Richting het zuiden (Breda) komt een parallelbaantje. Dit baantje blijkt nogal lastig te combineren met de bestaande 50 kV lijn die loopt van opstijgpunt Amstelwijck naar opstijgpunt Kil (dat lijntje wat grofweg zes masten telt en deel uitmaakt van 50 kV Dordrecht Sterrenburg - Klaaswaal). Mast 4 staat namelijk dicht op de snelweg en dus op het tracé van de lijn. Tot mijn grote verbazing lees ik vandaag in een aankondiging van Rijkswaterstaat, dat de mast vervangen gaat worden door Joulz, de netbeheerder. Geen verkabeling maar dus gewoon sloop en nieuwbouw van een mast. Dat noem ik gezien de beperkte lengte van dit lijntje en het gemak waarmee grondkabels worden gelegd anno nu, bijzonder opmerkelijk!
Nog een planning uit het persbericht.
- Eind januari/begin februari: inrichten van het werkterrein
- Februari/maart: bouwen fundatie
- April: bouwen mast
- Mei: ingebruikname nieuwe mast
- Juni: sloop oude mast
Bericht RWS