Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
De omgeleide lijn GT-Tilburg zal aansluiten op de drie portalen rechts in het station, het tracé zal ten noorden van de nieuwe lijn Rilland - Tilburg komen.
Ik ben ook benieuwd naar de presentatie.
Ik ben ook benieuwd naar de presentatie.
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Het is zeker een project die ik wel goed in de gaten ga houden! Zou mij benieuwen wanneer de nieuwe masten voor de lijn bekend gemaakt gaan worden, er moeten een aantal bijzondere exemplaren tussen gaan zitten als ik het verloop van de lijn moet gaan geloven!
Cheers Ruben
Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Ah juist, nu zie ik hem. Dan zou die ingetekende eindmast ook al iets kunnen zeggen over het ontwerp van de nieuwe lijn dus...
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Toch gaat direct de vraag op waarom men zo moeilijk doet. Is het problematisch of te duur om de kleerkastenlijn gewoon op alle drie de circuits in Tilburg aan te sluiten? Goed, je hebt een aantal meer velden nodig (in totaal acht stuks lijnveld) maar daar staat tegenover dat je alles kan blijven doen met (in essentie) hetzelfde mastontwerp en ook zonder half lege posities. En de schakelflexibiliteit is dan nog groter dan de flexibiliteit van de eerste generatie wintrackhoekmasten.
Er moet een of andere netstrategische voorkeursreden zijn om dat derde circuit niet aan te willen sluiten. Maar ja, welke?
Er moet een of andere netstrategische voorkeursreden zijn om dat derde circuit niet aan te willen sluiten. Maar ja, welke?
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Ik denk dat het te maken heeft met de plaatsing van de nieuwe toekomstige eindmast. Die is slechts geschikt voor 2-circuits. Er is geen ruimte aan de westzijde om nog een extra tijdelijke eindmast neer te zetten. Andere beweegreden kan zijn om altijd één doorlopend circuit te houden zodat minder ingrijpende buiten bedrijfnames benodigd zijn.
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
En de kortsluitstroom bij werken aan één van de rails zal ook wel meespelen. Als je alle circuits op dezelfde rail hangt wordt deze gigantisch groot, mogelijk te groot voor de schakelaars.
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
We hebben een mast! Wat een vakwerk van die ontwerpers...
Dubbele tonmast, model genaamd “Moldau”.
Dit en en nog veel meer vandaag in de nieuwsbrief. Webversie hier:
https://zuid-west380kvoostrilland-tilbu ... F08F503B7C
Dubbele tonmast, model genaamd “Moldau”.
Dit en en nog veel meer vandaag in de nieuwsbrief. Webversie hier:
https://zuid-west380kvoostrilland-tilbu ... F08F503B7C
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Amai, chique dinges !
Eindelijk nog eens een echte nieuwe hoogspanningslijn in Nederland
Wat me opvalt is dat de kleerkasten gewoon nagebouwd worden bij het nieuwe stukje in Tilburg, dat design blijft dus behouden.
Ook speciaal: op de stukjes waar de bestaande 380kV verlegd wordt en parallel komt te liggen aan de nieuwe tonmasten houdt men vast aan de donau. Hier hadden tonmasten op de nieuwe "oude" lijn beter gestaan m.i.
Eindelijk nog eens een echte nieuwe hoogspanningslijn in Nederland
Wat me opvalt is dat de kleerkasten gewoon nagebouwd worden bij het nieuwe stukje in Tilburg, dat design blijft dus behouden.
Ook speciaal: op de stukjes waar de bestaande 380kV verlegd wordt en parallel komt te liggen aan de nieuwe tonmasten houdt men vast aan de donau. Hier hadden tonmasten op de nieuwe "oude" lijn beter gestaan m.i.
Laatst gewijzigd door Shrek op 10 aug 2020 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Daar waar de nieuwe lijn geen combifunctie heeft (nabij Roosendaal) worden het ook tonmasten:
EDIT: Ik zie nu wat je bedoelt. Inderdaad is de gereconstrueerde oude lijn ook Donau. Ben wel benieuwd naar die dubbele isolator aan de binnenste fase onder.
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
wow!!
Waarom hangt 380 kv aan de buitenzijdes?
Waarom hangt 380 kv aan de buitenzijdes?