Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Mast 19
In zijaanzicht zie je mooi de helling van de ladder.
In zijaanzicht zie je mooi de helling van de ladder.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Vooral mast 19. Bij mast 18N is het aanharken van de mastlocatie nog niet voltooid. Gelukkig zijn er nog rijplaten bij mast 19, want anders lukt het in dat laagveen alleen met stevige laarzen.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Zo dat ziet er bijzonder stevig uit, die waait voorlopig niet om!
Wat een slappe grond inderdaad, dat zijn we hier in het oosten niet gewend.
Wat een slappe grond inderdaad, dat zijn we hier in het oosten niet gewend.
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Die verstevigingen rondom mast 19 doen me wel wat denken aan de situatie bij Helmond Brandevoort. Zie ik het trouwens goed dat er een staaf in het broekstuk van mast 19 verbogen is? Kijk maar eens bovenin op foto 972.
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Ik zie het ook, is ook op de foto erboven te zien. Ach, het is maar een kniksteun
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Bedoel je die staaf waar het nieuwe balkon op rust?
Dan is die ons collectief opgevallen.
Dan is die ons collectief opgevallen.
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Waarom heeft deze mast eigenlijk zo'n centrale ladder - net als mast 154?
De enige plausibele reden die ik kan bedenken is dat, in het geval van beide V-opgehangen circuits onder spanning, de afstand tot een mastwerker, gaande langs een latchway, te kort is. Er is één ingekorte latchway voor de gang naar het bordes. Op de randstaaf, diagonaal daartegenover, zit geen latchway meer. Toms recente foto's uit Apeldoorn bijvoorbeeld tonen ook van die centrale ladders. Bij ton- en denneboommasten zijn de afstanden tussen binnengeleider (en dat zijn alle zes geleiders!) en mast ook te klein voor het gebruik van latchways - ook al bij 150 kV - tegenover 380 kV hier.
De enige plausibele reden die ik kan bedenken is dat, in het geval van beide V-opgehangen circuits onder spanning, de afstand tot een mastwerker, gaande langs een latchway, te kort is. Er is één ingekorte latchway voor de gang naar het bordes. Op de randstaaf, diagonaal daartegenover, zit geen latchway meer. Toms recente foto's uit Apeldoorn bijvoorbeeld tonen ook van die centrale ladders. Bij ton- en denneboommasten zijn de afstanden tussen binnengeleider (en dat zijn alle zes geleiders!) en mast ook te klein voor het gebruik van latchways - ook al bij 150 kV - tegenover 380 kV hier.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
@Hans: Ik bedoelde eigenlijk de rood omcirkelde staaf. Als ik verder kijk zie ik boven het balkon nog wat (groen omcirkeld). Kijk ik naar foto 765 zie ik wat je bedoelt, die had ik nog niet gezien
@ET: Ik weet wel zeker dat het de reden van de interne ladder is. Er zal ongetwijfeld een richtlijn of regel zijn v.w.b. de afstand.
@ET: Ik weet wel zeker dat het de reden van de interne ladder is. Er zal ongetwijfeld een richtlijn of regel zijn v.w.b. de afstand.
- Bijlagen
-
- IMG_0968B_800.jpg (704.3 KiB) 5550 keer bekeken
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Okee, dan is het nog sterker. Dan bedoel ik dus niet een andere, maar zelfs een derde staaf...
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Bijzonder dat dat grote bordes zonder verdere versterkingen zo op de bestaande staven is geplaatst. Misschien hebben ze geredeneerd dat bij extreme weersomstandigheden het bordes niet zwaar belast zijn. Maar zo'n verbogen staaf is niet echt vertrouwenwekkend.