Gratis documenten

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Gratis documenten

Bericht door ElektroThriller » 22 mar 2020 12:13

Deze nare tijden vul ik met veel nuttige dingen, waaronder het saneren van papieren en digitale documentatie met betrekking tot dit forum. Er zijn drie belangrijke groepen bestanden die ooit op het forum gepubliceerd zijn. Die heb ik per WeTransfer naar Hans verstuurd. Het zijn de brochures over het nieuwe koppelnet en de lijn van Eemshaven naar Zwolle, alsmede de Rijkenscollectie
Download via https://we.tl/t-8knujyVTY5 vandaag, maandag 30 maart en NIET, herhaal: NIET t/m ca. 5 april 2020.
Het is een experiment. Als het lukt kan iedereen dit (binnen 7 dagen!) downloaden. Als er foutmeldingen komen hoor ik dat wel. DIE IS ER INMIDDELS.
Het was in ieder geval de moeite waard.
Bijlagen
Schermafbeelding 2020-03-21 om 08.04.41.png
Schermafbeelding 2020-03-21 om 08.04.41.png (1.39 MiB) 11046 keer bekeken
Schermafbeelding 2020-03-21 om 08.03.43.png
Schermafbeelding 2020-03-21 om 08.03.43.png (1.39 MiB) 11046 keer bekeken
Schermafbeelding 2020-03-21 om 08.02.57.png
Schermafbeelding 2020-03-21 om 08.02.57.png (1.24 MiB) 11046 keer bekeken
Laatst gewijzigd door ElektroThriller op 30 mar 2020 14:17, 4 keer totaal gewijzigd.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Gratis documenten

Bericht door Hans » 22 mar 2020 14:47

Het is zeker goed om in deze nare en bange tijden iets omhanden te hebben. Afgelopen week bleek al dat ik zelf ook niet bestand was tegen een prikkelarme omgeving waarbij het radionieuws elk uur hel en verdoemennis de huiskamer in spuwt, en dan mag ik nog niet eens klagen omdat ik niet in de risicogroep val. Maar toch, het is wel onze wereld waar we allemaal in zitten en je moet wat omhanden hebben deze onzekere dagen, anders word je gek.

Ik ben dus zelf maar eens begonnen met het stuk voor stuk digitaliseren van de exacte coördinaten van alle mastposities die ooit in Nederland hebben gestaan op basis van Topotijdreis en wat kunstjes in QGis. Daarmee kunnen we in een later stadium de historische lijnen reconstrueren. Dat sluit wel aan bij de historie.

Wat de documenten betreft: dat soort dingen zijn nergens anders digitaal te vinden en voor copyrights ben ik ook niet zo benauwd met dit spul, dus ik zou ze best eens op de server kunnen slingeren. Daar hebben we dat ding tenslotte voor. Lijnen naar Morgen hebben we overigens al digitaal beschikbaar, al moet ik het papieren origineel nog steeds een keer terugbrengen naar de rechtmatig eigenaar die vlakbij ZL - MEE mast 97 woont. Nuja, momenteel is er een excuus om dat nog even niet te doen...

Helaas is er momenteel een praktisch probleem. Vanwege de lockdown zit ik in Holsloot op de boerderij achter een internetverbinding waarmee het ongeveer acht uur duurt om 800 MB te downloaden. En dan ook nog als niemand anders op het internet zit hier achter de switch bij de Holslootbrug, iets wat deze dagen om voor de hand liggende redenen (buurjongens in de puberleeftijd) nooit het geval is.
Ik zet hem vanavond laat aan het werk (letterlijk een overnight job), maar als de server een time-out geeft wordt het hem even niet en dan vraag ik je op een later moment om een herhaling. :phew:

Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Gratis documenten

Bericht door ElektroThriller » 22 mar 2020 20:33

Kan iemand mij vertellen of na het klikken op de link het downloaden daadwerkelijk is gelukt? Wellicht moet degene die zich voor downloaden meldt zijn e-mailadres opgeven. Ikzelf heb geen zicht op wat er gebeurt. Misschien is er gewoon niemand in die bestanden geïnteresseerd.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Gebruikersavatar
arie
220 kV
Berichten: 305
Lid geworden op: 30 jan 2016 19:18
Dichtstbijzijnde trafo: Heemskerk

Re: Gratis documenten

Bericht door arie » 22 mar 2020 21:28

de bestanden kon ik gewoon openen bedankt voor deze documentatie

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Gratis documenten

Bericht door Hans » 23 mar 2020 15:19

ElektroThriller schreef:
22 mar 2020 20:33
Kan iemand mij vertellen of na het klikken op de link het downloaden daadwerkelijk is gelukt?
Dat kan. Hier lukte hij niet. Je moet afhankelijk van wat de verzender heeft ingesteld soms inderdaad een emailadres opgeven, maar ik gebruik wetransfer ook wel eens andersom om zelf wat te versturen en je krijgt als verzender pas bericht als de download bij de ontvanger is voltooid.

