EON centrale Rotterdam Alexander los van electriciteitsnet ?

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Plaats reactie
marcowf
Nieuw forumlid. Wees vriendelijk voor 'm ;-)
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2013 20:22

EON centrale Rotterdam Alexander los van electriciteitsnet ?

Bericht door marcowf » 06 jun 2013 22:17

Recent viel mij op dat volgens de netkaart deze EON centrale niet gekoppeld is. Deze EON-eenheid is gelegen aan de Hintzenweg te Rotterdam (Alexander) en zal geschat tussen 100 en 200 MW kunnen leveren...

Wie heeft het anwoord ?

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2493
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: EON centrale Rotterdam Alexander los van electriciteitsn

Bericht door Shrek » 07 jun 2013 07:50

marcowf schreef:Recent viel mij op dat volgens de netkaart deze EON centrale niet gekoppeld is. Deze EON-eenheid is gelegen aan de Hintzenweg te Rotterdam (Alexander) en zal geschat tussen 100 en 200 MW kunnen leveren...

Wie heeft het anwoord ?
Ook in België zijn er centrales die niet rechtstreeks aan de hoogspanning hangen. Zeker in stedelijke omgeving waar er een stevig middenspanningsnet ligt met een hoog verbruik op middenspanning is het efficiënter daar rechtstreeks op in te voeden.
200 MW is wel veel, maar niet onmogelijk volgens mij.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: EON centrale Rotterdam Alexander los van electriciteitsn

Bericht door Hans » 07 jun 2013 08:46

Mogelijk ontbreekt de grondkabel op de netkaart. Informatie over hoe commerciële centrales precies op het landelijk net zijn ingehangen is niet eenvoudig te verkrijgen en ook het KCP is daar niet altijd even correct over. Kortom, dat er op de netkaart een paar commerciële grondkabels ontbreken is heel goed mogelijk.
100 tot 200 MW op 50 kV zie ik niet meteen zitten, dus waarschijnlijk zit de centrale aangekoppeld op een van de 150 kV-stations in de buurt om zijn vermogen af te staan. Bij de Eindhovencentrale zien we ook zoiets.

Als iemand hier meer van weet, vertel het a.u.b. zodat ik het op de volgende release kan aanpassen.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Henk
150 kV
Berichten: 184
Lid geworden op: 19 mei 2013 18:31
Dichtstbijzijnde trafo: Steenwijk Onna

Re: EON centrale Rotterdam Alexander los van electriciteitsn

Bericht door Henk » 28 jun 2013 15:16

Het gaat hier om de RoCa-centrale (Rotterdam-Capelle).
Vanaf de website van Tennet kan het opgesteld vermogen van elektrische centrales worden gedownload.
Voor de RoCa-centrale zijn de volgende gegevens vermeld voor januari-maart 2013:

3 eenheden RoCa1, RoCa2 en RoCa3
adres: Capelseweg 400 3068AX Rotterdam
Aangeslotene: EON Benelux
RoCa1 vermogen 24 MVA 10kV
RoCa2 vermogen 24 MVA 25 kV
RoCa3 vermogen 218 MVA

Voor RoCa1 en RoCa2 wordt aangesloten spanning vermeld onder de naam "locatie" van het gedownloade bestand van de Tennet-site.
In oude KCD-'s wordt geschreven dat een eenheden van de RoCa op 25 kV is aangesloten, dus dat bevestigd deze data.

RoCa3 is op 150 kV aangesloten in het station Rotterdam Ommoord. Dit is te zien in de bijlage: Kwaliteits- en Capaciteitsplan 2010-2016 Tennet: 110 / 150 / 220 / 380 kV I. Openbare Bijlagen

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: EON centrale Rotterdam Alexander los van electriciteitsn

Bericht door Ot » 28 jun 2013 15:18

dat de centrale invoed op Ommoord had iemand van het beheer op 9 juni al gehoord en op de volgende release is hij ingetekend.
Bedankt voor de getallen en ook voor de naam want hij staat nu ingetekend als Alexander en dat is dus fout.

Plaats reactie