Hoogspanningsmast bij Sint Isidorushoeve verhoogd

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3409
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Hoogspanningsmast bij Sint Isidorushoeve verhoogd

Bericht door Peter » 14 jul 2016 19:38

Ik kwam vandaag het volgende bericht inclusief video tegen op RTV Oost:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 8385&cat=1

Het gaat om mast 38 uit de verbinding Goor - Haaksbergen die is verhoogd voor de N18. In de buurt van Neede zou ook al een mast verhoogd zijn. De mast wordt meteen voorzien van half-verankering, op de foto's is dat goed te zien, en je ziet nog meer nieuwe isolatoren in kisten op de grond liggen. Mast 37 wordt niet verhoogd maar krijgt ook een half-verankering.

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2680
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Hoogspanningsmast bij Sint Isidorushoeve verhoogd

Bericht door Tom » 14 jul 2016 23:05

Zo komt daar helemaal de N18 te liggen, wat een wijde boog om Haaksbergen heen dan. Mast 37 en 38 behoren overigens tot een van de masten die in november 2005 ernstig beschadigd werden door de sneeuwsituatie van 25 november.

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3409
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Hoogspanningsmast bij Sint Isidorushoeve verhoogd

Bericht door Peter » 15 jul 2016 12:43

Ik had begrepen dat toen een groot deel van het vak tussen mast 35 en het eindstation in Haaksbergen flinke schade had opgelopen, ik weet alleen niet of de masten volledig zijn vernieuwd of dat men alleen het bovenste deel vernieuwd heeft.

De N18 komt inderdaad met een wijde boog om Haaksbergen heen. Toen ik een paar maanden terug stoomtreinen van de MBS aan het fotograferen was kwam ik langs de lijn ook een punt tegen waar de N18 moet komen te liggen, een eind buiten Haaksbergen. Wel verstandig overigens, maar dat even terzijde.

Plaats reactie