Noordring Randstad380
Re: Noordring Randstad380
In Beverwijk is nog geen enkele voorbereidende- of bouwactiviteit te zien, maar als de bouwvakkers komen kunnen ze meteen op de pot.
- Bijlagen
-
- DSCN2057.jpg (166.52 KiB) 5673 keer bekeken
- Paullus
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 30 jun 2012 19:45
- Dichtstbijzijnde trafo: 150/10 kV Haarlem Waarderpolder
Re: Noordring Randstad380
Het begin is er in elk geval. Vijfhuizen wordt bouwrijp gemaakt voor het stichten van een 380/ 150 kV station. Verder worden er al wat fundamenten geplaatst voor de komende nieuwe 380 kV masten.
Voor de rest is het de crisis gecombineerd met procedures dat het nog jaren gaat duren alvorens de ring daadwerkelijk gesloten wordt en het rondje Krimpen, Diemen, Oostzaan, Beverwijk, Vijfhuizen, Bleiswijk, Krimpen volledig redundant met twee circuits, realiteit zal zijn.
In ieder geval is de situatie de laatste jaren wel verbeterd door de stichting van 380 kV Oostzaan en op 1 circuit 380 kV in Beverwijk.
Met de oude situatie had Noord-Holland slechts koppelpunten met 380 kV in Diemen en was de kwetsbaarheid zeer groot.
Voor de rest is het de crisis gecombineerd met procedures dat het nog jaren gaat duren alvorens de ring daadwerkelijk gesloten wordt en het rondje Krimpen, Diemen, Oostzaan, Beverwijk, Vijfhuizen, Bleiswijk, Krimpen volledig redundant met twee circuits, realiteit zal zijn.
In ieder geval is de situatie de laatste jaren wel verbeterd door de stichting van 380 kV Oostzaan en op 1 circuit 380 kV in Beverwijk.
Met de oude situatie had Noord-Holland slechts koppelpunten met 380 kV in Diemen en was de kwetsbaarheid zeer groot.
Re: Noordring Randstad380
@Paullus: Bedoel je dat er bij Vijfhuizen ook al fundamenten worden gebouwd voor de wintracks?
Wat ook een rol mee kan spelen is dat het ontwerp van de wintrack aangepast moet worden, en dan met name
van de wintrack hoekmasten om het krom trekken te voorkomen.
Wat ook een rol mee kan spelen is dat het ontwerp van de wintrack aangepast moet worden, en dan met name
van de wintrack hoekmasten om het krom trekken te voorkomen.
- Paullus
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 30 jun 2012 19:45
- Dichtstbijzijnde trafo: 150/10 kV Haarlem Waarderpolder
Re: Noordring Randstad380
Wat ik begrepen heb, is er op bepaalde locaties langs het traject Beverwijk- Vijfhuizen enige activiteit om de zaak bouwrijp te maken. Dat stelt ongetwijfeld nog niet veel voor, aangezien de oplevering van de verbinding pas over jaren zal plaats vinden. Wat wel een les is uit het verleden: als men eenmaal begint, dan is het ook echt aan de gang. Een paar weken kunnen dan een enorme vordering te zien geven.
380 kV Beverwijk-Vijfhuizen is geen probleem. Op een enkele golfbaan na, is dat rond omdat de oude 150 kV verbinding Velsen-Vijfhuizen wordt geamoveerd en de nieuwe verbinding hetzelfde tracé volgt. Men accepteert oud voor nieuw.
Vijfhuizen-Bleiswijk is een ander verhaal, aangezien er daar een aantal km grondkabel bij komt, de Polderbaan bij Schiphol ontzien moet worden en het tracé daar meer door bewoonde gebieden loopt.
380 kV Beverwijk-Vijfhuizen is geen probleem. Op een enkele golfbaan na, is dat rond omdat de oude 150 kV verbinding Velsen-Vijfhuizen wordt geamoveerd en de nieuwe verbinding hetzelfde tracé volgt. Men accepteert oud voor nieuw.
Vijfhuizen-Bleiswijk is een ander verhaal, aangezien er daar een aantal km grondkabel bij komt, de Polderbaan bij Schiphol ontzien moet worden en het tracé daar meer door bewoonde gebieden loopt.
Re: Noordring Randstad380
Joulz mag het station Beverwijk gaan bouwen in opdracht van Tennet. nieuwsberichtje
Re: Noordring Randstad380
Inmiddels is ook begonnen met de nieuwe kabel Beverwijk-Velsen 150kV.
Bij een van mijn projecten in Velsen is een brief op de mat gevallen over de graaf- en boorwerkzaamheden in de wijk.
De uitvoerder is Visser-Smit Hanab.
Het exacte tracé is aangeven in deze nieuwsbrief.
Inmiddels is het terrein voor de uitbreiding van Station Beverwijk 380kV bouwrijp gemaakt.
Binnen enkele weken gaat daar ook de eerste paal de grond in, oplevering is eind december 2016.
Kortom ook in 2015 is er wel wat te zien en fotograferen voor de masten en stations hobbyisten .
Bij een van mijn projecten in Velsen is een brief op de mat gevallen over de graaf- en boorwerkzaamheden in de wijk.
De uitvoerder is Visser-Smit Hanab.
Het exacte tracé is aangeven in deze nieuwsbrief.
Inmiddels is het terrein voor de uitbreiding van Station Beverwijk 380kV bouwrijp gemaakt.
Binnen enkele weken gaat daar ook de eerste paal de grond in, oplevering is eind december 2016.
Kortom ook in 2015 is er wel wat te zien en fotograferen voor de masten en stations hobbyisten .
KML-generator generator
Re: Noordring Randstad380
Het scheelt in elk geval dat de nieuwe 380kV verbinding tussen Beverwijk en Vijfhuizen geen combiwintrack verbinding wordt. Ik ben wel benieuwd of we verbeterde wintrack hoekmasten gaan zien die niet of minder kromtrekken.