Waarbij het maar de vraag is hoe lang of dat je nog mag blijven klimmen in een vakwerkmast arbo technisch gezien.
Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Daar komt bij dat er aan de buitenkant geen ladder aan de wintrack hangt.
En als je al binnen omhoog wil dan moet je waarschijnlijk de zaklamp gebruiken (als er al geen lamp is ) en vakwerk is gelukkig in die zin gewoon buitenlicht en met een ladder
Zelf ben ik ook blij dat het vakwerk wordt en ook dat er vanaf Geertruidenberg naar Tilburg de nieuwe verbinding parallel gaat lopen met de kleerkastenlijn.
De nieuwe verbinding loopt samen met de nieuwe kleerkastmasten noorderlijker dan de huidige Kleerkastmasten.
Ik ben benieuwd
Laatst gewijzigd door Bram Gaastra op 11 aug 2020 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Ga er maar van uit dat beide circuits aan één zijde van de mast worden uitgeschakeld als er onderhoud aan één van beide nodig is. De afstanden zijn kleiner dan de afstanden die nodig zijn voor veilig werken in de nabijheid van hoogspanning.Shrek schreef: ↑10 aug 2020 19:29Ik vermoed om het onderhoud te vergemakkelijken. Nu kan je vanuit de mast een bretel of isolator op 150kV vervangen zonder een 380kV-circuit te moeten uitzetten. Moest de 150kV buitenaan hangen dan zou zo'n operatie een stuk complexer zijn.
Een 150kV-circuit uitzetten bij een interventie op de 380kV is dan weer niet zo erg, de overdimensionering op 150kV is veel groter dan op 380kV.
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Nog een aanvulling: ik denk dat deze configuratie is gekozen vanwege magneetvelden. Doordat de 150kV geleider dichterbij de mast kan worden opgehangen dan de 380kV, kan de mast als geheel smaller blijven. De minimale afstand tussen de 150 en 380kV is immers gelijk, ongeacht de volgorde.
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Aha op die manier.maurice schreef: ↑11 aug 2020 11:21Nog een aanvulling: ik denk dat deze configuratie is gekozen vanwege magneetvelden. Doordat de 150kV geleider dichterbij de mast kan worden opgehangen dan de 380kV, kan de mast als geheel smaller blijven. De minimale afstand tussen de 150 en 380kV is immers gelijk, ongeacht de volgorde.
Zelf vraag ik me alleen af waarom de hele verbinding niet bovengronds wordt maar dat hij waarschijnlijk bij het eerste stukje vanaf Rilland naar iets ten oosten ondergronds gaat wat ik in de Atlas zag.
Als het 380 kv is , dan is het toch zo dat de hele verbinding beter bovengronds kan of moet ?
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
grappig dat het bij de Wintracks dan andersom is. Er komt bij de Vlake tunnel toch een crossing mast die erg lijkt op 4 circuits masten uit deze lijn, maar hier is de 380 kV aan de binnenkantmaurice schreef: ↑11 aug 2020 11:21Nog een aanvulling: ik denk dat deze configuratie is gekozen vanwege magneetvelden. Doordat de 150kV geleider dichterbij de mast kan worden opgehangen dan de 380kV, kan de mast als geheel smaller blijven. De minimale afstand tussen de 150 en 380kV is immers gelijk, ongeacht de volgorde.
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Meteen de eerste dag na het einde van de vakantie. Daar is ie dan eindelijk.
Kijk, zo begint het nieuwe werkseizoen toch nog leuk. Morgen maar eens een artikel op de voorpagina slingeren.
Kijk, zo begint het nieuwe werkseizoen toch nog leuk. Morgen maar eens een artikel op de voorpagina slingeren.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
De tekening op de website voor de lijn Rilland-Tilburg is wat simpeler dan die op de aparte site voor het station Tilburg, dat als eerste wordt gebouwd. Zie de schets op deze pagina:
https://www.zuid-west380kv.nl/oost/meer ... on-tilburg
Overigens vraag ik me wel af hoe die drie trafo's aan die ene/dubbele 150kv grondverbinding gekoppeld worden als op dit station geen 150kV schakelveld komt. Want daarvan heb ik nergens een indicatie gezien.
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Men heeft uit gemak twee 150kV-circuits getekend, maar dat kunnen er even goed 3 worden. Buiten wij merkt niemand zoiets op
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Leuk stuk geworden hoor... Ben benieuwd naar die caravelles. Er is één aftak in de tracékaart bij Zevenbergschen Hoek die van dichtbij is ingetekend, en daar zie ik ze niet. Maar of deze spaghetti enigszins realistisch is kan ik slecht inschatten. Zelfs in de virtele wereld zul je zien dat er nét een vrachtwagen voor rijdt.