GSM-ontvangers: Hoe Het Niet Moet

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Jacob K
50 kV
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 dec 2011 23:47

GSM-ontvangers: Hoe Het Niet Moet

Bericht door Jacob K » 10 jan 2012 22:11

Het topic bij de voorpagina-contest.

Afbeelding

Het is heel makkelijk: het kan namelijk nog veel lelijker dan hierboven. Post een foto van de lelijkste, meest ontsierende of absurde GSM-ontvanger die je ooit in een hoogspanningsmast hebt gezien. Het ergste geval verdient een zeer eervolle plek in onze Wall of Shame.
Oud-sitebeheerder. Mothballing sinds 2013.

Gebruikersavatar
Max
380 kV + 3D Pylon Modeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 07 dec 2011 22:03
Dichtstbijzijnde trafo: Vlaardingen

Re: GSM-ontvangers: Hoe Het Niet Moet

Bericht door Max » 11 jan 2012 11:27

leuk!
ik weet precies waar een mast staat waar de gsm ontvanger haast groter lijkt dan het boven stuk met traversen(ja het is op een 50kV lijn) ik hoop dat ik via de trein een foto kan maken aangezien ik op t moment nog geen transport heb om er naar toe te rijden.

Komt die wall of shame bij de foto's of wat? en komt er dan maar 1 foto? of komen er allemaal foto's van beschamende masten??
'your personal grid modeler'

Jacob K
50 kV
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 dec 2011 23:47

Re: GSM-ontvangers: Hoe Het Niet Moet

Bericht door Jacob K » 11 jan 2012 16:20

De kwaliteit van een foto maakt niet uit. Het gaat hier om het idee: de lelijkste GSM-ontvanger.
(Op een 50 kV-mast, dat is het ergste. Die zijn al zo klein en ze worden helemaal in beslag genomen door die ontvangers.
Max schreef: Komt die wall of shame bij de foto's of wat? en komt er dan maar 1 foto? of komen er allemaal foto's van beschamende masten??
Achter de schermen lopen we te experimenteren met Wordpress. De bedoeling is dat de Wall of Shame een soort galerij wordt met een erepodium, waar de lelijkste prominent op nummer één direct in het zicht komt te staan. Oftewel: alle foto's die we binnen krijgen, zullen er een plek verdienen.
Oud-sitebeheerder. Mothballing sinds 2013.

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3409
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: GSM-ontvangers: Hoe Het Niet Moet

Bericht door Peter » 11 jan 2012 21:24

Ik heb inmiddels een nieuwe kandidaat gevonden voor de contest

Mast nr 1 van de 110kV verbinding Weideweg - Oldenzaal
Afbeelding
Deze mast staat in Hengelo bij trafostation Weideweg. Naast de oerlelijke GSM ontvanger die een flink stuk boven het topstuk uitsteekt was dit oorspronkelijk een donaumast van het Duitse type. De mast is om onbekende reden verbouwd waardoor de fasedraden hoger in de mast zijn komen te hangen. De onderste traversen zijn verwijderd, de middelste traversen zijn vervangen door nieuwe traversen en de bovenste fasedraden hangen op de bliksemtraversen die daarvoor versterkt zijn. Het is er niet mooier op geworden...

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3827
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: GSM-ontvangers: Hoe Het Niet Moet

Bericht door Hans » 13 jan 2012 17:03

Peter schreef:Mast nr 1 van de 110kV verbinding Weideweg - Oldenzaal
Ober, mag ik van u een diep bord om in te braken?

Goeiedag wat een gedrocht is dat. (Dat de ombouw een in Nederland unieke mast oplevert is weliswaar mooi meegenomen, maar dat is dan ook het enige dat hiervan te zeggen is...) Wat Jacob ervan denkt weet ik niet, maar momenteel staat dat exemplaar bovenaan.

Vergeleken daarmee valt de onderstaande inzending toch redelijk in het niet.

Mast 28 van de westelijke 150 kV-verbinding Woudhuis-Hattem

Afbeelding
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3409
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: GSM-ontvangers: Hoe Het Niet Moet

Bericht door Peter » 13 jan 2012 19:51

Nou die mast 28 is ook behoorlijk vol gehangen met GSM-ontvangers maar zo te zien hebben ze de mast wel in tact gelaten. Overigens ook een aparte lijn, de 150kV verbinding Woudhuis - Hattem. Waarom deze ter hoogte van Apeldoorn overgaat van ton-configuratie naar donau-configuratie heb ik nog niet kunnen ontdekken. Misschien heeft vliegveld Teuge dat er in de buurt ligt er wat mee te maken?

