Nieuwe masttype Duitsland

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Plaats reactie
ElexTro
220 kV
Berichten: 321
Lid geworden op: 12 dec 2014 13:27
Dichtstbijzijnde trafo: Oberwald

Nieuwe masttype Duitsland

Bericht door ElexTro » 18 mar 2018 00:18

Goeienavond,

Het gaat door met buismasten in Duitsland: Nu wordt eindelijk de eerste compactLine van 50Hertz opgericht!

https://www.mz-web.de/jessen/stromleitu ... n-29716496

Gebruikersavatar
pdv_moto
70 kV
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jan 2018 20:25
Dichtstbijzijnde trafo: Spa

Re: Nieuwe masttype Duitsland

Bericht door pdv_moto » 18 mar 2018 14:02

Interessant.
Als ik goed zoek/lees dan staat de Pilotleitung dus bij station Jessen/Nord ?
Station gevonden op de netkaart (handig zo'n kaart)

Net 2km N van Monchenhofe, aan de Grosskorgaer Strasse, tegenover een klein industrieterrein.
ik denk deze locatie: https://goo.gl/maps/41vDquAm4sM2

Mid-Mei hoop ik daar ongeveer langs te rijden dus ik zet het "tentative" in de agenda voor een paar mast+motor fotos.
hmm, ja. zuidelijke route via Kassel-Leipzig en dan is een fotostop wellicht haalbaar.

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1184
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Nieuwe masttype Duitsland

Bericht door Knarvel » 18 mar 2018 14:39

Tja, we vonden die wintracks al niet mooi, maar nu blijkt dit nog niet het dieptepunt te zijn... Het kan altijd lelijker moet men daar gedacht hebben...
Buitenliggende montageflenzen zullen wel makkelijker te monteren zijn, maar het ziet er niet uit, is corrosiegevoelig en ook niet hufter-proof...
Nou ja, wie er meer van wil zien kijkt hier...

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Nieuwe masttype Duitsland

Bericht door Peter » 18 mar 2018 15:02

Mooi lijken ze inderdaad niet te worden, het ontwerp van de 380kV buismast van Amprion vind ik vele malen beter. Maar gezien dit een soort buis-hamerkop is hoeven we deze in elk geval niet bij ons te verwachten i.v.m. de magneetveldzones rondom de lijn, die zullen erg groot worden.

Wel grappig dat ik Jessen Nord nog niet zo lang geleden heb ingetekend en "aangesloten" :DD Maar goed nu weet ik dat de verbinding Förderstedt - Ragow dus ook op dit station wordt aangesloten.

Plaats reactie