Pagina 2 van 2

Re: Nieuwe hoogspanningsmast in Verenigd Koninkrijk

Geplaatst: 01 feb 2013 12:36
door Tom
De hamerkop inderdaad, in plaats van het spitse puntje, zit daar bovenin de brede traverse.

Mooie modellen op die plaatjes, maar dan vooral van de vakwerkmast. Een beetje misleidend nog wel, want de bretels bij de hoekmast hebben ze er nog niet opgezet. Vanwege de kleine tussenafstand tussen de geleiders is dat nog wel eens lastig.

In de cobouw van gisteren stond nog een "innovatie" uit Engeland. Zo te zien een bedrijf dat nieuwe isolatoren probeert te slijten. Er wordt gesteld dat de nieuwe isolator aan het einde van de traverse kan worden bevestigd, lijkt me constructief nogal lastig.
cobouw 31-01-13 engelse isolator.jpg
cobouw 31-01-13 engelse isolator.jpg (127.04 KiB) 5260 keer bekeken

Re: Nieuwe hoogspanningsmast in Verenigd Koninkrijk

Geplaatst: 01 feb 2013 13:35
door Peter
Zo'n dwarsarm wordt toch eigelijk al toegepast bij de wintrack?

Re: Nieuwe hoogspanningsmast in Verenigd Koninkrijk

Geplaatst: 01 feb 2013 21:25
door bas380
ik weet persoonlijk niet wat ik van moet vinden, maar ik sluit wel met jullie aan dat die nieuwe masten meer opvallen dan de lattenmasten.

Re: Nieuwe hoogspanningsmast in Verenigd Koninkrijk

Geplaatst: 01 feb 2013 23:25
door Max
Van mij mogen ze gewoon lekker doorgaan met t bouwen van L12's!

Re: Nieuwe hoogspanningsmast in Verenigd Koninkrijk

Geplaatst: 02 feb 2013 14:55
door Ot
die dwarsarmen zitten toch sinds 2011 al lang op de wintracks en sinds nog langer op de vlagmasten die bij werkzaamheden gebruikt worden? Maar isschien hadden de britten er nog niet van gehoord.

Maar 2,5 keer de capaciteit opschroeven, dat kan toch nooit? wanneer men een 150 kV verbinding op die manier opwaardeert neer 380 kV door de geleiders onderling meer afstand te geven, dan helpt dat toch niks ten opzichte van de afstand tot de grond? De mastlichamen zijn daar niet op ontworpen. ik moet niet denken aan 380 kV op zes meter hoogte. magneetveld waar je u tegen zegt, je rijdt er zo tegenaan met een hoge vrachtwagen en er kunnen ook bomen in vallen.

Misschien bedoelen ze dat het technisch wel kan, maar houden ze zich expres stil over of het ook maatschappelijk kan, want het antwoord is dan opeens nee en dat is slecht voor de portemonnee.