Pagina 17 van 22

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 23 feb 2019 16:40
door Paullus
Wat het in stand houden van het TF signaal door Liander tot 2020 in het verzorgingsgebied van Vijfhuizen, is er blijkbaar niemand die weet hoe het nu zit.

Logisch is dat er steeds meer gevoed gaat worden vanuit het nieuwe 380/150 kV Vijfhuizen. De oude 150 kV luchtlijnen worden afgebroken en invoeding vanuit het nieuwe 380 kV Vijfhuizen, is dan ook de weg van de toekomst. Toch geeft Liander geen enkel signaal dat het TF signaal al voor 2020 niet meer beschikbaar is in deze regio. TF moet dan ook nog een jaar beschikbaar zijn.

Is het dan zo dat de huidige 380 kV verbinding Beverwijk-Vijfhuizen los staat van het nationale koppelnet en aangesloten is op de 150 kV Velsen-Beverwijk? Dan wordt namelijk het TF signaal vanuit Velsen wel in stand gehouden en is de nieuwe invoeding naar lagere nethierarchie in Vijfhuizen mogelijk, daar de 380 kV het TF signaal draagt.

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 23 feb 2019 17:46
door arie
nee de huidige 380 kV verbinding Beverwijk-Vijfhuizen is deel van het nationale koppelnet.

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 08 mar 2019 19:00
door Paullus
Ik heb inmiddels een antwoord van TenneT gehad, naar aanleiding van een mail mijnerzijds:

"De regionale netbeheerder Liander is verantwoordelijk voor het TF-signaal. De TF-signalen worden inderdaad opgewekt en gesuperponeerd in Diemen en Velzen (VLN) op 150kV niveau, maar ook op 50kV niveau in station Haarlemmermeer (HMM). TF-voeding rond Vijfhuizen kan vanuit Diemen komen via Venserweg-Zorgvliet-Nieuwe Meer (NMR), via het 380kV net Beverwijk (BVW)-Vijfhuizen (de 380/150kV transformatoren zullen wel demping op het signaal geven) of via het 50kV net vanuit Haarlemmermeer. Het signaal kan niet via Waarderpolder (WPLD) omdat hier een netopening komt. Als Liander het TF-signaal garandeert tot 2020 dan zal er aan gerekend zijn dat het signaal krachtig genoeg is om de diverse commando's door te geven."

Verder heb ik als bijvangst een netschema van TenneT verkregen met de eindsituatie rond Vijfhuizen van eind september 2019.

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 08 mar 2019 21:25
door Hans
Wat goed dat je antwoord hebt gekregen. Toch fijn dat de serieuzere, wat zwaardere vragen gewoon in behandeling worden genomen en iemand het antwoord voor je uitzoekt.

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 09 mar 2019 13:49
door BaDu
Geweldig! Hulde TenneT!
Nu gauw het netschema vergelijken met ons eigen netschema.
Ownee, we gingen niet zo diep. :D

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 25 mar 2019 09:45
door Henk
Interessant schema. Toch aardig van Tennet om het op te sturen, hoewel het ongetwijfeld openbare informatie is.

Let even op de (smoor-) spoel in de kabel tussen Vijfhuizen (VHZ) en Nieuwe Meer (NMR). Deze zal het doortransport moeten beperken.

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 13 mei 2019 17:57
door arie
na ruim 4 jaar nadat de eerste mast is neergezet bij Beverwijk
De laatste mast zie
https://www.randstad380kv-noordring.nl/ ... woude-dorp

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 14 mei 2019 20:41
door BasH
De sloop van de oude 150kV lijn Vijfhuizen - Hoofddorp is in een iets rustiger vaarwater gekomen. Mast 74 heeft echter een nog erger lot ondergaan dan in stukjes geknipt worden... De traversen zijn verwijderd en er is een knoeperd van een GSM antenne in geplaatst :cry: . Uit piƫteit zal ik geen foto plaatsen ;) .

Vriendelijke groeten,
Bas

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 16 jun 2019 19:24
door Nico uit Gouda
...is al weer nieuws en/of nieuwe foto's van dit project? Zie nu ook https://www.facebook.com/RandstadNoordring Hartelijke groeten van Nico uit Gouda. :-)

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 16 jul 2019 15:30
door Henk
Zojuist langs Bleiswijk 380 gekomen. Er wordt gewerkt aan het aansluiten van het eerste circuit van de hs-lijn naar Vijfhuizen op het trafostation.