Gisteravond heb ik hem om half elf aan het werk gezet op mijn verbinding die in de praktijk het theoretische max van een 56k6 modem haalt, zodat een simpel rekensommetje leert dat er ongeveer 14.000 seconden nodig zijn om de data binnen te halen, vermits de buurjongens het internet niet gebruiken voor dingen waar een heel andere vorm van hoogspanning omheen hangt. Zoals verwacht was de server het inderdaad niet met ruim vier uur downloadtijd eens, zodat ik vanochtend tussen de hunebedden op een Drentse boerderij inderdaad moet constateren dat ik je op een later moment ruim verder dan zeven dagen vooruit opnieuw ga plagen met een aanvraag.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Dave
110 kV
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 sep 2015 17:56
Dichtstbijzijnde trafo: Nederweert

Re: Gratis documenten

Bericht door Dave » 23 mar 2020 15:49

Hier is het zip bestand inclusief bijbehorende scans heelhuids aangekomen.

Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Gratis documenten

Bericht door ElektroThriller » 23 mar 2020 16:02

Hans, als je nog dagenlang op je Drentse adres verblijft, kan ik je een USB-stick met daarop de bestanden verzenden. Uiteraard heb ik dan je postadres nodig. Mvg Gerard. (Jouw lokale internetverbinding dateert uit het Stenen Tijdperk.) Update: 7845 TL 1?
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

PJK
380 kV
Berichten: 761
Lid geworden op: 31 mei 2019 17:18
Dichtstbijzijnde trafo: ‘s-Graveland 150kV

Re: Gratis documenten

Bericht door PJK » 23 mar 2020 21:17

Hans schreef:
23 mar 2020 15:19
Gisteravond heb ik hem om half elf aan het werk gezet op mijn verbinding die in de praktijk het theoretische max van een 56k6 modem haalt, zodat een simpel rekensommetje leert dat er ongeveer 14.000 seconden nodig zijn om de data binnen te halen, vermits de buurjongens het internet niet gebruiken voor dingen waar een heel andere vorm van hoogspanning omheen hangt. Zoals verwacht was de server het inderdaad niet met ruim vier uur downloadtijd eens, zodat ik vanochtend tussen de hunebedden op een Drentse boerderij inderdaad moet constateren dat ik je op een later moment ruim verder dan zeven dagen vooruit opnieuw ga plagen met een aanvraag.
Dat moet toch over 4G sneller kunnen?

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Gratis documenten

Bericht door Hans » 24 mar 2020 09:33

ElektroThriller schreef:
23 mar 2020 16:02
Hans, als je nog dagenlang op je Drentse adres verblijft, kan ik je een USB-stick met daarop de bestanden verzenden. Uiteraard heb ik dan je postadres nodig. Mvg Gerard. (Jouw lokale internetverbinding dateert uit het Stenen Tijdperk.) Update: 7845 TL 1?
Gerard, dank, maar doe niet teveel moeite hoor. :phew: Ik ben nog niet door mijn opties heen.

4G, zoals PJK schrijft, kan ik inderdaad ook nog proberen. Het is wat onhandiger met een telefoontje, maar het zou gewoon moeten werken. Straks eens even kijken.
Verder moet ik op zeven of acht april een keer op en neer naar Doorwerth en Wageningen (verplichtingen die niet kunnen worden verplaatst, maar waar slechts één persoon en een gesprek voor nodig is) en dan heb ik gelegenheid om de plant een plens water te geven en een paar uur snel internet te hebben.

Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Gratis documenten

Bericht door ElektroThriller » 30 mar 2020 10:49

Uiteraard heb ik een en ander opnieuw naar Hans verstuurd. Toen ik op de downloadlink in de bevestigingsmail klikte, kreeg ik netjes het downloadscherm te zien. Als je echter op EXACT DEZELFDE LINK in de aangepaste initiële bijdrage klikt, krijg je dit:
Schermafbeelding 2020-03-30 om 10.40.12.png
Schermafbeelding 2020-03-30 om 10.40.12.png (153.53 KiB) 10547 keer bekeken
Achteraf gezien zijn best wel veel bezoekers in de afgelopen week in staat gesteld de download binnen te halen. Ik heb mijn best gedaan.
Gatverdamme, dit foutplaatje is al net zo rond als het coronavirus!
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Plaats reactie