Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis
Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis
De 110 kV lijn Zwartsluis-Vollenhove wordt weer een dubbelcircuit. Wat jaren geleden is gesloopt wordt hersteld. Ik had dit van welingelichte bron vernomen. Zie ook: http://www.zwartewaterland.nl/actueel/b ... 24193.html
Re: Namen en rugnummers
En dat zonder verkabeling. Het kan nog! Alleen waarom moet er verzwaard worden als er ooit een 2de circuit in heeft gehangen?
Re: Namen en rugnummers
Het enige wat ik me voor kan stellen is dat de lijn meteen verzwaard wordt en dat daarvoor de uit de jaren '40 stammende hamerkoppen wellicht nog niet sterk genoeg zijn.
Re: Namen en rugnummers
Het aardige is nu dat we dat in een wip kunnen controleren. De documentatiehoek op de main site is bijna gereed en daarmee wordt het mogelijk om in een paar tellen gewoon online het KCP11 in te zien, zonder raar gedownload of zonder je lens te zoeken op de site van Tennet. Handig toch? We mogen dat natuurlijk niet zomaar met alle documenten doen, maar het KCP durven we wel aan.Peter schreef:Het enige wat ik me voor kan stellen is dat de lijn meteen verzwaard wordt en dat daarvoor de uit de jaren '40 stammende hamerkoppen wellicht nog niet sterk genoeg zijn.
De huidige verbinding heeft een capaciteit van 122 MVA. Maarja, dan de vraag over het waarom. Die is heel wat lastiger op te lossen. Het kan best wezen dat men er een heftiger type geleider in hangen wil of misschien zelfs wel bundelgeleiders, maar uit het KCP blijkt niet echt een reden waarom er hier een tweede circuit komen moet en dat kan inderdaad betekenen dat het een 'nieuw' plan is dat in 2011 nog niet aan de orde was.
Het enige wat ik ervan maken kan is dat het allicht met capaciteit tijdens onderhoud van andere verbindingen te maken heeft?
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Namen en rugnummers
Net als Peter denk ik ook dat de oude masten niet voldoen aan de huidige voorschriften. Zeker als je bedenkt dat de bestaande constructies worden gecontroleerd met de nieuwe belastingen die mogelijk ook hoger zijn dan de oude, vanwege strakker opspannen van de geleiders.
Is dit een idee voor een apart topic, mod?
Edit beheer: is inderdaad wel beter. Dank, bij dezen.
Is dit een idee voor een apart topic, mod?
Edit beheer: is inderdaad wel beter. Dank, bij dezen.
Re: Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis
Interessante link! Op dezelfde site staat nog veel meer interessante info over andere projecten zoals het verhoogde juk bij Harculo. Zeker de moeite waard om door te lezen
Re: Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis
Die website is niet te min nee. Nog handig ook in verband met commerciële aansluitingen op een aantal stations (zoals BEC in Delfzijl). Tijd om er eens even wat nauwkeuriger naar te gaan kijken. Dank voor de link.
Re: Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis
dat heb ik me wel eens afgevraagd bij hamerkoppen met maar een circuit. Van die bij gasselte weet ik dat die in de ijstijd verwoest is en toen snel is hersteld met masten uit midden drenthe en dat het toen van een tweede circuit nooit is gekomen. maar waarom is bij zwartsluis dat tweede circuit verwijderd dan? paralell schakelen of gewoon achterlaten en niet meer gebruiken is toch eenvoudiger?de knip schreef:De 110 kV lijn Zwartsluis-Vollenhove wordt weer een dubbelcircuit. Wat jaren geleden is gesloopt wordt hersteld. Ik had dit van welingelichte bron vernomen. Zie ook: http://www.zwartewaterland.nl/actueel/b ... 24193.html
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!