Nou in dat geval... Deze werden tijdens de open dag in Pfungstadt (sept.2016) als onderdeel van de naar HVDC om te bouwen EHS-lijn getoont. Het verschil zit hem in een andere vorm en afmetingen vd corona-ringen die bij HVDC meer zijdelings aan de buitenkant zitten.
Doetinchem - Wesel 380
Re: Doetinchem - Wesel 380
Re: Doetinchem - Wesel 380
Mooie fotoseries Tom! Ik blijf erbij dat ik deze buismasten wel erg mooi vind, zeker vergeleken met onze wintracks. Inderdaad, alleen de bliksemtraversen op de hoekmasten hadden hoger gemoeten voor een meer evenwichtig beeld. Waren mast 34 en 35 nu al wel gebouwd?
Wel opvallend dat bij Millingen de laatste 3 vakwerkmasten wit geschilderd zijn Dat waren ze begin april nog niet...
Wel opvallend dat bij Millingen de laatste 3 vakwerkmasten wit geschilderd zijn Dat waren ze begin april nog niet...
Re: Doetinchem - Wesel 380
Gave plaatjes weer Tom! Wel apart dat de laatste drie vakwerkmasten wit zijn geschilderd, dat is volgens mij best zeldzaam!
Cheers Ruben.
Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 13 jun 2014 14:05
Re: Doetinchem - Wesel 380
Hallo Ruben.
Het tweede woordje is moet komen te vervallen. Nico.Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Doetinchem - Wesel 380
Dit doet mij denken aan het volgende dialoogje:Nico uit Gouda schreef: ↑09 mei 2018 14:02Hallo Ruben.Het tweede woordje is moet komen te vervallen. Nico.Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
"Wat is dit?" sprak de professor en legde iets kwabberigs op tafel.
"Het levver", sprak de student.
"In de eerste plaats is het niet het levver maar de levver. In de tweede plaats is het niet de levver maar de lever. In de derde plaats is het niet de lever maar het hart".
[kommaneukmodus]Waarschijnlijk is het woord iets bedoeld. En masten transporteren niets; wél de draden die eraan hangen[\kommaneukmodus]
Ruben, feit blijft dat je misschien een taalslippertje maakte, maar op je foto's - inclusief voorbereiding en documentatie - is helemaal niets aan te merken!
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Doetinchem - Wesel 380
Gisteren in de buurt bij Sinderen geweest om te kijken of de 150 kV-lijn al is verbonden met de nieuwe combilijn.
Bij mast 55 ziet het er nu zo uit, met de nieuwe eindmast tussen de bestaande geleiders, maar zonder traverses. Net als bij de Wintrackmast met afstappunt zullen de traverses onderling geroteerd tegen de mast worden bevestigd. Mast 53. Let op de ontwikkelende buienwolk op de achtergrond. Mast 45 waar de grondkabel in een rechte lijn heen kan. Verderop bij Silvolde ziet het er nog zo uit. De stapelwolk is inmiddels aardig gegroeid. En bij portaal Lichtenberg staat er nog één mast van de oude lijn vanuit Doetinchem, om de aflopers in stand te houden. Het portaal langs het fietspad zal binnenkort verdwenen zijn. De eindmast vanuit Doetinchem. Op de netkaart inmiddels geamoveerd, maar hier bestaat hij nog , met wisseling
Bij mast 55 ziet het er nu zo uit, met de nieuwe eindmast tussen de bestaande geleiders, maar zonder traverses. Net als bij de Wintrackmast met afstappunt zullen de traverses onderling geroteerd tegen de mast worden bevestigd. Mast 53. Let op de ontwikkelende buienwolk op de achtergrond. Mast 45 waar de grondkabel in een rechte lijn heen kan. Verderop bij Silvolde ziet het er nog zo uit. De stapelwolk is inmiddels aardig gegroeid. En bij portaal Lichtenberg staat er nog één mast van de oude lijn vanuit Doetinchem, om de aflopers in stand te houden. Het portaal langs het fietspad zal binnenkort verdwenen zijn. De eindmast vanuit Doetinchem. Op de netkaart inmiddels geamoveerd, maar hier bestaat hij nog , met wisseling
Re: Doetinchem - Wesel 380
Mooie reportage Tom, die buienwolk is ook een leuk detail. De netkaart loopt dus op de zaken vooruit...
Verder viel het me op dat de nieuwe eindmast 55A dezelfde donkergrijze kleur heeft als de pas geschilderde buismasten bij Dedemsvaart!
Verder viel het me op dat de nieuwe eindmast 55A dezelfde donkergrijze kleur heeft als de pas geschilderde buismasten bij Dedemsvaart!
Re: Doetinchem - Wesel 380
Mooie spullen gebruiken die duitsers, dit is denk ik geen 400kV isolator?Knarvel schreef: ↑09 mei 2018 01:59Nou in dat geval...
DSCN1478.jpg
Deze werden tijdens de open dag in Pfungstadt (sept.2016) als onderdeel van de naar HVDC om te bouwen EHS-lijn getoont. Het verschil zit hem in een andere vorm en afmetingen vd corona-ringen die bij HVDC meer zijdelings aan de buitenkant zitten.
De coronaring vorn hangt heel erg af van de spanning : bij hogere spanningen moeten de ringen een grotere diameter hebben om break-down van de lucht gv de elektrische velden te voorkomen. Bij HVDC zijn de spanningen per definitie hoog en dus heb je grote ringen nodig.
KML-generator generator
Re: Doetinchem - Wesel 380
Ja, dat van de kleur was me ook in positieve zin opgevallen.
Re: Doetinchem - Wesel 380
Leuk om de PGEM buismasten weer eens te zien! Wel mooi dat mast 55A een gewone PGEM buismast gaat worden maar met gedraaide traversen zoals het geval is bij paalpaar 45 van de lijn naar Wesel.
Ik had trouwens niet verwacht dat mast 40 er nog zou staan bij Ulft!
Cheers Ruben
Ik had trouwens niet verwacht dat mast 40 er nog zou staan bij Ulft!
Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.