Hoe één verroest draadje de halve Randstad platlegt

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Dweep
150 kV
Berichten: 153
Lid geworden op: 16 mei 2017 02:48
Dichtstbijzijnde trafo: Ridderkerk

Re: Hoe één verroest draadje de halve Randstad platlegt

Bericht door Dweep » 23 jul 2017 21:18

Knarvel schreef:
19 jul 2017 12:32
Inderdaad, daar heb ik dat verkeerd gelezen en een onjuiste conclusie getrokken, neem alles terug.
Toch blijft het interessant de datering van documentatie waar deze fout inzit te weten...
Ik denk het al in de as-built verkeerd zat, en ik denk toen TenneT het overnam zij dit niet tot in de details nalopen.
Voorbeeld, je koopt een auto, je start hem, checkt diversen punten die voor jouw aankoop kritisch zijn. Dan kijk je ook niet als het goed lijkt te werken tot het laatste draadje, gekker nog, jij weet weinig van je auto aankoop geschiedenis en TenneT heeft als het goed is gedocumenteerde geschiedenis.

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Hoe één verroest draadje de halve Randstad platlegt

Bericht door BaDu » 24 jul 2017 08:17

Dweep schreef:
23 jul 2017 21:18
Knarvel schreef:
19 jul 2017 12:32
Inderdaad, daar heb ik dat verkeerd gelezen en een onjuiste conclusie getrokken, neem alles terug.
Toch blijft het interessant de datering van documentatie waar deze fout inzit te weten...
Ik denk het al in de as-built verkeerd zat, en ik denk toen TenneT het overnam zij dit niet tot in de details nalopen.
Voorbeeld, je koopt een auto, je start hem, checkt diversen punten die voor jouw aankoop kritisch zijn. Dan kijk je ook niet als het goed lijkt te werken tot het laatste draadje, gekker nog, jij weet weinig van je auto aankoop geschiedenis en TenneT heeft als het goed is gedocumenteerde geschiedenis.
"Als het goed is" bevat al een bepaalde verwachting, ik vermoed dat TenneT alleen een versie historie heeft vanaf het moment dat ze dit station hebben overgenomen.
Gezien de opvallendheid van de fout in het schema (mijn collega en ik zagen het probleem meteen) kan ik me niet voorstellen dat deze fout er vanaf in-bedrijfname in zat. Het lijkt me eerder iets wat tijdens een kleine modificatie is ontstaan en "per-ongeluk" is blijven zitten. Nog steeds even kwalijk want het geeft aan dat er mensen zonder verstand van zaken mee bezig zijn geweest.
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1184
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Hoe één verroest draadje de halve Randstad platlegt

Bericht door Knarvel » 24 jul 2017 15:39

Ach, het voormalig GEB Amsterdam bouwde dit station, en toen was er zeker de competentie en toewijding die je van technici op dit niveau mag verwachten...
Later fuseerde Amsterdam met Haarlem, Zaandam, Hilversum en het PEN tot EnergieNoordWest. Dat later door NUON werd overgenomen, en daarna in Liander werd ondergebracht. Ik herinner me dat eea met minstens 4 rationaliseringsslagen (de jas is te groot...) gepaard ging.
In het gehele trajekt is tenminste 40% van het personeel afgebouwd, om het bedrijf fit voor de toekomst te positioneren.
Uiteraart vielen de oude baasjes (vaak met een lukeratief afdankpakket) met de meeste ervaring en aktuele stationskennis als eerste af. Ondanks alles moest het werk toch gedaan worden, waardoor er ineens bedrijven als Imtech ect. op het toneel verschenen en met een blanke lei het onderhoud gingen verzorgen... Veel van het stations know how zat in afdelings dossiers (intussen allemaal weg) die door de nieuwe garde slechts beperkt ontsloten konden worden, met de bekende gevolgen...

Plaats reactie