Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Gebruikersavatar
Max
380 kV + 3D Pylon Modeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 07 dec 2011 22:03
Dichtstbijzijnde trafo: Vlaardingen

Re: Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Bericht door Max » 26 feb 2013 09:51

Ik ga deze lente nog langs de maasvlakte. Daar zijn ook nog wel wat leuke dingen om op de foto te zetten!
'your personal grid modeler'

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3410
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Bericht door Peter » 26 feb 2013 10:04

Concrete plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken heb ik niet, het hangt er bij mij een beetje vanaf waar ik op dat moment in de buurt ben en of ik tijd over heb. Zo moest ik een tijdje terug wat ophalen in Reuver en ben ik aansluitend doorgereden naar Maasbracht, Ophoven en Helmond. Voor m'n treinenhobby heb ik niks aan half bewolkt weer (het beruchte aan/uit weer) maar voor hoogspanningsmasten kon het wel.

Natuurlijk heb ik nog wel een paar dingen die ik nog eens wil zien zoals de omgeving van Geertruidenberg en de haven van Antwerpen (bijvoorbeeld Zandvliet of de omgeving van Doel) lijkt me ook leuk.

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Bericht door Mark » 26 feb 2013 12:33

Ik geloof dat iedereen wel naar de walhalla's Geertruidenberg en Antwerpen-Haven wilt. Tijd voor een groepsuitje .

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Bericht door Ruben » 26 feb 2013 12:50

Dat zouden we inderdaad kunnen doen een Hoogspanningsnet.com Meetdag naar Geerthuidenberg.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Bericht door Ot » 26 feb 2013 17:23

een Meetdag in de buurt van geertruidenberg! Dat zou gaaf zijn!
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Jan
laagspanning
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2013 13:44

Re: Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Bericht door Jan » 08 mar 2013 23:02

TomBorger schreef:de oude lijn Blerick - Buggenum en natuurlijk nog eens Roermond - Lutterade. Dan van Buggenum naar Eindhoven en Weert. Tilburg - Eindhoven, oef nog zoveel te gaan. De rest van Brabant blijkt een boel nieuwbouw te zijn.
Roermond - Lutterade bestaat vandaag de dag niet meer. Gedeelte van de lijn bestaat nog wel maar Lutterade loopt nu naar Maasbracht.

Buggenum naar Eindhoven en Weert ? Buggenum loopt naar Nederweert. Vanuit Eindhoven ga je naar Maarheeze en dan naar Nederweert.

Laat even weten als iemand naar Limburg komt !

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1185
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Bericht door Knarvel » 09 mar 2013 23:45

TomBorger schreef:Leuke ideëen. <...> Wat ik het meest interessant vind zijn de wat oudere lijnen, van zeg voor 1960. <...> Vanwege Randstad380 moet eigenlijk de oude lijn Leiden - Velsen maar die trekt me landschappelijk niet zo.
Laat ik daar nu net mee begonnen zijn. Eerst Velzen - Vijfhuizen, en daarna ook Vijfhuizen - Sassenheim, voor zo ver gemuteerd door Randstad 380. Dit is niet overal even eenvoudig, sommige masten zijn behoorlijk onbereikbaar. Ook het station Sassenheim is net als Wijdewormer (zonder helicopter) vrijwel onfotografeerbaar...

Vanwege mijn interesse aan architectuur van technische gebouwen / installaties ben ik voortdurend naar met sloop bedreigde 50kV stations op zoek, en natuurlijk ook elektriciteitshuisjes van voor de jaren 50, toen er nog geen compact-stations bestonden en er overal maatwerk werd toegepast...

Nu ik al een tijdje met de netkaart van Belgie bezig ben, en dan ook veelvuldig streetview te hulp neem, denk ik dat Belgie een stuk leuker is als bron van foto objekten. Jammer dat het zo ver weg is, het lijkt allemaal wel een stuk makkelijker toegankelijk bij onze zuiderburen! Vermoedelijk zal komende zomer een foto safari dor het vlaamse en het waalse onvermijdelijk blijken...

Als het qua tijd schikt, zou ik aan een Geertruidenberg toer zeker meedoen.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3827
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Bericht door Hans » 24 mar 2013 18:22

Ruben schreef:Dat zouden we inderdaad kunnen doen een Hoogspanningsnet.com Meetdag naar Geertruidenberg.
Tijd om de regie te kapen, anders verzandt het. Misschien moeten we gewoon eens zeggen: ja, dit gaan we inderdaad een keer doen.

Op een ander kanaal had ik ook al een gesprek met iemand van hier die het wel ziet zitten. De animo lijkt er dus wel te zijn en het voordeel van Geertruidenberg is dat het dorp (met de mogelijkheid een terrasje te zoeken) meteen om de hoek is.

De factor slecht weer blijkt echter tot nu toe een hele hardnekkige te zijn. Al een paar jaar trouwens. Een SMS sturen met "Winter UIT" naar 5100 blijkt niet te werken. April vertrouwen we niet en het is ook wel erg kort dag. Mei of juni lijkt geschikter. Anderzijds is dat wel vrij ver vooruit om nu al te weten of er dan ergens tijd is of ruimte in de agenda.

Halverwege april zetten we er wel een poll op met wat datumkeuze. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat zaterdagen het handigste zijn?
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Bericht door Mark » 24 mar 2013 21:27

Ik zeg doen! Indien ruim van te voren aangegeven, kan ik meestal wel.

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Bericht door Ruben » 24 mar 2013 21:32

Mij lijkt mei of juni ook geschikter qua daglengte. De zaterdagen lijken mij ook handiger en ik moet wel alleen kijken qua vervoer. Maar inderdaad moeten we een meetdag organiseren.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Plaats reactie