Lijnverzwaring Stadskanaal
Geplaatst: 17 jul 2020 21:00
Afgelopen mei werd in Stadskanaal zichtbaar begonnen met lijnwerkzaamheden om de verbinding Meeden - Stadskanaal - Musselkanaal te verzwaren.
De bestaande Ostrich geleiders zullen worden vervangen door de hoge temperatuur geleider, de Warsaw, dezelfde dus als in LLS-ENS.
Vanwege de opwaardering is een aantal masten verhoogd.
De foto's zijn van 10 juni.
Eerst nog even wat Zwolle - Meeden.
Mast 236 en 237. Bij mast 215.
In de richting Nieuwe Pekela, waar ze met een pijpleiding aan het werk waren. In de richting Stadskanaal.
Dan bij Stadskanaal.
Hier is door Qirion (Liandon) de lijnaanpassing in uitvoering.
De verhoogde en versterkte hoekmast 87, met hulp van een tijdelijke lijn kon de mast op een verhoging worden gezet. Het nieuwe gedeelte is duidelijk te zien aan de afwijkende kleur van de primer. Vanaf de andere kant. Het kleine circuitbordje is overgenomen. De isolatoren zijn al vernieuwd, de geleider zal binnenkort komen.
Mast 86 was al in de jaren negentig ook al verhoogd, maar nu nog verder. Het nieuwe onderstuk is zodanig dat deze past op dezelfde fundatie als voor de verhoging, wel zo makkelijk. Vanaf de oostkant. Mast 85 heeft V-ophanging gekregen voor de stabiliteit omdat mast 86 zo hoog is. Over niet al te lange tijd zullen ook 88 en 89 nog worden aangepast, en zal de nieuwe geleider erin komen.
De bestaande Ostrich geleiders zullen worden vervangen door de hoge temperatuur geleider, de Warsaw, dezelfde dus als in LLS-ENS.
Vanwege de opwaardering is een aantal masten verhoogd.
De foto's zijn van 10 juni.
Eerst nog even wat Zwolle - Meeden.
Mast 236 en 237. Bij mast 215.
In de richting Nieuwe Pekela, waar ze met een pijpleiding aan het werk waren. In de richting Stadskanaal.
Dan bij Stadskanaal.
Hier is door Qirion (Liandon) de lijnaanpassing in uitvoering.
De verhoogde en versterkte hoekmast 87, met hulp van een tijdelijke lijn kon de mast op een verhoging worden gezet. Het nieuwe gedeelte is duidelijk te zien aan de afwijkende kleur van de primer. Vanaf de andere kant. Het kleine circuitbordje is overgenomen. De isolatoren zijn al vernieuwd, de geleider zal binnenkort komen.
Mast 86 was al in de jaren negentig ook al verhoogd, maar nu nog verder. Het nieuwe onderstuk is zodanig dat deze past op dezelfde fundatie als voor de verhoging, wel zo makkelijk. Vanaf de oostkant. Mast 85 heeft V-ophanging gekregen voor de stabiliteit omdat mast 86 zo hoog is. Over niet al te lange tijd zullen ook 88 en 89 nog worden aangepast, en zal de nieuwe geleider erin komen.