Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Gebruikersavatar
arie
220 kV
Berichten: 305
Lid geworden op: 30 jan 2016 19:18
Dichtstbijzijnde trafo: Heemskerk

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Bericht door arie » 09 mar 2018 20:17

Ik vermoed dat ze deze periode ook gebruiken om de andere 150 kv kabels van het oude 150kv station vijfhuizen naar het nieuwe station om te zetten.

Nico uit Gouda
380 kV
Berichten: 410
Lid geworden op: 13 jun 2014 14:05

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Bericht door Nico uit Gouda » 15 mar 2018 19:50

Lees en zie nu ook https://www.randstad380kv-noordring.nl/ ... -van-start Hartelijke groeten van Nico uit Gouda. :-)

Gebruikersavatar
arie
220 kV
Berichten: 305
Lid geworden op: 30 jan 2016 19:18
Dichtstbijzijnde trafo: Heemskerk

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Bericht door arie » 21 mar 2018 16:45

Ze hebben nu de hoogste masten geplaatst bij de zuidelijke ringvaart van de Haarlemmermeer 80 meter hoog
goed zichtbaar vanaf afstand (ik reed over A4)

Gebruikersavatar
marcello
middenspanning
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mei 2016 20:35
Dichtstbijzijnde trafo: Sassenheim

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Bericht door marcello » 27 mar 2018 19:43

arie schreef:Ze hebben nu de hoogste masten geplaatst bij de zuidelijke ringvaart van de Haarlemmermeer 80 meter hoog
goed zichtbaar vanaf afstand (ik reed over A4)
Inmiddels staan alle windracks vanaf kruising N207/N205 bij Nieuw Vennep tot aan deze joekels bij de ringvaart. Ze zijn nu alle geleiders in deze masten aan het trekken bij Nieuw Vennep. Ik rij er dagelijks langs dus ik kan heel goed de voortgang en het proces volgen zo.

Nico uit Gouda
380 kV
Berichten: 410
Lid geworden op: 13 jun 2014 14:05

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Bericht door Nico uit Gouda » 10 apr 2018 20:13


Gebruikersavatar
Paullus
220 kV
Berichten: 346
Lid geworden op: 30 jun 2012 19:45
Dichtstbijzijnde trafo: 150/10 kV Haarlem Waarderpolder

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Bericht door Paullus » 13 apr 2018 18:30

Voor wat betreft de ontwikkelingen rond de 150 kV verbinding vanuit Velsen over Waarderpolder naar Vijfhuizen heb ik aan TenneT gevraagd wat de planning is. Ik kreeg het volgende antwoord:

"In de huidige situatie word: Station Waarderpolder deels gevoed vanuit Vijfhuizen en deels vanuit Velsen. In het najaar van 2018 starten we met het afbreken van de verbinding Velsen- Vijfhuizen. Dit zal naar verwachting zijn afgerond in het voorjaar van 2019.
We zijn ook bezig met het ombouwen van de velden op station Vijfhuizen (oud naar nieuw), dit zal ook in het voorjaar 2019 zijn gerealiseerd. Hierna moeten we de netopening Velsen-Waarderpolder creëren. De transportcapaciteit van het 150kV-kabelcircuit Vijfhuizen – Waarderpolder wit (bestaand) is 200 MVA. De transportcapaciteit van het 150kV-kabelcircuit Vijfhuizen – Waarderpolder zwart (nieuw) is 220 MVA".

Nieuwe informatie dus. Waarderpolder wordt blijkbaar momenteel gesegmenteerd gevoed. Eén transformator vanuit Velsen en een tweede uit Vijfhuizen. De derde zal op reserve staan. Er zijn twee 10 kV schakelinstallaties die los van elkaar gevoed kunnen worden. Dat heb ik al kunnen opmaken uit eerdere informatie.

Verder natuurlijk het nieuws dat het nieuwe circuit Vijfhuizen-Waarderpolder zwart 220 MVA is. Als laatste de bevestiging dat de 150 kV dubbelcircuit luchtlijn Velsen-Vijfhuizen het komende najaar buiten dienst zal worden gesteld om in de maanden er na te worden afgebroken.

Gebruikersavatar
marcello
middenspanning
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mei 2016 20:35
Dichtstbijzijnde trafo: Sassenheim

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Bericht door marcello » 18 apr 2018 23:17

Inmiddels worden de geleiders uit de masten gehaald van de 150kV verbinding Sassenheim - Hoofddorp. Helaas worden deze donaumasten vervangen door de wintracks.

Dus ik vermoed dat hoofddorp nu ook kan worden gevoed via de nieuwe 150kV wintracks verbinding vanuit Vijfhuizen om genoeg redudantie te hebben.

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1180
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Bericht door Knarvel » 10 mei 2018 14:35

Paullus schreef:
13 apr 2018 18:30
Voor wat betreft de ontwikkelingen rond de 150 kV verbinding vanuit Velsen over Waarderpolder naar Vijfhuizen heb ik aan TenneT gevraagd wat de planning is. Ik kreeg het volgende antwoord:

"In de huidige situatie word: Station Waarderpolder deels gevoed vanuit Vijfhuizen en deels vanuit Velsen. In het najaar van 2018 starten we met het afbreken van de verbinding Velsen- Vijfhuizen. Dit zal naar verwachting zijn afgerond in het voorjaar van 2019.
We zijn ook bezig met het ombouwen van de velden op station Vijfhuizen (oud naar nieuw), dit zal ook in het voorjaar 2019 zijn gerealiseerd. Hierna moeten we de netopening Velsen-Waarderpolder creëren. De transportcapaciteit van het 150kV-kabelcircuit Vijfhuizen – Waarderpolder wit (bestaand) is 200 MVA. De transportcapaciteit van het 150kV-kabelcircuit Vijfhuizen – Waarderpolder zwart (nieuw) is 220 MVA".
Ten aanzien daarvan stuitte ik op dit dokument waarin deze kabels zeer goed beschreven worden. De oude kabel (wit) zou 200 MVA zijn en is een 3x 1x800 mm2 AL-kabel (zie pag.17). De nieuwe kabel (zwart) is volgens dit dokument ook 200 MVA, nu echter 3x 1x1200 mm2 Al-kabel. (zie pag.15). Ergens lijkt dit niet te kloppen, bij de 1200 mm2 kabel zou ik een veel hogere MVA-waarde verwachten...

Weet iemand precies wanneer Waarderploder naar 150 kV omgebouwd werd?

Gebruikersavatar
arie
220 kV
Berichten: 305
Lid geworden op: 30 jan 2016 19:18
Dichtstbijzijnde trafo: Heemskerk

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Bericht door arie » 10 mei 2018 15:09

volgens dit tropic
"Ombouw middenspanning Haarlem van 6 naar 10 kV"
is station waarderpolder in 2008 op 150kv overgegaan

Gebruikersavatar
arie
220 kV
Berichten: 305
Lid geworden op: 30 jan 2016 19:18
Dichtstbijzijnde trafo: Heemskerk

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Bericht door arie » 25 mei 2018 06:17

zie link https://www.tennet.eu/nl/nieuws/nieuws/ ... hoofddorp/
gaat er nog iemand kijken?
en de kaart kan ook worden aangepast

Plaats reactie