Ruben, wat doe je me aan. Nu krijg ik een heel foute flashback naar mijn tijd lang geleden als nachtpompbediende op een snelwegtankstation, toen die soms nog 24/7 open waren. Stond je dan, saucijzenbroodjes warm te houden met op de radio van de shop een obscure show die tussen twaalf en drie werd uitgezonden. Een van de spellen: je kreeg de naam van een bekende (vrouwelijke) persoon met daarbij de vraag: zijn ze gewoon, of zijn ze silicoon. SMS je antwoord en win een T-shirt van Radio 538.
Misschien wel een concept dat kan worden gebruikt bij toekomstige reconstructies. Blijven ze gewoon, of wordt het silicoon.
Er komen tenslotte nog heel wat meer verzwaringen aan, waarbij telkens opnieuw de vraag tussen AMS-620 of HTLS zal worden gesteld, en ook of men glaskappen handhaven wil of kunststof gaat gebruiken.
Het is wel een heel ander gezicht aan het worden. De HTLS-draden vallen niet op als zijnde anders, maar de dunne kunststof isolators geven de hele verbinding toch een wat minder potente indruk in plaats van de werkelijkheid die juist andersom is. Het is van dat fragiele spul waarvan de lengte doet suggereren dat we opeens 320 kV hebben gekozen in plaats van 400 (ja ja ja, 380 heet dat). In tegenstelling tot BaDu word ik er niet zo gelukkig van, hoewel de dubbele ketting aan de steunmasten er met deze twee bruggen niet per sé slecht uitziet. Het had zelfs mooi kunnen zijn als die kunststof stengeltjes maar gewoon net ietsje dikker waren geweest of zelfs maar waren geleverd in donkergroen. Bij de Ketelkruising gaan straks vanaf een afstandje die isolators helemaal wegvallen zodat visueel de draden welhaast zullen lijken te zweven.
Gelukkig dat ze daar in halfverankering hangen. En halfverankering is net als appelmoes: het kan overal bij en komt altijd goed.