Leuke website...

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1185
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Leuke website...

Bericht door Knarvel » 10 aug 2016 20:37

zie: http://sub-stn-lalton.blogspot.nl/ Net als destijds in Egypte heb je hier dus permanent bemenste onderstations, waar de crew ook nog oog voor het niet technische aspekt heeft.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3828
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Leuke website...

Bericht door Hans » 10 aug 2016 21:32

Dat is grappig, nooit bij stilgestaan eigenlijk. Er zullen nog zeer veel trafo- en schakelstations op de planeet zijn waar lang niet alles geautomatiseerd en onbemand is. Dat zal in sommige landen nog een sector van formaat zijn waar tientallen tot honderden mensen in werken.

Daar zit je dan te duimendraaien als alles het doet. Geen wonder dat ze het station een beetje zijn gaan documenteren en zijn gaan opleuken. Eindelijk snap ik het idee achter een schakeltuin.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2496
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Leuke website...

Bericht door Shrek » 10 aug 2016 21:55

Vroeger was het hier net hetzelfde hoor, langs de posten van het oudste 70kV-koppelnet kon je overal huisjes van postwachters vinden

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1185
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Leuke website...

Bericht door Knarvel » 11 aug 2016 00:58

Dat is grappig, nooit bij stilgestaan eigenlijk. Er zullen nog zeer veel trafo- en schakelstations op de planeet zijn waar lang niet alles geautomatiseerd en onbemand is. Dat zal in sommige landen nog een sector van formaat zijn waar tientallen tot honderden mensen in werken.

Daar zit je dan te duimendraaien als alles het doet. Geen wonder dat ze het station een beetje zijn gaan documenteren en zijn gaan opleuken. Eindelijk snap ik het idee achter een schakeltuin.
Duimendraaien doen ze echt niet hoor, In Cairo zijn die onderstations ten dele zo groot dat er altijd werk is. En in sommige stations heb ik ook geiten in de schakeltuin gezien, dat vormt een welkome bijverdienste, en helpt zeer effektief bij het grasmaaien... Belangrijke knooppunten hebben daar rondom hoge muren, met uitzichttorens op de hoeken, de daar gelegerde soldaten hadden geen technische taak, maar waren wel erg ijverig met de teelt van allerlei groente en fruit achter die mooie muren die de alom aanwezige voedselconcurrentie op afstand houdt. Kortom, altijd wat te doen in zulke stations...

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1185
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Leuke website...

Bericht door Knarvel » 25 dec 2016 16:26

Nog een leuke website, een soort collega-gilde dient zich aan...

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2496
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Leuke website...

Bericht door Shrek » 26 dec 2016 00:52

Knarvel schreef:Nog een leuke website, een soort collega-gilde dient zich aan...
Heerlijke site dit !
Ik heb altijd al een zwak gehad voor transfohuisjes
Ik heb zelfs ook wel een paar leuke fotos van Belgische exemplaren, maar ik vind nergens een knop om in te zenden.

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Leuke website...

Bericht door BaDu » 26 dec 2016 12:14

Inderdaad een leuke site, heb zelf ook wel eens met het idee gespeeld voor zon soort site in NL.
Wel jammer dat de mooiste trafohuisjes van europa op de lelijkst vormgegeven site van europa staan
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Johan
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 607
Lid geworden op: 12 sep 2014 20:15

Re: Leuke website...

Bericht door Johan » 26 dec 2016 21:12

Zie ook,
http://www.electriciteitshuisjes.nl/
Foto's en beschrijvingen van ±200 trafostations in Braband.

Johan

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1185
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Leuke website...

Bericht door Knarvel » 27 dec 2016 09:21

Shrek schreef:Heerlijke site dit ! Ik heb altijd al een zwak gehad voor transfohuisjes
Ik heb zelfs ook wel een paar leuke fotos van Belgische exemplaren, maar ik vind nergens een knop om in te zenden.
Die hebben ze niet, inzenden per E-mail, maar nu even niet want het "Zentralkomitee der Trafohäuschen-Homepage-Redaktion" schuift een berg van 8 Gb mails voor zich uit waar men kennelijk geen raad meer mee weet... zie: hier
Heb zelf ook wat fotomateriaal, en vind dat NL en BE ten onrechte op deze site ontbreken... Maar het ZK is helaas overduidelijk, nu "even" geen nieuwe fotoos...

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1185
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Leuke website...

Bericht door Knarvel » 29 dec 2016 15:04

Isolanporzelatoren... te vinden op GE nabij 48.882538°, 8.663628°
Bijlagen
Schermopname-Isolanporzelatoren.jpg
Schermopname-Isolanporzelatoren.jpg (164.43 KiB) 7772 keer bekeken

Plaats reactie