Verkeersborden bij 150kV-kabel

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Verkeersborden bij 150kV-kabel

Bericht door ElektroThriller » 10 apr 2018 17:32

150 kV Almere
(Verplaatst vanuit mijn topic Namen en Rugnummers*)
Het heeft de Almeerse Chef Onnodige Verkeersborden (COV) behaagd om aan weerszijden van elk fietspad dat de 150kV-kabel kruist verkeersborden te plaatsen die betrekking hebben (onderbord) op kabels en leidingen. Dat was korte tijd geleden. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat de nieuwste netkaart waar het de ligging der 150kV-kabels betreft zeer plausibel en dus nauwkeurig is. Waarschijnlijk het gevolg van een gevalletje 'Klicen"?
Er is zeer waarschijnlijk een causaal verband tussen het eerste feit en het tweede feit :lol: :lol: 8-) 8-)
We zien foto's, genomen op een groenstrook langs de Buitenring. We zien dat zelfs bij het fietspad ter hoogte van het 150kV-onderstation Almere De Vaart borden zijn geplaatst.
Tot slot nog de suggestie om bij het hoveren (rechtsklikken) van de muis boven een station het bijbehorende stationsbord (tegenwoordig inclusief coördinaten) te plaatsen. Dit station hebben jullie al bij deze.
DSC_1654 kopie.JPG
DSC_1654 kopie.JPG (2.84 MiB) 4479 keer bekeken
DSC_1656 kopie.JPG
DSC_1656 kopie.JPG (1.87 MiB) 4479 keer bekeken
DSC_1658 kopie.JPG
DSC_1658 kopie.JPG (2.57 MiB) 4479 keer bekeken
DSC_1661 kopie.JPG
DSC_1661 kopie.JPG (1.98 MiB) 4479 keer bekeken
Schermafbeelding 2018-04-10 om 13.32.59.jpg
Schermafbeelding 2018-04-10 om 13.32.59.jpg (535.64 KiB) 4479 keer bekeken
*@Netbeheer: ik zou het op prijs stellen als de recente Belgische toevoegingen in een apart topic worden geplaatst, in plaats van in Namen en Rugnummers.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1184
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Verkeersborden bij 150kV-kabel

Bericht door Knarvel » 10 apr 2018 18:43

Aha, daar heb je hem weer, de sis-code... In Rotterdam is intussen het sissen (naar dames) onder de dreiging van een niet triviale boete strafbaar gesteld, maar in Den Helder en Almere gaat Alliander hier gewoon mee door en regisseert een en ander met pubikatie van speciale sis-codes...

N.a.v. Den Helder werd aan Liander naar de betekenis van deze code gevraagd, met het volgende resultaat:

Bericht van Liander:
"Geachte heer ....,

Op 11 juli heeft u ons een e-mail gestuurd. Hierin vraagt u wat de SIS code
148 inhoud. In deze e-mail leest u mijn reactie.

SIS code 148

Helaas kunnen wij u niet aangegeven wat deze code inhoud. Dit is geen
informatie wat aan derden vertrekt zal worden.

Tot slot
Heeft u nog vragen? Op www.liander.nl <http://www.liander.nl> vindt u
antwoord op alle veelgestelde vragen. U kunt mij ook bereiken door deze
e-mail te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Liander N.V.
Dhr. Sl.....
Medewerker Klant & Markt"


Het lijkt dus wel om een soort staatsgeheim te gaan, maar mss is hier iemand die hier meer over weet...

maarten
220 kV
Berichten: 339
Lid geworden op: 22 mei 2017 10:38

Re: Verkeersborden bij 150kV-kabel

Bericht door maarten » 12 apr 2018 08:35

Knarvel schreef:
10 apr 2018 18:43

Het lijkt dus wel om een soort staatsgeheim te gaan, maar mss is hier iemand die hier meer over weet...
:? Dat is wel een beetje overdreven, vind je niet? Het lijkt mij niet meer dan een identificatiecode te zijn, dat als je het calamiteitennummer belt er gevraagd wordt naar de SIS code zodat ze weten waarover het gaat.

En die borden, staan die haaks op het fietspad? Waarom ga je verbieden in de berm te rijden?
Of heb je een betere overzichtsfoto van de situatie? En staan die borden pal op het traject? Dat lijkt me ook niet zo handig namelijk.

Plaats reactie