Het is wel een eindje rijden, maar dan krijg je ook wel wat te zien...
Een van de knooppunten van het nieuwe Ultranet in Duitsland opent zijn deuren as Zaterdag.
Wie wil er meerijden
Voor de agenda....
Re: Voor de agenda....
hmmm 360km rijden das inderdaad een eindje.
Helaas deze dag smiddags verplichtingen, anders had ik wel belangstelling gehad.
Schijnt een heel modern station te zijn.
Voor diegenen die gaan: Graag veel en nog meer foto's van overzichten, details van het station, kasten in gebouwen etc.
Helaas deze dag smiddags verplichtingen, anders had ik wel belangstelling gehad.
Schijnt een heel modern station te zijn.
Voor diegenen die gaan: Graag veel en nog meer foto's van overzichten, details van het station, kasten in gebouwen etc.
KML-generator generator
Re: Voor de agenda....
Grr, dan kan ik ook niet. Ik moet de komende week een boerderij draaiende houden (net als de week erna, usual suspects gaan met vakantie) en ik kan zo snel geen andere oppas meer regelen. Een hele dag weg (ver weg) gaat 'm niet worden.
Frank, als je wat interessants te weten komt houden we ons warm aanbevolen.
Frank, als je wat interessants te weten komt houden we ons warm aanbevolen.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Voor de agenda....
Hehe... Die station ligt direct naar mijn buurt! Ik denk dat ik zaterdag er ben en ook enkele foto's opneem.
Re: Voor de agenda....
Foto's van gisteren:
Het reden waarom de station gisteren voor de publiek open stond: Er word een nieuwe 380-kV-station gebouwd die het oude 220-kV-deel zou vervangen. Op de lijn naar Urberach worden dertijd twee nog met 220 kV bedrevene circuits op 380 kV omgeschakeld. De voortzetting naar Weinheim zal 2022 in bedrijf gaan. Een overblik van de lijnen die naar de station lopen: De mast links met het v-vormige topstuk is een vrij nieuwe aftakmast (voltooid in augustus 2016) een 90 meter hoog. Er voert een circuit vanaf Bürstadt naar Pfungstadt. Achterliggend een nieuwe 380-kV-circuit die verder loopt naar Urberach. De transformator is enkele weken geleden in bedrijf gegaan. Parallel een viercircuit 110 kV Bahnstrom-lijn. Het station heeft ook een 110-kV-deel, waar lijnen naar Mainz, Heppenheim en Darmstadt gaan. Vanwege werkzamheden aan de 380-kV-kabels zijn aan de lijn naar Mainz tijdelijke grondkabels aangelegd. Ook die lijn loopt naar Pfungstadt: De Nord-Süd-Leitung die oorsprungelijk van Bludenz en Tiengen via Stuttgart en Frankfurt naar Brauweiler bij Keulen liep. Die originale masten hier worden in 1924 gebouwd en worden bij Amprion ook "Kaiser-Wilhelm-Gestänge" genoemd Vroeger liep hun verder naar Kelsterbach, die afsnit word maar 2008 gesloopt. 110-kV-deel met vermogensschakelaars 220-kV-deel de nieuwe 380-kV-trafo en nog wat verdere werkzaamheden Het was een interessante dag met gratis rondleiding en gratis worst en dranken
Het reden waarom de station gisteren voor de publiek open stond: Er word een nieuwe 380-kV-station gebouwd die het oude 220-kV-deel zou vervangen. Op de lijn naar Urberach worden dertijd twee nog met 220 kV bedrevene circuits op 380 kV omgeschakeld. De voortzetting naar Weinheim zal 2022 in bedrijf gaan. Een overblik van de lijnen die naar de station lopen: De mast links met het v-vormige topstuk is een vrij nieuwe aftakmast (voltooid in augustus 2016) een 90 meter hoog. Er voert een circuit vanaf Bürstadt naar Pfungstadt. Achterliggend een nieuwe 380-kV-circuit die verder loopt naar Urberach. De transformator is enkele weken geleden in bedrijf gegaan. Parallel een viercircuit 110 kV Bahnstrom-lijn. Het station heeft ook een 110-kV-deel, waar lijnen naar Mainz, Heppenheim en Darmstadt gaan. Vanwege werkzamheden aan de 380-kV-kabels zijn aan de lijn naar Mainz tijdelijke grondkabels aangelegd. Ook die lijn loopt naar Pfungstadt: De Nord-Süd-Leitung die oorsprungelijk van Bludenz en Tiengen via Stuttgart en Frankfurt naar Brauweiler bij Keulen liep. Die originale masten hier worden in 1924 gebouwd en worden bij Amprion ook "Kaiser-Wilhelm-Gestänge" genoemd Vroeger liep hun verder naar Kelsterbach, die afsnit word maar 2008 gesloopt. 110-kV-deel met vermogensschakelaars 220-kV-deel de nieuwe 380-kV-trafo en nog wat verdere werkzaamheden Het was een interessante dag met gratis rondleiding en gratis worst en dranken
Re: Voor de agenda....
Ah, leuk dat je bent wezen kijken. Je had er mooi weer bij, op die manier is rondlopen op een trafostation een feest.
Het gaat dus om de opwaardering van 220 kV naar 380 kV. Het moderne wordt alleen maar groter en zwaarder. Een interessant contrast met de oude masten van de Nord-Süd Leitung, die welhaast van een andere planeet lijken te komen in contrast met hun 90 jaar jongere opvolgers.
Wat bij die opvolgers de aandacht trekt is dat indrukwekkende bouwwerk op je tweede foto, daar links in beeld:
Je schreef het al, die is splinternieuw. Wat een briljant stukje infra.
In Nederland zou het welhaast ondenkbaar zijn om nog zoiets te bouwen, maar Amprion heeft blijkbaar kunnen zeggen 'hopla, de beuk erin' en bouwen die handel. Mastenbouw met een grote M. Toch fijn om te zien dat het in Duitsland werkelijk nog kan en dat het ook echt gebeurt.
Hopelijk mogen oud en nieuw nog heel lang bij elkaar in de buurt blijven staan.
Het gaat dus om de opwaardering van 220 kV naar 380 kV. Het moderne wordt alleen maar groter en zwaarder. Een interessant contrast met de oude masten van de Nord-Süd Leitung, die welhaast van een andere planeet lijken te komen in contrast met hun 90 jaar jongere opvolgers.
Wat bij die opvolgers de aandacht trekt is dat indrukwekkende bouwwerk op je tweede foto, daar links in beeld:
Je schreef het al, die is splinternieuw. Wat een briljant stukje infra.
In Nederland zou het welhaast ondenkbaar zijn om nog zoiets te bouwen, maar Amprion heeft blijkbaar kunnen zeggen 'hopla, de beuk erin' en bouwen die handel. Mastenbouw met een grote M. Toch fijn om te zien dat het in Duitsland werkelijk nog kan en dat het ook echt gebeurt.
Hopelijk mogen oud en nieuw nog heel lang bij elkaar in de buurt blijven staan.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd