Pagina 14 van 17

Re: Ontwikkelingen Hoogeveen-Veenoord-Coevorden

Geplaatst: 29 jul 2016 22:25
door coevorden stroom
Klopt de rest van de master kunnen het gewicht goed dragen
Aleen eindmast 209 treat Krom in de bovenste draagarmen

Re: Ontwikkelingen Hoogeveen-Veenoord-Coevorden

Geplaatst: 30 jul 2016 10:21
door Hans
Binnenkort weer eens een blik werpen.
Ik moet toch nog een tweetal folders uit 1995 terugbrengen naar Veenhuizen.

Maar dit is dus (hou je vast) de vierde keer dat mastpositie 209 verzwaard wordt. De eerste keer was in 1995, toen de mast werd vervangen door de huidige afdanker uit de omgeving Boldershoek. De tweede keer was in 2013, toen de huidige opstijgpunten werden aangebracht. De derde keer was dit voorjaar, toen bleek dat de vorige versterking niet voldoende was. En nu dus opnieuw extra versterkingen, omdat ook dit voorjaar de klus nog niet voldoende geklaard bleek. En dit is nog los te zien van de werkzaamheden aan de grondkabels zelf.

Re: Ontwikkelingen Hoogeveen-Veenoord-Coevorden

Geplaatst: 01 aug 2016 11:06
door Peter
Met al die verstevigingen aan mast 209 vraag ik me zo langzamerhand af of het niet beter was geweest om een geheel nieuwe eindmast te bouwen die op de nieuwe zware geleiders berekend is...

Re: Ontwikkelingen Hoogeveen-Veenoord-Coevorden

Geplaatst: 01 aug 2016 16:54
door coevorden stroom
Zo als het nu lijkt word de Lijn volgende week weer in bedrijf genomen

Re: Ontwikkelingen Hoogeveen-Veenoord-Coevorden

Geplaatst: 04 aug 2016 21:55
door coevorden stroom
Bij deze kan ik melden dat de stroom vandaag weer op de stroomlijn richting Coevorden is gezet alleen de harde aftak moet nog worden gemaakt maar dat kan pas veel later
Ze gaan wel na de bouwvak beginnen met de sloop van de lijn Hoogeveen naar veenoord

Re: Ontwikkelingen Hoogeveen-Veenoord-Coevorden

Geplaatst: 05 aug 2016 20:57
door Hans
Nee!
Dus toch. En dat terwijl in het KCD nog wel enige ruimte over leek te blijven voor noodinzet van deze verbinding, waarmee het bestaan ervan nog wat jaren gerekt had kunnen worden. Vorige week zaten er weer vogels op en dat zou noodinzet vooralsnog staven, maar helaas blijkt de aanzegging van sloop dus onherroepelijk.

De bouwvak van regio Noord eindigt op 19 augustus. Op 22 augustus beginnen de problemen dus.
Ik zal ze deerlijk missen.

Re: Ontwikkelingen Hoogeveen-Veenoord-Coevorden

Geplaatst: 05 aug 2016 23:53
door michel
Hans schreef:Nee!
Dus toch. En dat terwijl in het KCD nog wel enige ruimte over leek te blijven voor noodinzet van deze verbinding, waarmee het bestaan ervan nog wat jaren gerekt had kunnen worden. Vorige week zaten er weer vogels op en dat zou noodinzet vooralsnog staven, maar helaas blijkt de aanzegging van sloop dus onherroepelijk.

De bouwvak van regio Noord eindigt op 19 augustus. Op 22 augustus beginnen de problemen dus.
Ik zal ze deerlijk missen.
En daarmee verliezen we voor de 2e keer in een korte tijd een uniek mastmodel door verkabeling/opwaardering/breinaalden. Ruben en ik gaan deze mooie lijn voor de 22e vastleggen.

Re: Ontwikkelingen Hoogeveen-Veenoord-Coevorden

Geplaatst: 06 aug 2016 08:56
door Peter
Het gaat dan nu wel heel erg hard voor wat betreft die oude lijn Hoewel ik het niet echt fraaie masten vond, vind ze er wat "primitief" uitzien, zeker vergeleken bij de fraaie ET-masten die de IJsselmij in die tijd ook bouwde, gaat er inderdaad wederom een uniek masttype verloren en dat is natuurlijk altijd jammer

Re: Ontwikkelingen Hoogeveen-Veenoord-Coevorden

Geplaatst: 14 aug 2016 15:34
door Ruben
Gisteren hebben Michel en ik gauw de gehele lijn vastgelegd van Hoogeveen naar Veenoord. Wat ons opviel is dat één circuit veel vogels zaten en op de andere niet. Zou hij nu al voor de helft spanningsloos zijn? Zéér jammer dat dit lijntje gaat verdwijnen, het is een mooi lijntje om te volgen en hierbij verdwijnt dan ook alweer een uniek masttype.

Cheers Ruben

Re: Ontwikkelingen Hoogeveen-Veenoord-Coevorden

Geplaatst: 14 aug 2016 22:59
door Hans
Dat is onmogelijk, de verbinding is parallel geschakeld. Dat is ook te zien aan de randstaafschildering.
Vogels zitten er alweer ruim een maand met enig regelmaat op. Het stuk tussen Holsloot en Veenoord zie ik altijd uit het zijraampje van de Ferrarirode tweezitter als ik de boodschappen ga doen en in de meeste gevallen zitten er vogels op de fasedraden.
Meestal schijnbaar aan de zuidelijke zijde, maar dat moet dus toeval zijn.

Goed dat jullie hem op de foto hebben. Hartelijk dank ook van mijn kant, want ik woon er dan wel vlakbij maar ik heb eigenlijk geen goed fototoestel. (Op onweerchase ben ik een van de forecasters en een van de chauffeurs, niet een van de fotografen. Enkelen van de anderen hebben dat onderdeel juist weer onder controle, zodat er geen urgentie is om dat te veranderen.)

Tot 06 september zit ik nog in Holsloot. De aanvang van de sloop zal waarschijnlijk nog worden meegemaakt.

Kleine troost: het besluit is genomen om er eentje te gaan modelbouwen. Ik heb er mijn (okee, nog niet zo heel lange) leven tegenaan gekeken, jaar in jaar uit. Sinds 1995 is het Zwolle-Meeden veni vidi vici, maar eigenlijk is dat niet terecht. Misschien iets voor een 1:15 project.