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3827
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: GSM-ontvangers: Hoe Het Niet Moet

Bericht door Hans » 14 jan 2012 00:33

Peter schreef:Misschien heeft vliegveld Teuge dat er in de buurt ligt er wat mee te maken?
Precies. Dat is indedaad de oorzaak - zowel van de zeer platte donaumasten alsook van de opmerkelijke bocht in de richting van Apeldoorn die de verbinding maakt. Rechttoerechtaan was de lijn midden over het vliegveld geëindigd.

Ontopic: vanavond heb ik het foto-archief (eigen materiaal) eens geordend en daar doorheen gekeken. Ook daar zitten nog wat gedrochten tussen.
Wat dacht je bijvoorbeeld van het verbouwen van een driecircuit-deltamast naar een soort van eh... Batman?

Mast 11 van de verbinding Harderwijk-Flevo.

Afbeelding
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3409
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: GSM-ontvangers: Hoe Het Niet Moet

Bericht door Peter » 14 jan 2012 22:03

Hans Nienhuis schreef:Mast 11 van de verbinding Harderwijk-Flevo
Deze vind ik meevallen t.o.v. de anderen omdat het op beide uiteinden is gedaan en de lengte van de GSM-ontvangers ongeveer gelijk is. Fraaier worden de masten er natuurlijk nooit op.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3827
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: GSM-ontvangers: Hoe Het Niet Moet

Bericht door Hans » 16 jan 2012 21:17

Peter schreef:Deze vind ik meevallen t.o.v. de anderen omdat het op beide uiteinden is gedaan en de lengte van de GSM-ontvangers ongeveer gelijk is.
Dan gaan we zwaarder geschut inzetten.
Over het algemeen hebben grote masten (Enschedetype, Nieuwestijl-380 (ZL-MEE-EMS), Twentse dennenboommasten) minder last van mastvervuiling dan kleinere maten. Ten opzichte van het aanzienlijke mastlichaam is een GSM-ontvanger relatief kleiner, en vaak is de mast zo hoog dat de ontvanger meestal zelfs niet helemaal bovenin hoeft - meestal niet.

Zoals we weten behoren de masten van de S+4-maat Zwolle-Meeden tot de grootste maten die we hebben in Nederland. Wanneer je er dan in slaagt om zelfs zo'n joekel "effectief te verneuken met een GSM-ontvanger" (aldus Jacob), dan getuigt dat toch van enig talent...

Mast 104 van de verbinding Hessenweg-Meeden

Afbeelding
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: GSM-ontvangers: Hoe Het Niet Moet

Bericht door Ot » 19 jan 2012 14:02

Hans Nienhuis schreef: Wanneer je er dan in slaagt om zelfs zo'n joekel "effectief te verneuken met een GSM-ontvanger" (aldus Jacob), dan getuigt dat toch van enig talent...
Hahaha!! Grappig om te zien dat ook jacob soms wel eens minder nette dingen zegt. Normaal is hans altijd degene die onverbloemt zegt waar het op staat, terwijl jacob altijd heel bescheiden en netjes blijft, maar jacob kan het dus stiekem ook. Heeft ie dat van jou geleerd hans, of heb je zonder zijn weten zijn mening hier neergezet? of mag ik dat hier niet zeggen?

okee ontopic. ik ben zelf niet zo groot en misschien hou ik daarom van de hele kleine masten die we hebben zoals 50 kv donaumasten. en die kan je ook verknallen

mast 70 (geloof ik) van de lijn harderwijk-nijkerk
Afbeelding

Nou staat die op een onopvallende plek vlakbij trafo nijkerk tussen de bosjes dus je ziet hem niet zo goed in het echt. maar toch, de manier waarop de coaxkabels door de mast opzij weglopen is über lelijk.

Maar het moet erger kunnen mensen want ze bestaan erger. doorjagen maar!
@jaxcob of Hans, hoe lang loopt deze contest?
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Plaats reactie