Kraan raakt hoogspanningskabels 380kV Krimpen-Gtb.
Re: Kraan raakt hoogspanningskabels 380kV Krimpen-Gtb.
Jakkes, is die gast in die kraanwagen wel goed in zijn hoofd ofzo.
Thuis in zijn EGD gebied
Re: Kraan raakt hoogspanningskabels 380kV Krimpen-Gtb.
wel mooie beelden inclusief wat typisch vrouwencommentaar.
Thuis in zijn EGD gebied
Re: Kraan raakt hoogspanningskabels 380kV Krimpen-Gtb.
Werkendam en kraanwagens, het blijft een lastige combinatie:
http://nos.nl/artikel/596793-kraanwagen ... kapot.html
http://nos.nl/artikel/596793-kraanwagen ... kapot.html
Re: Kraan raakt hoogspanningskabels 380kV Krimpen-Gtb.
morgen gaan ze het repareren, helaas geen tijd anders zou ik wel willen kijken,
http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout ... -1.4179148
volgens de politie kon de veerpont ook niet varen, dan is de kabel misschien ook nog in het water gevallen?
http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout ... -1.4179148
volgens de politie kon de veerpont ook niet varen, dan is de kabel misschien ook nog in het water gevallen?
Re: Kraan raakt hoogspanningskabels 380kV Krimpen-Gtb.
De 380 kV lijn heeft op die plek ook vroeger last van kranen gehad. De bouw van de crossingmast ging niet helemaal volgens planning (ik neem aan dat het de zuidelijke crossingmast is i.v.m locatie "Werkendam")
http://www.geheugenvannederland.nl/?/in ... vallen%22/
http://www.geheugenvannederland.nl/?/in ... vallen%22/
Re: Kraan raakt hoogspanningskabels 380kV Krimpen-Gtb.
Dit is best een ernstig ongeval in de basis, want het had kunnen gebeuren dat de traverse was bezweken waardoor een soort Hurwenen 2007 had kunnen gebeuren, behoudens dan dat het westelijke circuit nog wel intact was gebleven, want ik denk dat de mast zeker was blijven staan omdat de bovenste kabels de mast in lijnrichting steunen.
Wat die chauffeur bezielde weet ik niet, maar dit kun je wel bestempelen als totaal roekeloos, ook zonder een hoogspanningsleiding. Die dijkweg heeft een aardige kromming waardoor het risico van kantelen bij onverhoopt uitwijken niet ondenkbeeldig was.
Ik zou ook wel willen kijken, maar ben helaas geheel verhinderd en het is ook niet echt om de hoek
Om toch een beeld te vormen: zou het er zo uitzien? Nog een kleine wenk voor het site-beheer: met een knopje van het forum naar de website zou wel een toevoeging zijn wellicht, omgekeerd kan dat wel namleijk.
Wat die chauffeur bezielde weet ik niet, maar dit kun je wel bestempelen als totaal roekeloos, ook zonder een hoogspanningsleiding. Die dijkweg heeft een aardige kromming waardoor het risico van kantelen bij onverhoopt uitwijken niet ondenkbeeldig was.
Ik zou ook wel willen kijken, maar ben helaas geheel verhinderd en het is ook niet echt om de hoek
Om toch een beeld te vormen: zou het er zo uitzien? Nog een kleine wenk voor het site-beheer: met een knopje van het forum naar de website zou wel een toevoeging zijn wellicht, omgekeerd kan dat wel namleijk.
Re: Kraan raakt hoogspanningskabels 380kV Krimpen-Gtb.
Wat een tragisch ongeval zeg daar bij Werkendam. Ik dacht al Bandijk, Werkendam dat moet de crossing bij Sliedrecht zijn. En ja hoor het is de crossing. Het had veel erger kunnen aflopen.
Wel leuk die fotobewerking Tom.
Wel leuk die fotobewerking Tom.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Re: Kraan raakt hoogspanningskabels 380kV Krimpen-Gtb.
Mooie montage Tom, maar waarschijnlijk is het minder spectaculair. Ik heb zelf inmiddels het idee dat de draadbreuk waarover men meldt en waar we op de voorpagina vanuit zijn gegaan waarschijnlijk slechts bestaat uit één of beide van de twee onderste fasedraden één geleider in de driebundel. Het lijk me inmiddels sterk dat de hele fasedraad naar beneden is gekomen. De reden voor dat vermoeden? Het nog immer ontbreken van foto's ervan op internet.
Als het er spectaculair uit had gezien, waren er vast al wel wat foto's verschenen. De ijzingwekkende stilte erover op het net is in die zin verdacht.
Als het er spectaculair uit had gezien, waren er vast al wel wat foto's verschenen. De ijzingwekkende stilte erover op het net is in die zin verdacht.
Dat staat inderdaad op de planning voor inbouw bij de opwaardering van het forum. De header zou er eentje moeten gaan bevatten die sterk lijkt op wat we nu zien op de mainsite. Het komt wel vaker voor dat er primeuren gemeld worden die al langer gewoon op de eigen voorpagina staan. Dat kan natuurlijk zijn omdat we de laatste tijden simpel geluk hadden door er vroeg bij te zijn en het hoeft geen trend te zijn (voor hetzelfde geld zijn we de volgende keer te laat), maar een knop die terug verwijst naar de mainsite zit wel in de planning.TomBorger schreef:Nog een kleine wenk voor het site-beheer: met een knopje van het forum naar de website zou wel een toevoeging zijn wellicht, omgekeerd kan dat wel namleijk.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Kraan raakt hoogspanningskabels 380kV Krimpen-Gtb.
Ok, dan is het wel een stukje minder erg dan ik concludeerde aan de hand van de nieuwsberichten die altijd oppervlakkig zijn.
Re: Kraan raakt hoogspanningskabels 380kV Krimpen-Gtb.
Het was inderdaad wat minder spectaculair dan de fotomontage van Tom. Wat zoekwerk op internet leverde wel een foto op waar schade op te zien is:
http://www.werkendamactueel.nl/werkenda ... nningmast/
Zo te zien is er dus maar één fasedraad met schade. Ik denk dat de schade gerepareerd wordt met moffen. Anders wordt het nog een aardige klus omdat hier inderdaad de Merwedecrossing met 142,5 meter hoge masten begint.
Jaren geleden is er ook een te hoge vrachtwagen bij Almelo Tusveld tegen 110kV geleiders aangereden. Ook dat is met moffen gerepareerd.
http://www.werkendamactueel.nl/werkenda ... nningmast/
Zo te zien is er dus maar één fasedraad met schade. Ik denk dat de schade gerepareerd wordt met moffen. Anders wordt het nog een aardige klus omdat hier inderdaad de Merwedecrossing met 142,5 meter hoge masten begint.
Jaren geleden is er ook een te hoge vrachtwagen bij Almelo Tusveld tegen 110kV geleiders aangereden. Ook dat is met moffen gerepareerd.