doetinchem - Wesel 380
Een jaar na ingebruikname maar eens een bezoek gebracht aan deze hoogspanningslijn en met buitengewoon mooi najaarsweer .
Mast 31 in de bocht om Etten. Mast 34 markeert de bundeling met de N317. De twee hoekmasten 40 en 41 buigen elk een andere kant op . Kijkrichting westelijk vanaf het fietsviaduct. De drie hoekmasten 39, 40 en 41 bij het Dru-park. Aftakmastmast 38 bij Ulft. Dit is toch een enkele harde aftak geworden. Mast 39 en 41.
Mast 31 in de bocht om Etten. Mast 34 markeert de bundeling met de N317. De twee hoekmasten 40 en 41 buigen elk een andere kant op . Kijkrichting westelijk vanaf het fietsviaduct. De drie hoekmasten 39, 40 en 41 bij het Dru-park. Aftakmastmast 38 bij Ulft. Dit is toch een enkele harde aftak geworden. Mast 39 en 41.
Re: Doetinchem - Wesel 380
En wat verderop bij nog mooier licht door de laagstaande zon.
Alle foto's waren vandaag gemaakt met de Fujifilm XE-2, de Xpro2 is helaas stuk door een sluiterstoring .
Mast 28. De langste rechtstand in deze lijn. Mast 28 heeft maar een kleine lijnhoek. Subtiel kunstwerk is gemaakt van de laatste boom in de doorgebroken bomenhaag langs de Zeddamseweg. Mast 30. Mast 29. Teleopname van mast 28. Helder weer en rustige lucht, is een stuk beter dan met felle zon in het voorjaar. Nog drie teleopnames, steeds verder inzoomend.
Alle foto's waren vandaag gemaakt met de Fujifilm XE-2, de Xpro2 is helaas stuk door een sluiterstoring .
Mast 28. De langste rechtstand in deze lijn. Mast 28 heeft maar een kleine lijnhoek. Subtiel kunstwerk is gemaakt van de laatste boom in de doorgebroken bomenhaag langs de Zeddamseweg. Mast 30. Mast 29. Teleopname van mast 28. Helder weer en rustige lucht, is een stuk beter dan met felle zon in het voorjaar. Nog drie teleopnames, steeds verder inzoomend.
Re: Doetinchem - Wesel 380
In het juiste licht hebben de masten toch wel "iets", hoewel ik de Belgische Stevin-masten toch nog steeds mooier vind