Zonneparken in Goeree Overflakkee

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 607
Lid geworden op: 12 sep 2014 20:15

Zonneparken in Goeree Overflakkee

Bericht door Johan » 18 mei 2018 20:33

Zonneparken in Goeree Overflakkee

In Ouddorp is al een bestaand zonnepark bij vakantiepark De Klepperstee.

Nieuw is het zonnepark in de Adriaan polder bij Ooltgensplaat met een oppervlakte van 37 hectare, er worden 132.000 zonnepanelen geplaatst met een vermogen van 40 MW piek.
Goeree-Overflakke nieuws
Solarmagazine nieuws
De rekken voor de panelen zijn al geplaatst
Zonnepark Ooltgensplaat.JPG
Zonnepark Ooltgensplaat.JPG (922.09 KiB) 4097 keer bekeken
In de Roxenissepolder bij Melissant komt een zonnepark van 19,5 hectare met 63.000 panelen.
Volgens bijlage max 10 MVA omdat alleen aansluiten op 13 kV in Stellendam rendabel is.
Goeree- Overflakkee document

In de Pallandtpolder bij Middelharnis komt een zon en wind park. Het zonnepark heeft een oppervlakte van 45 hectare met 135.000 zonnepanelen met een vermogen van 36 MW piek en een batterij opslag van 10 MW. Op de te plaatsen 50/? kV trafo wordt ook een windpark van 21 MW aangesloten
Goeree-Overflakkee document


De 4 zonneparken zullen bestaan uit 102,9 hectare grond met 305.900 zonnepanelen.
De locaties van de parken op Google Earth
Zonneparken Goeree Overflakkee.kmz
(2.39 KiB) 338 keer gedownload
Johan
Bijlagen
Zonneparken Goeree Overflakkee.kmz
(2.39 KiB) 310 keer gedownload

Gebruikersavatar
power cut
50 kV
Berichten: 62
Lid geworden op: 12 jun 2015 21:48
Dichtstbijzijnde trafo: Middelharnis

Re: Zonneparken in Goeree Overflakkee

Bericht door power cut » 20 mei 2018 15:56

Het is niet de eerste keer dat ik hier lees wat er om de hoek aan de gang is. Dat was zo met de details van het windpark Krammer, de uitbreiding van het station bij Stad aan 't Haringvliet en nu de bouw van de zonneparken.
Gelukkig heb ik niet alles gemist. Laatst reed ik van het strand terug naar huis en zoals altijd is de leukste route tussen twee punten nooit een rechte lijn. Dus ik kwam langs de Roxenissepolder en zag dat ze daar bezig waren met een groot zonnepark. Nu lees ik hier dat er nog 2 zonneparken in aanbouw zijn.

Overigens is het zonnepark bij vakantiepark De Klepperstee tamelijk bescheiden vergeleken met deze drie. Het Installatievermogen daar is 0,84 MW.

Plaats reactie