Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Mastbeeld van deze aangeslotene
arie
70 kV
Load: 86
Ingelust: 30 jan 2016 19:18
Favoriete mastsoort: concordemast alsbij Wateringen
Dichtstbijzijnde trafo: Beverwijk

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Load Ingevoed door arie » 25 aug 2017 20:57

Tijdens de dag van de bouw heb ik hier over gesproken met de mensen daar.
Omdat de verbinding tussen station's Haarlemmermeer en Sassenheim aangepast wordt en hij langdurig uit bedrijf is en ze geen noodlijn willen bouwen.
en moeten ze station Haarlemmermeer toch redundant voeden hebben ze eerst het 380 kv en 150 kv gedeelte tussen Hoofddorp en vijfhuizen gebouwd
en gaan ze het 150 kV station Haarlemmermeer voeden met behulp van de oude lijn en het oude station vijfhuizen
maar ook met behulp van de nieuwe 150 kv lijn en nieuwe station vijfhuizen
pas als dit operationeel is mag de lijn Haarlemmermeer Sassenheim worden aangepast.

Op site van Tennet staan Foto's van een nieuwe 150 kv Gis installatie in een gebouw op het nieuwe 380 kv station Vijfhuizen.

https://www.facebook.com/RandstadNoordr ... =3&theater

maurice
70 kV
Load: 87
Ingelust: 20 jul 2015 21:40
Dichtstbijzijnde trafo: Soest

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Load Ingevoed door maurice » 28 aug 2017 13:11

Verreweg de meeste testen worden uitgevoerd op de stations, zie de uitgebreide opsomming van BaDu. Aan de lijn zelf wordt niet zo veel getest. Op zich wel begrijpelijk, want een lijn bouw je op uit tamelijk simpele componenten. Er kan niet zo veel misgaan en herstel is relatief simpel. Op de stations heb je een hoge concentratie van dure apparatuur, dus die beproef je met een hoge testspanning (met laag vermogen) om zeker te zijn dat alles in orde is. Voor de lijn wordt dat vrijwel nooit gedaan.

Uiteraard worden de losse componenten wel getest bij de leverancier, maar als dat goed gaat wordt ervan uitgegaan dat de componenten in orde zijn.
Wat wel wordt gedaan zijn een visuele controle, uitkleuren van de fasen en impedantiemeting (t.b.v. de beveiligingsinstellingen). Maar er worden dus geen hoogspanningstesten e.d. op de lijn uitgevoerd.

Mastbeeld van deze aangeslotene
marcello
laagspanning
Load: 5
Ingelust: 17 mei 2016 20:35
Favoriete mastsoort: Donaumast
Dichtstbijzijnde trafo: Sassenheim

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Load Ingevoed door marcello » 04 sep 2017 22:00

Vandaag zijn de eerste wintracks geplaatst langs de N207 bij nieuw vennep. Het gaat om de hoekmast positie 184. De rest van de funderingen tot aan het opstijgpunt (mast 181) voor de 150kV bij Nieuw Vennep zijn ook af. Ze zijn nu begonnen aan de funderingen richting de A4 (mast posities 180 en lager)

Mastbeeld van deze aangeslotene
marcello
laagspanning
Load: 5
Ingelust: 17 mei 2016 20:35
Favoriete mastsoort: Donaumast
Dichtstbijzijnde trafo: Sassenheim

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Load Ingevoed door marcello » 04 sep 2017 22:02

Nog een aanvulling. Bij de kruising met de A4 bij Leiderdorp zijn ook de werkzaamheden begonnen.

Nico uit Gouda
220 kV
Load: 319
Ingelust: 13 jun 2014 14:05
Favoriete mastsoort: De torenmasten N van Kampen

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Load Ingevoed door Nico uit Gouda » 05 sep 2017 15:04

... https://www.facebook.com/RandstadNoordring/ is nu bijgewerkt. Nico. :-)

Nico uit Gouda
220 kV
Load: 319
Ingelust: 13 jun 2014 14:05
Favoriete mastsoort: De torenmasten N van Kampen

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Load Ingevoed door Nico uit Gouda » 17 sep 2017 21:02

...zie nu ook https://myalbum.com/album/G3FXOpGWkCSu Hartelijke groeten van Nico uit Gouda. :-)

Nico uit Gouda
220 kV
Load: 319
Ingelust: 13 jun 2014 14:05
Favoriete mastsoort: De torenmasten N van Kampen

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Load Ingevoed door Nico uit Gouda » 22 sep 2017 20:45


Plaats reactie

Wie is er onder spanning

Aangeslotenen op dit net: Geen aangeslotenen en 2 klantaansluitingen