Lelijkste mast van Nederland

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Tower Freak
50 kV
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 okt 2012 05:38
Dichtstbijzijnde trafo: Eindhoven-Zuid

Re: Lelijkste mast van Nederland

Bericht door Tower Freak » 30 jan 2013 20:25

Ja die enorme brede klerenkasten tussen Geertruidenberg-Eindhoven hebben op sommige stukken tegenwoordig ook railings. vraag mij af of ze bij de rest van dat tracé ook nog railings gaan plaatsten.

Gebruikersavatar
Powerlion
150 kV
Berichten: 215
Lid geworden op: 20 okt 2012 11:49
Dichtstbijzijnde trafo: Lint

Re: Lelijkste mast van Nederland

Bericht door Powerlion » 12 nov 2013 00:08

Vandaag gaan snowboarden in Landgraaf. Meteen bij het oversteken van de grens zag ik al jullie lelijke donoumastjes :p

Maar id buurt van landgraaf zag ik ook enkele 150kV masten met vreemde trekjes. Langs de ene kant keramische isolatoren, andere kant glaskappen. Niet echt een mooi aanzicht. En dubbele geleiders die verticaal, en niet horizontaal hangen?? Vreemde jongens toch.

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2496
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Lelijkste mast van Nederland

Bericht door Shrek » 12 nov 2013 01:23

Powerlion schreef:Vandaag gaan snowboarden in Landgraaf. Meteen bij het oversteken van de grens zag ik al jullie lelijke donoumastjes :p

Maar id buurt van landgraaf zag ik ook enkele 150kV masten met vreemde trekjes. Langs de ene kant keramische isolatoren, andere kant glaskappen. Niet echt een mooi aanzicht. En dubbele geleiders die verticaal, en niet horizontaal hangen?? Vreemde jongens toch.
Verticaal geplaatste geleiders hebben wij ook hoor, let maar eens op als je nog eens in de Ardennen bent

Gebruikersavatar
Powerlion
150 kV
Berichten: 215
Lid geworden op: 20 okt 2012 11:49
Dichtstbijzijnde trafo: Lint

Re: Lelijkste mast van Nederland

Bericht door Powerlion » 12 nov 2013 16:49

Shrek schreef:Verticaal geplaatste geleiders hebben wij ook hoor, let maar eens op als je nog eens in de Ardennen bent
Die donau masten vanuit Brume richting Aubange? Das niet echt verticaal, maar diagonaal he. En dat is net cooler. Of bedoel je ergens anders?

Gebruikersavatar
Max
380 kV + 3D Pylon Modeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 07 dec 2011 22:03
Dichtstbijzijnde trafo: Vlaardingen

Re: Lelijkste mast van Nederland

Bericht door Max » 12 nov 2013 17:00

Powerlion schreef: En dubbele geleiders die verticaal, en niet horizontaal hangen?? Vreemde jongens toch.
Verticaal lopende geleiders? Volgens mij heb ik een verkeerd beeld voor me haha.
'your personal grid modeler'

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2496
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Lelijkste mast van Nederland

Bericht door Shrek » 12 nov 2013 17:22

Powerlion schreef:
Shrek schreef:Verticaal geplaatste geleiders hebben wij ook hoor, let maar eens op als je nog eens in de Ardennen bent
Die donau masten vanuit Brume richting Aubange? Das niet echt verticaal, maar diagonaal he. En dat is net cooler. Of bedoel je ergens anders?
Ja die bedoelde ik, het is inderdaad niet helemaal verticaal, maar ze hangen wel ongeveer onder elkaar.

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Lelijkste mast van Nederland

Bericht door Mark » 12 nov 2013 20:49

Powerlion schreef:Vandaag gaan snowboarden in Landgraaf. Meteen bij het oversteken van de grens zag ik al jullie lelijke donoumastjes :p
Wat vind je precies lelijk aan de Donaumasten in Nederland, aangezien je ook in België Donaumasten hebt?

Gebruikersavatar
Powerlion
150 kV
Berichten: 215
Lid geworden op: 20 okt 2012 11:49
Dichtstbijzijnde trafo: Lint

Re: Lelijkste mast van Nederland

Bericht door Powerlion » 12 nov 2013 21:31

Mark schreef:Wat vind je precies lelijk aan de Donaumasten in Nederland, aangezien je ook in België Donaumasten hebt?
Ik weet niet, ik krijg daar zo'n gevoel bij. Ze zijn ook zo klein en gedrongen, niet slank. Niet makkelijk uit te leggen.

De belgische donaus zijn groter en slanker imo. Enkel die van Mercator - Doel vind ik minder mooi. Maar die van Brume - Aubange zijn prachtexemplaren.

Gebruikersavatar
Powerlion
150 kV
Berichten: 215
Lid geworden op: 20 okt 2012 11:49
Dichtstbijzijnde trafo: Lint

Re: Lelijkste mast van Nederland

Bericht door Powerlion » 12 nov 2013 21:32

En de belgische donaumasten hebben meestal nog een topstuk voor de bliksemdraden. Ik denk dat het dat is dat ze mooier maakt.

Gebruikersavatar
Powerlion
150 kV
Berichten: 215
Lid geworden op: 20 okt 2012 11:49
Dichtstbijzijnde trafo: Lint

Re: Lelijkste mast van Nederland

Bericht door Powerlion » 12 nov 2013 21:34


Plaats reactie