Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Wouter
laagspanning
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2012 15:51

Re: Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis

Bericht door Wouter » 26 jul 2013 09:46

Dat moet een beste klap geweest zijn...

http://www.steenwijkercourant.nl/nieuws ... smast.html

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2673
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis

Bericht door Tom » 26 jul 2013 13:22

Oei, niet best inderdaad.
Ook voor het wel of niet aanbrengen van nog meer valbeveilingen.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis

Bericht door Hans » 26 jul 2013 15:58

Weer eentje dus. Zo te zien zijn er nog weinig details bekend, maar je gaat je haast afvragen of al die valbeveiligingen wel het beoogde nut hebben. Het zou interessant zijn als er getallen zouden bestaan over het aantal valpartijen in bijvoorbeeld de jaren 80 (voordat er zekeringsdraden of gangbare railings waren) en vandaag de dag.
Nu maar hopen dat de persoon in kwestie het overleefd heeft.

Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis

Bericht door ElektroThriller » 26 jul 2013 16:29

Het lijkt erop dat er helemaal geen valbeveiliging is. Ik bedoel van RVS gemaakte voorzieningen op twee tegenoverliggende randstaven.
Graag jullie oordeel. Wellicht geldt die verplichting vanaf een zekere minimale masthoogte.
Zie ook http://www.latchways.com/sites/default/ ... tch%29.pdf
Schermafbeelding 2013-07-26 om 16.23.18.png
Schermafbeelding 2013-07-26 om 16.23.18.png (582.28 KiB) 6686 keer bekeken
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2673
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis

Bericht door Tom » 26 jul 2013 17:40

Je ziet onder het nummerbord een klein glimmend pixeltje, op de flickr-site zie ook bij de eindmast bij Hasselt een aantal RVS stripjes, volgens mij is er dus wel valbeveiliging.

Maar je zal toch altijd als monteur je haak moeten verplaatsen, er is altijd een moment dat je even ongezekerd bent.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis

Bericht door Hans » 26 jul 2013 22:26

Als het goed is niet. De monteurs dragen twee haken.
Het is ze niet toegestaan die beiden tegelijk los te hebben. Wanneer de haken een staaf verplaatst moeten worden of wanneer een andere lat in de weg zit, moeten ze eerst de ene haak losmaken en verplaatsen en daarna hetzelfde doen met de andere haak. Wellicht dat dat niet altijd gebeurt vanwege het omslachtige gedoe, maar in principe zou er dus nooit een moment van ongezekerdheid mogen optreden.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2673
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis

Bericht door Tom » 27 jul 2013 08:39

Klopt, ik bedacht het me later ook . Blijft dan vreemd.

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1184
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis

Bericht door Knarvel » 27 jul 2013 09:56

Andere landen, andere gewoontes... in Amerika gebruiken ze natuurlijk ook valbeveiligingen, maar als dat dan eventjes teveel tijd kost, mag het ook zonder.. Brrr, mij niet gezien

Plaats reactie